اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزینه های جدید ریاست جمعیت هلال احمر


با تکیه زدن محمد فرهادی بر مسند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 5 گزینه برای نشستن بر صندلی ریاست طبقه دوازدهم ساختمان صلح جمعیت هلال احمر در نظر گرفته شده اند.

عصر خبر: با تکیه زدن محمد فرهادی بر مسند وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، 5 گزینه برای نشستن بر صندلی ریاست  طبقه دوازدهم ساختمان صلح جمعیت هلال احمر  در نظر گرفته شده اند.

رئیس جمعیت هلال احمر صبح امروز با کسب 197 رای موافق نمایندگان مجلس به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منصوب شد، بنابراین بایستی براساس تشکیل جلسه ای ، رئیس جمعیت هلال احمر انتخاب شود.

پس از برگزاری انتخابات بین كاندیداهای جمعیت هلال احمر 2 نفر از كاندیداهایی كه بالاترین رای را از شورا اخذ كرده اند طی نامه ای رسمی به رئیس جمهور معرفی شده و رئیس جمهور موظف است یك گزینه را به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر انتخاب كند.

اطلاعات خبرنگار عصر خبر در خصوص افراد کاندید برای ریاست این جمعیت حاکی از آن است که دكترموسوی - دبیر كل فعلی جمعیت هلال احمر،دكتر سید علی ریاض - عضو سابق شورای عالی هلال احمر، دكتر نوبخت - عضو شوارای عالی هلال احمر، دکتر موسوی – مدیرعامل سابق سازمان بیمه خدمات درمانی و دکتر شجاع، گزینه هایی هستند که برای ریاست بر جمعیت هلال احمر مد نظر قرار دارند.

باید دید كاندیداهایی كه كنار هم قرار می گیرند كدام یك بیشترین امتیازات را داشته و از بین آن ها کدامیک انتخاب شده و بر صندلی ریاست بزرگترین جمعیت مردم نهاد و بشر دوست کشور تکیه می زند.


ویدیو مرتبط :
حضور ریاست جمعیت هلال احمر کشور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزینه های ریاست سازمان هلال احمر


با حکم رئیس جمهور علی نوبخت برادر رئیس جمهور و پزشك متخصص، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور و هاشمی وزیربهداشت عضو شورایعالی هلال احمر شدند تا هر چه زودتر رئیس جمعیت هلال احمر تعیین شود. این در حالی است که 6 گزینه احتمالی هفته هاست روی میز این شورا برای ریاست جمعیت هلال احمر قرار دارد.

خبرگزاری مهر: با حکم رئیس جمهور علی نوبخت برادر رئیس جمهور و پزشك متخصص، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور و هاشمی وزیربهداشت عضو شورایعالی هلال احمر شدند تا هر چه زودتر رئیس جمعیت هلال احمر تعیین شود. این در حالی است که 6 گزینه احتمالی هفته هاست روی میز این شورا برای ریاست جمعیت هلال احمر قرار دارد.

جمعیت شیر و خورشید سرخ نخستین سازمان خیریه ایران بود که عهده‌دار وظایف مهم و متعددی در مسائل مربوط به امداد رسانی در حوادث غیر مترقبه و امدادی، تأسیس بیمارستان و درمانگاه، تهیه دارو و تجهیزات پزشکی، تربیت پرستار، نگهداری از کودکان بی سرپرست، ارائه برنامه‌های ویژه برای جوانان و برخی فعالیت‌های عمرانی در داخل و خارج از کشور بود. این جمعیت در سال ۱۳۰۱ شمسی با کوشش و پیگیری دکتر امیراعلم تنظیم و تاسیس شد. نام جمعیت شیر و خورشید سرخ ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷ به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران تغییر یافت.

حالا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با سازمانهایی اعم از تدارکات پزشکی، توانبخشی، داوطلبان، جوانان و امداد و نجات و مرکز پزشکی حج و زیارت در حال خدمت رسانی به مردم و سایر کشورهای نیازمند کمک است. این جمعیت جدا از این سازمانها تولیداتی اعم از صنایع نساجی و سرم سازی و داروسازی هم دارد که در نوع خود موفقیتی کم نظیر است. جمعیتی که روزی به عنوان بزرگترین گیرنده کمک از کشورها بوده است امروز در منطقه به عنوان جمعیت هلال احمر پشتیبان صلیب سرخ معرفی شده است.

 دکتر خطیبی، کاظم سامی، علی اصغر بهزادنیا، سید حسن فیروزآبادی،  وحید دستجردی، احمدعلی نوربالا، سید مسعود خاتمی و ابوالحسن فقیه مدیرانی بودند که بر صندلی ریاست جمعیت هلال احمر تکیه زدند که طلایی ترین دوران را کارشناسان دوران ریاست دکتر وحید دستجردی معرفی می کنند که خدمات زیادی را به همراه داشته است. البته در دوران دکتر خاتمی شاهد حوادثی مانند زلزله بم و توسعه بسیاری از مراکز درمانی در خارج از کشور بودیم ولی در دوران مدیریت ابوالحسن فقیه ناوگان هوایی و امدادی هلال احمر به دلیل افزایش دو برابری بودجه توسعه چشمگیری داشت.

تعامل با کشورها، برگزاری همایش های متعدد با حضور روسای جمعیتهای صلیب سرخ و هلال احمر، ماجرای گروگانگیری مدیران هلال احمر در لیبی، مدیریت جوانان داوطلب، ایجاد خانه های داوطلب، ترویج اهدای عضو و اهدای خون داوطلبانه، برگزاری طرح های همای رحمت و فرشتگان رحمت برای کمک به نیازمندان، ایجاد روزنامه شهروند، به رسمیت شناخته شدن شهدا و مجروحان جدید امدادگر و غیره مهمترین اقدامات هلال احمر در این دوره از مدیریت بوده است.

3 عضو شورای عالی هلال احمر با حکم رئیس جمهور معرفی شدند

اما با تغییر دولت انتظار می رود تا مدیریت جمعیت هلال احمر دست خوش تغییرات شود. شب گذشته دکتر روحانی رئیس جمهور طی حکمی عبدالرضا رحمانی فضلی، جواد ظریف، علی نوبخت و سید حسن قاضی‌زاده هاشمی را به عنوان اعضای شورای عالی جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی منصوب کرد. شورای عالی جمعیت هلال احمر با حضور 4 نماینده رئیس‌جمهور، پنج عضو حقوقی شامل رئیس جمعیت، دبیرکل جمعیت، نماینده ولی فقیه در جمعیت، رئیس خزانه‌داری جمعیت و نماینده رئیس جمعیت و 6 عضو حقیقی از میان اعضای جمعیت تشکیل شده و دو نفر را برای تصدی عنوان "رئیس جمعیت هلال احمر" به رئیس جمهور پیشنهاد می‌کنند تا یک نفر با حکم رئیس جمهور به این مقام انتخاب شود.




6 گزینه مطرح شده برای هلال احمر


با توجه به انتصاب اعضای جدید شورایعالی هلال احمر بزودی رئیس جدید جمعیت هلال احمر معرفی خواهد شد. البته رسانه ها به نقل از منابع آگاه گمانه زنی هایی را منتشر کرده اند که در میان آنها 6 نام بیشتر به چشم می خورد. افرادی چون شهرام علمداری رئیس سابق مرکز فوریتهای پزشکی کشور و رئیس اسبق سازمان امداد و نجات، سید علی ریاض که همزمان ریاست مرکز پزشکی حج و زیارت هلال احمر را بر عهده دارد، شهاب الدین صدر رئیس سابق سازمان نظام پزشکی کشور که عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر است، مرضیه وحید دستجردی وزیر اسبق بهداشت که پدرش از روسای سابق جمعیت هلال احمر بوده، فاطمه هاشمی دختر ارشد آیت الله هاشمی رفسنجانی که در حال حاضر ریاست بنیاد امور بیماریهای خاص را بر عهده دارد و جزو حزب اعتدال و توسعه است. همچنین در میان اسامی نام فرحناز رافع هم برده شده که هم اکنون رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر است.

البته برخی از نزدیكان روحانی گفته اند علی نوبخت فردی است كه احتمال زیادی برای ریاست هلال احمر را دارد.

نزدیکان رئیس جمهور شانس بیشتری برای ریاست هلال احمر دارند

این گمانه زنی ها در حالی است که اطرافیان ابوالحسن فقیه رئیس فعلی این سازمان می گویند حکم ریاست فقیه تا اردیبهشت ماه سال 1393 اعتبار است. یعنی اینکه او قانونی می تواند بر این مسند باقی بماند ولی هیچ منع قانونی برای تغییر رئیس وجود ندارد. در همین حال مطرح شدن پرونده برخی تخلفات منتسب به ابوالحسن فقیه در جلسه سخنگوی قوه قضائیه و موضوع تحقیق و تفحص از هلال احمر در مجلس دوران ریاست او در هلال احمر را با حرف و حدیثهایی همراه کرده است.

البته ناگفته نماند در دوره‌های گذشته همیشه کسی که رابطه نزدیکتری به رئیس جمهور وقت داشت به عنوان رئیس این جمعیت انتخاب می‌شد. بطوریکه براساس شنیده‌ها در آخرین دوره انتخاب رئیس هلال احمر و پس از انتخاب دو نفر که سیدمسعود خاتمی رئیس وقت جمعیت و ابوالحسن فقیه رئیس وقت بهزیستی بودند و با وجود اینکه اینکه رای سید مسعود خاتمی در شورای عالی بیشتر بود در نهایت پس از ارسال اسامی این دو نفر نزد رئیس جمهور سابق، احمدی نژاد، ابوالحسن فقیه را به عنوان رئیس جمعیت هلال احمر به مدت 4 سال انتخاب کرد.