اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گسترش متروی تهران به 200 ایستگاه


شهردار تهران از افزایش تعداد ایستگاه های مترو در افق سه ساله خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تعداد ایستگاه های مترو پایتخت به عدد ۲۰۰ برسد.

خبرگزاری مهر: ایستگاه شهدای رسانه (میدان جهاد) صبح دوشنبه با حضور شهردار و اعضای شورای شهر تهران به بهره برداری رسید.

هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران در مراسم بهره برداری از ایستگاه مترو شهدای رسانه (میدان جهاد) با بیان اینکه این خط از پرترددترین و پرمسافرترین ایستگاههای مترو خواهد بود گفت: پیش بینی می کنیم ایستگاه میدان فاطمی طی روزهای آینده ۳۰ هزار مسافر در روز داشته باشد.

وی با بیان اینکه تمام ایستگاههایی که به بهره برداری می رسد با تمام تجهیزات و مجهز به پله برقی است گفت: از این پس ماهی یک ایستگاه مترو به بهره برداری می رسد که عبدل آباد ایستگاه بعدی است که در اختیار شهروندان تهرانی قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت مترو تهران با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۰ کیلومتر مترو به بهره برداری رسانده ایم گفت: ۱۰ درصد از برنامه ریزی های انجام شده عقب بوده ایم که از مردم عذرخواهی می کنم اما در کار عمرانی مشکلاتی وجود دارد که در برخی موارد غیر قابل پیش بینی است. سال گذشته ۲ هزار میلیارد تومان برای احداث مترو هزینه شد که تمامی آن توسط شهرداری تخصیص داده شد و دولت تنها ۱۰ درصد در سال ۹۳ به بخش عمرانی کمک کرد.

به گفته درویشی، خط ۳ مترو و ایستگاه مهرآباد به زودی به بهره برداری خواهد رسید و خط ۶ و ۷ مترو نیز تا پایان سال ۹۵ در صورتی که مشکلات غیر قابل پیش بینی رخ ندهد در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه خط ۶ و ۷ مترو بیش از ۷۰ کیلومتر طول دارد گفت: سال این میزان مترو ۷ هزار میلیارد اعتبار نیاز دارد که با روند اختصاص اعتبارات فعلی به ۷ سال زمان نیاز است اما تلاش می کنیم این میزان در افق سه ساله تحقق پیدا کند.

درویشی با اشاره به تحقیقاتی که در خصوص صرفه جویی مترو در سوخت و بهداشت دارد گفت: بر اساس آمارهای حمل و نقل در سال ۹۲ روزانه ۹ میلیون جابجایی توسط مترو انجام می شود یعنی صرفه جویی ۶ میلیون لیتر بنزین در هر روز، که اگر بنزین را لیتری ۱۵۰۰ تومان حساب کنیم می شود ۹ میلیارد تومان هزینه سوخت روزانه که در سال، این میزان ۳ هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان است. اگر صرفه جویی در بهداشت، درمان، لوازم یدکی، تصادفات و ... را نیز محاسبه کنیم سالی ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می شود و مجموع این یعنی سفرهای مترو، سالانه ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در پی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: دولت برای تحقق چنین صرفه جویی سهم خودش را در ساخت مترو بدهد یا حداقل در دریافت فاینانس ها به ما کمک کند.

همدلی و همزمانی ملت و دولت در کمک به مترو نمود دارد

در ادامه این مراسم مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با اشاره به سختی های عمرانی ساخت مترو گفت: امیدواریم با حمایت های مدیریت شهری و دولت خط ۷ مترو در تهران به اتمام برسد تا کمتر شاهد ناهنجاری های ترافیکی در تهران باشیم.

وی با بیان اینکه همدلی و همزبانی در مترو به طور همدلی و عینی نمود دارد گفت: دولت با حمایت هایی که درساخت مترو می کند می تواند همدلی خودش را با شهروندان نشان دهد.

مشکلات دولت را درک می کنیم

محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز در این مراسم با اشاره به تاثیرگذاری حمل و نقل عمومی در موضوعات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ایمنی گفت: توسعه حمل و نقل عمومی باعث صرفه جویی های اقتصادی وسلامت جسمی و روحی شهروندان می شود بخصوص صرفه جویی در وقت که قابل جبران نیست. در دنیا حتی در کشورهای پیشرفته که سرانه بالای درآمدی دارند و مردم در رفاه اقتصادی هستنددولت در بحث حمل و نقل عمومی سوبسید می دهد و به شدت تلاش می کند این حمل و نقل عمومی را ارزان در اختیار مردم قرار دهد تا از هزینه های اضافه دیگر جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه هزینه برای مترو یعنی صرفه جویی در اقتصاد کشور گفت: هزینه برای مترو مصداق اقتصاد مقاومتی و تحقق عدالت اجتماعی است. توسعه حمل و نقل عمومی یعنی توجه به کرامت انسانی و مدیریت شهری تلاش می کند خطوط مترو را هر چه زودتر تکمیل کند.

قالیباف با اشاره به نقش دولت در توسعه مترو، گفت: من مشکلات دولت را درک می کنم و متوجه آن هستم و نمی خواهم خواسته خارج از توان آنها را داشته باشم اما دولت حداقل در تسهیل دریافت فاینانس ها به پروژه های شهری، ما را همراهی کند.

شهردار تهران با اشاره به ۴۰ ساله شدن اساسنامه مترو گفت: در ۱۰ سال گذشته ۶۱ ایستگاه به بهره برداری رسیده است.

۲۰۰ ایستگاه را در افق سه ساله به بهره برداری می رسانیم


قالیباف با بیان اینکه تصمیم داریم در افق سه ساله پیش رو آمار را به ۲۰۰ ایستگاه برسانیم گفت: به اندازه همه اقدامات ۴۰ ساله گذشته در حوزه مترو در سه سال آینده ایستگاه خواهیم ساخت و خط ۶ و ۷ مترو را به اتمام می رسانیم.

شهردار تهران با اشاره به طرح خط سفید - آسمان آبی گفت: تمام زیرساخت های لازم برای داشتن یک ترافیک منظم در شهر فراهم است وباید با کمک رسانه ها رعایت انضباط و اصلاح ترافیکی  در شهر را محقق کنیم.

وی روزهای پیش رو را به دلیل تعطیلی مدارس و کاهش حجم ترافیکی فرصت مناسبی برای اجرای جدی تر طرح خط سفید - آسمان آبی دانست و گفت: امیدواریم از اول مهر چهره زیبای شهر را بیش از گذشته حس کنیم و فرهنگ ترافیکی شهروندان اصلاح شود.

قالیباف با بیان اینکه به جرأت می توان گفت که ۸۰ درصد آلودگی های شهر منشأش وسایل متحرک است، افزود: بخش قابل توجهی از آلاینده ها توسط موتورهای سیکلت تولیدمی شود  که ورود موتور سیکلت های برقی در حال حاضر محقق شده است.

احیای معماری قدیم تهران

شهردار تهران در ادامه این مراسم به برنامه ریزی مدیریت شهری در خصوص احیای بافت های تاریخی شهر تهران اشاره کرد و گفت: معماری قدیم تهران در حصار ناصری که در مناطق ۱۲ و ۱۱ واقع شده اند در دستور کار داریم و مردم در ماه رمضان امسال می توانند شب ها در این مسیر که در منطقه ۱۲ واقع است راهپیمایی و به عنوان یک تفرجگاه زیبا از آن استفاده کنند.

قالیباف با اشاره به اینکه طی ۶ دهه گذشته به مرکز شهر بی توجهی شده است گفت: در حالی که هویت یک شهر مرکز یک شهر است و این یکی از ضعف های بزرگ ما است که به مرکز شهر در طی این سالها بی توجه بوده ایم و در حال حاضر از اولویت های مدیریت شهری توجه به مرکز شهر است و آن را با تاکید بر معماری اسلامی بازسازی خواهیم کرد.

شهردار تهران با اشاره به ساماندهی جداره های چهارراه ولی عصر تا میدان انقلاب گفت: تغییرات زیادی در این بخش انجام شده و قصد داریم زیبایی را به این خیابان برگردانیم و امیدواریم این نماسازی در تمام شهر اتفاق بیفتد.

خلاء قانونی در خصوص نمای آپارتمان ها

قالیباف با بیان اینکه هر پنجره ای صاحبی دارد و باید شهروندان همراهی کنند تا نمای شهر تهران ساماندهی شود گفت: باید به این درک برسیم که نمای هر خانه حق عمومی شهر است و تنها به صاحب خانه تعلق ندارد. مادر این زمینه خلاء قانونی داریم. صاحبان املاک باید بدانند همانقدر که به معماری داخل خانه توجه می کنند باید به نمای بیرونی ساختمان هم توجه کرده و هر کس بر اساس سلیقه خود آن را نسازد.

در مراسم بهره برداری از ایستگاه شهدای رسانه شهردار تفلیس، مهدی چمران رئیس شورای شهر، پرویز سروری رئیس کمیسیون نظارت، مجتبی شاکری، علی انصاری، علی صابری از اعضای شورای شهر و علیرضا محجوب نماینده مردم تهران در مجلس، تشکری هاشمی معاون شهردار، نایبی مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو، هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو حضور داشتند.

ایستگاه میدان جهاد در خیابان ولی عصر، تقاطع شهید دکتر فاطمی و بین میدان ایستگاه ولی عصر و میرزای شیرازی واقع است.

طول سکوی ایستگاه ۱۶۰ متر و دو ورودی شرقی و غربی دارد.

این ایستگاه در بخش میانی خط ۳ مترو تهران واقع شده که طول کلی مسیر ۷ کیلومتر و تعداد ایستگاههای آن ۵ عدد است. همچنین طول تونل آن ۶ کیلومتر و با خط ۴ در ایستگاه چهارراه ولی با خط ۶ در میدان ولی عصر و با خط یک در ایستگاه بهشتی دارای تقاطع است.


ویدیو مرتبط :
معاون عملیات پلیس تهران بزرگ از جزییات حادثه در ایستگاه متروی شهر ری می گوید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وحشت در ایستگاه متروی تهران!



دستگیری مرد روانی در مترو

پسر جوانی كه وارد یكی از ایستگاه‌های مترو‌ی تهران شده و با رها كردن سگ، برای مسافران و كاركنان، ایجاد رعب و وحشت كرده بود، دستگیر شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 رسیدگی به این پرونده روز هفتم تیر هنگامی در دستور كار ماموران كلانتری 118 ستارخان تهران قرار گرفت كه نماینده حقوقی متروی تهران با حضور در مركز پلیس علیه یك پسر جوان و سه عضو یك خانواده كه با رها كردن سگ در ایستگاه مترو راه ورود و خروج مسافران و كاركنان آنجا را بسته و با تخریب شیشه‌های محل، برای مردم رعب و وحشت ایجاد كرده بودند، شكایت كرد.

در پی این شكایت با دستور بازپرس توفانی، رییس شعبه 12 دادسرای ناحیه 2 تهران ماموران كلانتری 118 ستارخان تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری مهاجمان آغاز كردند.

 

وحشت در ایستگاه متروی تهران

ابتدا ماموران با حضور در این ایستگاه مترو به تحقیق از كاركنان آنجا پرداختند و معلوم شد، چند روز پیش مرد جوانی پس از درگیری با ماموران حراست مستقر در مترو به آنها حمله كرده و قصد جانشان را داشته‌ است كه در همین موقع دو جوان دیگر نیز در حالی كه یكی از آنها یك قلاده سگ همراه داشته، وارد ایستگاه مترو شده و راه را بر كاركنان و مسافران بسته‌اند.

در ادامه مرد مهاجم با رها كردن سگ در محوطه ایستگاه باعث رعب و وحشت مسافران شده و سپس به سمت دختر جوانی حمله كرده كه ماموران با وی درگیر شده و دختر مسافر را نجات داده‌اند.

در حالی كه تحقیقات در این زمینه ادامه داشت ماموران اطلاع یافتند متهمان فراری حوالی میدان آزادی تهران زندگی می‌كنند.

 

دستگیری چهار متهم

به این ترتیب، دو روز پیش ماموران مستقر در متروی تهران همراه ماموران كلانتری 118 ستارخان با ورود به مخفیگاه متهمان، آنها را شامل پدر و دو فرزندش و یك مرد جوان دیگر، دستگیر كردند.

متهمان با انتقال به كلانتری 118 ستارخان در بازجویی به تناقض گویی پرداختند. این در حالی بود كه بازبینی دوربین‌های مداربسته در ایستگاه متروی تهران نشان می‌داد مرد میانسال و یك پسر جوان در حال رها كردن سگ در میان مسافران و كاركنان مترو بوده‌اند و یكی از دو جوان دیگر كشیك می‌داده و دیگری در حال تخریب شیشه واگن‌های قطار مترو بوده است.

متهمان در ادامه ادعا كردند، دیوانه‌اند و روز حادثه متوجه اعمال خشونت آمیز خود نبوده‌اند.

معاینات پزشكی قانونی نشان داد فقط مرد میانسال مشكل روحی و روانی داشته و سه جوان دیگر در سلامت كامل روانی‌ به سر می‌برند.

به این ترتیب با دستور قضایی مرد میانسال به یكی از بیمارستان‌های روانی تهران منتقل شد و سه جوان دیگر دوباره بازجویی شدند.

 

اعتراف جوان خشمگین

یكی از متهمان كه علی نام داشت و با رها كردن سگ در ایستگاه مترو باعث ایجاد ناامنی و رعب و وحشت برای مردم شده بود، گفت: چند روز پیش از حادثه مقابل ایستگاه مترو منتظر برادرم بودم كه یكی از كاركنان مترو به حضور طولانی من اعتراض كرد و بر سر همین موضوع با هم درگیر شدیم.

وی اضافه كرد: به همین دلیل درصدد انتقام‌ بودم تا این كه تصمیم گرفتم با رها كردن سگ در ایستگاه مترو، برای مسافران ایجاد مزاحمت كنم. ابتدا یك سگ خیابانی را تحویل پدر دیوانه یكی از دوستانم دادم و با ادعای این كه پسرانش در مترو دعوا می‌كنند، او را به سمت مترو فرستادم.

وی اضافه كرد: او با رها كردن سگ در ایستگاه مترو باعث وحشت كاركنان و مسافران شد و خودم نیز به مدت پنج دقیقه سگ را در سالن حركت مسافران رها كرده و باعث وحشت مردم شدم.

وی گفت: ماموران حراست و پلیس مترو درصدد دستگیری من و مهار كردن سگ بودند كه، دوستانم كه دو برادر بودند به كمكم آمدند و مرا فراری دادند.

در پی اعتراف این متهم، یكی از همدستان وی نیز در بازجویی اعتراف كرد شیشه واگن مترو را شكسته و دیگری خود را بی‌گناه دانست.

بنا بر این گزارش، علی ـ متهم ردیف اول ـ به اتهام اخلال در نظم عمومی، ایجاد مزاحمت، سلب آسایش و تخریب اموال عمومی، تهدید و ارعاب مردم با رها كردن سگ در مترو همراه دو متهم دیگر از سوی بازپرس توفانی، رئیس شعبه 12 دادسرای ناحیه دو تهران روانه زندان شدند.

تحقیقات تكمیلی از متهمان ادامه دارد. افرادی كه از متهمان شكایت دارند، می‌توانند به دادسرا یا كلانتری 118 ستارخان مراجعه كنند./جام جم آنلاین