اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گسترش خوابگاه‌های غیرمجاز در تهران


رییس اتحادیه مهمانپذیران از گسترش خانه‌های شخصی اجاره‌ای و خوابگاه‌های غیر مجاز در تهران انتقاد کرد.

خبرگزاری ایسنا: رییس اتحادیه مهمانپذیران از گسترش خانه‌های شخصی اجاره‌ای و خوابگاه‌های غیر مجاز در تهران انتقاد کرد.

ابراهیم بناساز اظهار کرد: وجود خانه‌های شخصی اجاره‌ای و خوابگاه‌های غیر مجاز در تهران یکی از مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم، چراکه این امر موجب شده فعالیت صنف با رکود مواجه شود.

وی افزود: حدود 15 ماه است که فعالیت صنف ما با رکود مواجه شده و در حال حاضر حدود یک سوم از فعالان این صنف قصد فروش مهمانپذیر خود را دارند یا از این فعالیت کنار رفته و به شغل دیگری رو آورده‌اند.

بناساز ادامه داد:‌ البته شرایط اقتصادی موجود از جمله دلایلی است که صنف ما را با رکود مواجه کرده که البته این موضوع تقریبا در اکثر صنوف وجود دارد.

رییس اتحادیه مهمانپذیران اظهار کرد: خانه‌های شخصی مبله شده و اقامتگاه‌های غیر مجاز معضلی هستند که علاوه بر تبعات منفی در صنف ما، پیامدهای منفی فرهنگی و اجتماعی به همراه دارند و این قبیل اقامتگاه‌ها به مدت یک روز یا یک ماه و بر اساس توافق، اجاره داده می‌شوند و به صورت غیرقانونی فعالیت می‌کنند.

وی در عین حال بیان کرد: بارها در این رابطه به اماکن نامه نوشته و خواستار رسیدگی به این موضوع شدیم و با فرمانداری نیز مکاتبه کرده‌ایم.

رییس اتحادیه مهمانپذیران گفت: افراد برای اقامت در مهمانپذیران باید مدارک خود را ارائه دهند و بعد از ثبت‌نام آن‌ها در سیستمی که به سامانه اماکن متصل است، افراد حق ورود به مهمانپذیر را دارند و این در حالی است که در اقامتگاه‌های غیر مجاز هیچ نظارتی وجود ندارد.


ویدیو مرتبط :
گسترش فولاد - پرسپولیس تهران / هفته 24 /گل اول گسترش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آتش سوزی در یک خوابگاه دانشجویی تهران



 

 

 

آتش سوزی در یک خوابگاه دانشجویی تهران

 

ایسنا: اسدی، فرمانده آتش‌نشانان در این‌باره گفت: وقوع این حادثه شنبه شب به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه دو را به محل آتش‌سوزی واقع در خیابان انقلاب، خیابان روشندلان اعزام کرد.

اسدی ادامه داد: آتش‌نشانان پس از قطع گاز و برق با استفاده از تجهیزات خاموش‌کننده شعله آتش را قبل از گسترش آن خاموش کردند و ساکنان طبقه سوم را به محل امن انتقال دادند.

به گفته وی، استفاده از شیلنگ غیراستاندارد برای انتقال گاز به اجاق خوراک پزی و شعله‌ور شدن آن را علت وقوع آتش‌سوزی دانست.... /  isna.ir