اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گشایش درهای کره‌شمالی‌ به‌روی‌ گردشگران‌


خبرگزاری رویترز روز دوشنبه در گزارشی از سئول اعلام کرد که دولت کره شمالی مجددا مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود و محدودیت های قبلی برای آنها را نیز لغو کرد.

ایرنا: خبرگزاری رویترز روز دوشنبه در گزارشی از سئول اعلام کرد که دولت کره شمالی مجددا مرزهای خود را به روی گردشگران خارجی گشود و محدودیت های قبلی برای آنها را نیز لغو کرد.
 
این گزارش به نقل از یک مقام کره شمالی اعلام کرد که دولت پیونگ یانگ امروز مرزهای این کشور را پس از چهار ماه از بستن آنها به دلیل پیشگیری از شیوع ویروس ابولا از طریق گردشگران مبتلا به این ویروس، بازگشایی کرد.

وی که خواست نامش فاش نشود، گفت: دولت کشورش حتی محدودیت های قبلی برای ورود گردشگران خارجی را نیز بر طرف ساخته است.

براساس این گزارش، گرچه یک مدیر آژانس گردشگری کوریا تورز که برگزاری تورهای کره شمالی از مقصد چین به کره شمالی را به عهده دارد، امروز اعلام کرد که وی هنوز رسما خبری را در این خصوص نشنیده است، اما 'نیک بونر' یکی از موسسان این آژانس در گفت وگو با رویترز به نقل از رابط های این آژانس در پیونگ یانگ اعلام کرد که قرار است این خبر (بازگشایی مرزها) تا ساعاتی دیگر از پیونگ یانگ اطلاع رسانی عمومی شود.

براساس این گزارش پیونگ یانگ، پس از شیوع ویروس ابولا در غرب آفریقا، از اکتبر (اواخر مهرماه) گذشته مرزهای خود را برای جلوگیری سرایت این ویروس به خاک کره شمالی، به روی گردشگران خارجی و حتی اتباع خود در خارج از کشور بست.

تدابیر امنیت بهداشتی پیونگ یانگ در این خصوص به حدی شدید بود که شهروندان مسافر و یا دیپلمات های این کشور و حتی اعضای سازمان های بشر دوستانه می بایست قبل از ورود به خاک این کشور 21 روز را به اجبار در قرنطینه مرزی بگذرانند و سپس وارد خاک کره شمالی شوند.

براساس گزارش ها، گردشگران چینی از آغاز سال گذشته به این سو می‎توانند ظرف یک روز موفق به دریافت ویزای این کشور شوند درحالی که این کار تا یک ماه پیش هفته ها وقت می گرفت.

صرف نظر از قانون وقت چهار ماه گذشته به سبب ویروس ابولا که منجر به بسته شدن مرزهای این کشور شده بود، وضعیت مهاجرت این کشور نیز با کاهش تعداد بازرسان مسئول بررسی گذرنامه‎ها و دیگر بخش های مرتبط با سفرهای خارجی دراین کشور آسان‎تر شده است.

علاوه بر این، گردشگران مدت ها است که راحتر از سال های قبل می‎توانند به طور آزادانه درحالی که با اتوبوس‎های ویژه ی گردشگران از مناطق مختلف کشور عبور می‎کنند، از بخش‎های مختلف کشور عکسبرداری کنند.

گفته می‎شود اعمال این تسهیلات در مقررات گردشگری کره شمالی ناشی از افزایش انفجاری گردشگران چینی است که در سال‎های اخیر علاقمند به بازدید از کره جنوبی بوده‎اند.

ماموران امنیتی که قبلاً گردشگران را به هنگام حرکت اتوبوس‎ها تحت نظر قرار می‎دادند، اکنون به وظایف و مشاغل دیگری منتقل شده و این بازرسی‎ها متوقف شده است.

کارشناسان می‎گویند رهبر کره شمالی درنظر دارد درهای کشور را به روی گردشگران باز کند تا از این طریق سیل درآمدها به اقتصاد بسته و ضعیف کره شمالی سرازیر شود.

کارشناسان درعین حال یادآور شده‎اند که ادامه ی این روند و تحقق این هدف مستلزم اعمال اصلاحات گسترده ی ساختاری و اجرای برنامه‎های گسترده‎تر گردشگری است که بعید است در آینده ی نزدیک از سوی رهبر این کشور در سطح گسترده‎ای مورد اجرا درآید.


ویدیو مرتبط :
مذاکره مقامات ارشد کره شمالی و کره جنوبی در یک روستا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گشودن درهای کره شمالی به روی گردشگران


کره شمالی در قالب سیاست جدیدش برای کسب درآمد بیشتر از محل صنعت گردشگری، درهایش را به روی گردشگران تمامی کشورها می‌گشاید.

خبرگزاری ایسنا:  کره شمالی در قالب سیاست جدیدش برای کسب درآمد بیشتر از محل صنعت گردشگری، درهایش را به روی گردشگران تمامی کشورها می‌گشاید.

ولت کره شمالی که با مشکلات شدید مالی روبه‌روست قصد دارد با جذب گردشگران تمام کشورهای جهان به یک مقصد جهانی گردشگری تبدیل شده و درآمد بیشتری از محل صنعت گردشگری کسب کند.

بنا بر گزارش شین هوا، در این راستا از مدتی قبل یک دفتر ویژه جذب گردشگر به کره شمالی در شهر پکن پایتخت چین با هدف جذب گردشگر از این کشور و گردشگرانی که به چین سفر می‌کنند، راه‌اندازی شده است.

در قالب این طرح که «همه کشورهای جهان» نام دارد و از ابتدای سال آتی میلادی اجرایی خواهد شد، برای اتباع تمامی کشورها حتا کشورهایی که از دید مقامات دولت کره شمالی دشمن محسوب می‌شوند،‌ ویزای گردشگری 45 روز صادر خواهد شد و همچنین محدودیت‌های تردد گردشگران در کره شمالی نیز کاهش می‌یابد.

دولت کره شمالی همچنین قصد دارد در آینده نزدیک اقدام به راه‌اندازی دفاتر گردشگری در انگلیس و آلمان کند و حتا تاسیس دفاتر گردشگری در کشورهای منطقه آمریکای لاتین و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس نیز در دستور کار دولت کره شمالی قرار دارد.

سیاست جدید دولت کره شمالی برای کسب درآمد بیشتر از محل صنعت گردشگری در شرایطی اجرایی می‌شود که مدتی قبل نیز یک مقام دولتی کره‌شمالی از ایجاد تغییر در قوانین صدور ویزای گردشگری این کشور در راستای تسهیل سفر گردشگران خبر داد. در این راستا زمان صدور ویزای گردشگری برای گردشگران کره‌ شمالی از چند هفته به یک روز تقلیل یافته و گردشگران می‎توانند آزادانه از مناطق مختلف این کشور عکس‌برداری کنند.

دولت کره شمالی که در سال‌های اخیر و پس از توقف تورهای مشترک بازدید از مرز دو کره درآمدهایش از محل صنعت گردشگری کاهش چشمگیر یافته است، از ماه‌ها قبل تلاش‌های زیادی برای جذب گردشگر آغاز کرده که برگزاری تورهای ویژه جشن‌های پایان جنگ دو کره، راه‌اندازی مرتفع‌ترین هتل جهان و ایجاد تغییر در قوانین صدور ویزای گردشگری از‌ آن جمله هستند.

دولت کره شمالی همچنین اخیرا برگزاری تور گران‌قیمتی را برای روزنامه‌نگاران با برنامه بازدید از مراکز مختلف این کشور و همچنین انجام مصاحبه با مقامات عالیرتبه را اعلام کرد.