اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

«گشت ارشاد» اندونزی! (+عکس)



اخبار بین الملل - «گشت ارشاد» اندونزی! (+عکس)

پلیس شریعت در ایستگاه های مشخصی مستقر است و افرادی که قوانین حجاب را رعایت نمی کنند را «نصیحت» می کنند. داشتن روسری اجباری است و پوشیدن شلوار یا پیراهن تنگ ممنوع است و مردان نیز نباید شلوارک بپوشند.

اندونزی آئین نامه هایی در مورد حجاب اسلامی شهروندان دارد و پلیس شریعت در این کشور و به خصوص در مناطق مذهبی تر، بر پوشش افراد و «جدا بودن» زوج های ازدواج نکرده نظارت می کند.

به گزارش اقتصاد ایران به نقل از ایندیپندنت، در مواقعی که احتمال حضور پلیس شریعت کمتر است، زوج ها جرات می کنند که کنار هم بنشینند و دست هم را بگیرند.
 
پلیس شریعت در ایستگاه های مشخصی نیز مستقر است و افرادی که قوانین حجاب را رعایت نمی کنند را «نصیحت» می کنند. داشتن روسری اجباری است و پوشیدن شلوار یا پیراهن تنگ ممنوع است و مردان نیز نباید شلوارک بپوشند.
 
لئونی از احساس بدی که به دلیل مواخذه شدن توسط پلیس شریعت در ملاعام و اینکه والدینش باید برای بردنش می آمدند می گوید. با این حال این دختر ۲۰ ساله درس خود را به خوبی یاد نگرفته و باز هم از پوشاندن موهایش اجتناب می کند.
 
آچه تنها استان اندونزی است که با کثریت مسلمان اجازه اجرای قوانین شریعت را دارد و در این راستا بر پوشش شهروندان نیز نظارت می کند.
 
بر اساس گزارش ایندیپندنت، حضور پلیس شریعت در هتل ها و کافه ها زیاد و گشت زنی آنها عادی شده است. گشت آچه در طول شب به هتل ها سر می زنند و اگر مشکوک شوند که زوج حاضر در اتاق ها با هم ازدواج نکرده اند، اتاق و مدارک شناسایی شان را چک می کنند.
 
زمانی که با مردم این منطقه صحبت می کنید آنها از اینکه به دلیل پوشیدن لباس تنگ یا راه رفتن با دوستان جنس مخالف خود قدم زده اند، دستگیر شده اند می گویند. آنها می گویند این فشارها بالا است در صورتی که آنها کار اشتباهی نمی کنند و تنها با هم وقت می گذرانند.
 
پلیس شریعت اندونزی پیش از این هم خبرساز بوده است. طی سال ۲۰۱۱ بود که پلیس شریعت در برنامه ای تحت عنوان «بازسازی اخلاقی» با جوانانی که ظاهر مناسبی نداشتند برخورد می کرد و موی سر آنان را می تراشید.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,گشت ارشاد

 

اخبار,اخبار بین الملل ,گشت ارشاد

 

اخبار,اخبار بین الملل ,گشت ارشاد

  اخبار بین الملل - اقتصاد ایران

 


ویدیو مرتبط :
عکس العمل ما وقتی که به گشت ارشاد میرسیم !!!!!!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: گشت ارشاد در اندونزی


در منطقه آچه اندونزی پلیس شریعت بر رفتار شهروندان نظارت می کند و در صورت تخطی آنها از حدود و قوانین اسلامی ، مجازات هایی از شلاق و حبس گرفته تا جزای نقدی در انتظار آنهاست.

عصر ایران: در منطقه آچه اندونزی پلیس شریعت بر رفتار شهروندان نظارت می کند و در صورت تخطی آنها از حدود و قوانین اسلامی ، مجازات هایی از شلاق و حبس گرفته تا جزای نقدی در انتظار آنهاست.

تصویر زیر پلیس شریعت اندونزی را در حل تذکر و نوشتن نام دو زن که بر خلاف قوانین شلوارهای جین تنگ پوشیده اند ، نشان می دهد.

با نزدیک شدن به آغاز ماه رمضان کنترل و نظارت پلیس شریعت بر رفتارهای شهروندان افزایش یافته است.

گشت ارشاد در اندونزی (+عکس)