اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزینه نهایی وزارت بهداشت دولت روحانی/ دومین وزیر چشم پزشک



کابینه روحانی,حسن هاشمی ویر بهداشت

گزینه نهایی وزارت بهداشت دولت روحانی/ دومین وزیر چشم پزشک

گزینه نهایی وزارت بهداشت دولت یازدهم همچون دومین وزیر بهداشت دولت دهم، به احتمال خیلی زیاد یک چشم پزشک است.

به گزارش مهر، به نظر می رسد سرانجام پس از مطرح شدن تعداد زیادی از نامها برای تصدی وزارت بهداشت دولت یازدهم، به نظر می رسد فرد پیشنهادی برای کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی، یک چشم پزشک باشد.
دکتر سید حسن هاشمی جراح و متخصص چشم پزشکی، فوق تخصص قرنیه و سگمان قدامی و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران است.


این در حالی است که تا چندی قبل از اسامی همچون علرضا مرندی، مسعود پزشکیان، محمدرضا ظفرقندی، ایرج فاضل، علیرضا زالی و تعدادی دیگر از پزشکان متخصص برای وزارت بهداشت نام برده شده بود. اما با توجه به بررسیهای کارشناسی در کارگروه دولت یازدهم برای معرفی گزینه نهایی وزارت بهداشت، این کارگروه به این جمع بندی رسیده است که سیدحسن هاشمی بهترین گزینه برای وزارت بهداشت دولت یازدهم است.

اگر چنانچه دکتر سیدحسن هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی دولت یازدهم به مجلس معرفی و رای اعتماد بگیرد، دومین وزیر بهداشت بعد از دکتر محمدحسن طریقت منفرد خواهد بود، که متخص چشم پزشکی است.

پیش از این وزرای بهداشت هر کدام تخصص های مختلفی داشته اند که از جمله آنها می توان به علیرضا مرندی فوق تخصص اطفال، کامران باقری لنکرانی فوق تخصص گوارش و کبد، مرضیه وحیددستجردی متخصص زنان و زایمان، محمد فرهادی متخصص گوش و حلق و بینی، مسعود پزشکیان جراح قلب، محمدحسن طریقت منفرد متخصص جراحی چشم، ایرج ملک زاده فوق تخصص گوارش و کبد، ایرج فاضل فوق تخصص جراحی عروق و... اشاره کرد.

سوابق اجرایی دکتر سیدحسن هاشمی
مسئول مهندسی جنگ جهاد سازندگی کشور (1360 تا 1362)
دبیرکل انجمن چشم پزشكی جمهوری اسلامی ایران (1390 تاکنون)
عضو کمیته علوم­ بالینی فرهنگستان علوم­پزشکی ایران (1384 تاکنون)
عضو هیئت ممیزه دانشگاه علوم­ پزشکی تهران (1383 تاکنون)
دبیر شورای سیاستگذاری رشته چشم پزشکی (1390 تا 1391)
عضو شورای مركز ملی تحقیقات علوم پزشكی كشور (1378 تا 1380)
عضو شورای آموزش پزشكی و تخصصی به عنوان نماینده وزیر بهداشت(1376 تا 1384)
مشاور وزیر بهداشت(1376 تا 1380)
دبیر شورای آموزش پزشكی و تخصصی کشور (1376 تا 1380)
رئیس بخش قرنیه بیمارستان فارابی (1383 تا 1385 و 1388 تا 1390)
عضو شورای راهبردی و سیاستگذاری بیمارستان فارابی (1387 تاكنون)
كارشناس تخصصی رشته چشم در دادسرا و هیئت های انتظامی سازمان نظام پزشكی (1385 تاكنون)
مدیر گروه چشم پزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران (1384 تا 1387)
عضو شورای عالی مركز تحقیقات چشم پزشكی دانشگاه علوم پزشكی تهران (1384 تاكنون)
نایب رئیس و عضو هیئت مدیره انجمن چشم پزشكی جمهوری اسلامی ایران (1384 تا 1386)
عضو شورای پژوهشی بیمارستان فارابی (1383 تا 1386)
عضو كمیته اعتبار بخشی شورای آموزش پزشكی و تخصصی (1380 تاكنون)
مؤسس و عضو هیئت مدیره انجمن پزشكی لیزری ایران (1380 تا 1383)
عضو هیئت مدیره انجمن چشم پزشكی ایران (1378 تا 1381)
عضو هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت(1376 تا 1379)


مهمترین پیشرفتهای فوق تخصصی چشم پزشکی جهان که برای اولین بار در ایران توسط دکتر سید حسن هاشمی انجام شده است.
پیوند قرنیه لایه‌ای به روش Melles (DALK)
انجام جراحی کاتاراکت به روش Microincisional Cataract Surgery (MICS)
کاشت لنزهای داخل قرنیه (Intracorneal inlay)
کراتوپلاستی هدایتی (Conductive Keratoplasty)
پیوند قرنیه به روش  Big – Bubble
جراحی عیوب انکساری به روش Wavefront Customized – Ablation
پیوند قرنیه‌ای خلفی به روش Melles (PLK)
پیوند قرنیه‌ای خلفی به روش    M – PLK
پیوند قرنیه‌ای خلفی به روش DSEK
جراحی قرنیه به روش ALTK تکنیکهای مختلف

مهر

 

 


ویدیو مرتبط :
همایش پزشک خانواده با حضور معاون وزیر بهداشت در فسا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزینه قطعی دولت روحانی برای وزارت علوم/ سوابق وزیر پیشنهادی



افراد کابینه یازدهم,انتخاب وزیر علوم,دکتر رضا مکنون

گزینه قطعی دولت روحانی برای وزارت علوم/ سوابق وزیر پیشنهادی

پس از گمانه های زنی های بسیار از خردادماه 92 تاکنون درباره وزیر علوم دولت یازدهم، با انتشار فهرستی از قطعی ترین افراد کابینه یازدهم، نام دکتر رضا مکنون استادیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای تصدی پست وزارت علوم مطرح شد و خط قرمزی بر تمام گمانه زنی های پیشین کشید.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر رضا مکنون عضو هیئت علمی دانشکده عمران و محیط زیست دانشگاه صنعتی امیرکبیر، شورای عالی یونسکو در ایران و کمیته ملی هیدرولوژی است. تحقیقات، آموزش‌ها، و ایده‌های وی معطوف به مدیریت منابع پایدار آب است . وی در حال حاضر استادیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نایب رییس کمیته ملّی توسعه پایدار است.

دکتر رضا مكنون متولد 1323 است و دیپلم ریاضی خود را در سال 42 از دبیرستان البرز تهران اخذ کرده است. وی در سال 46 با مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه صنعتی امیركبیر فارغ التحصیل شده و پس از آن در سال 52 فوق‏ لیسانس مهندسی محیط زیست را از دانشگاه ایلینویز امریكا و پس از آن در سال 56 دكتری مهندسی منابع آب از دانشگاه واشنگتن امریكا کسب کرده است.

وی فعالیت‏های آموزشی و تدریس در حوزه هیدرولوژی، طراحی تصفیه‏ خانه‏ های آب، هیدرولوژی مهندسی جلوگیری از آلودگی محیط زیست و غیره داشته و فعالیت‏های تحقیقاتی وی نیز در این حوزه بوده است.

دکتر مکنون عضو موسس و عضو هیات مدیره و نایب رئیس انجمن متخصصان محیط زیست ایران، عضو موسس، عضو هیات مدیره، رئیس سابق و نایب رئیس ـ انجمن راه وساختمان ایران، عضو موسس وعضو هیات مدیره ونایب رئیس ـ انجمن علوم و مهندسی منابع آب و رئیس سابق انجمن، عضو كمیسیون نحوه تشكیل وصدور مجوز تاسیس انجمن‏های علمی، ادبی و فرهنگی ـ وزارت فرهنگ وآموزش عالی در سالهای 73 تا 77 ، عضو مجمع آسیا و اقیانوسیه برای محیط زیست وتوسعه (APFED) از سال 2000 میلادی، عضو موسس و عضو هیات مدیره انجمن ایرانی اخلاق در علم و فناوری در سال 83 و عضو موسس جمعیت ایرانی توسعه علمی ایران در سال 83 بوده است.

وی همچنین عضو بیش از 31 شورا، کمیته و شورایعالی حوزه های علم و فناوری نیز است. دکتر مکنون در سالهای 70 تا 83 عضو هیات امنای مراكز تحقیقاتی در تهران، در سال های 70 تا 74 عضو هیات امنای آموزشكده‏های فنی وحرفه‏ای سراسر كشور و در سال 83 رئیس كمیسیون دائمی پژوهشگاه بین‌المللی زلزله شناسی و مهندس زلزله بوده است.

دکتر مکنون هم اکنون عضو هیات‌ امنا و دبیر دوره اول و دوم جامعه فارغ ‏التحصیلان دانشگاه صنعتی امیركبیر، عضو هیات مدیره و رئیس جامعه فارغ‏ التحصیلان البرز، عضو هیات امنای دانشنامه بزرگ فارسی و رئیس كمیسیون دائمی، عضو هیات امنای باشگاه دانش پژوهان جوان، عضو هیات امنای پژوهشگاه نیرو و عضو هیات امنای دانشگاه زنجان است.

وی عضو هیات تحریریه 7 مجله علمی تخصصی است. دکتر رضا مکنون در سال 1377 استاد نمونه آموزش عالی وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری شد و از رئیس جمهور اسلامی ایران لوح دریافت کرد. وی همچنین نشان دولتی درجه سوم خدمت را از رئیس جمهور اسلامی ایران دریافت کرده است.

دکتر مکنون در سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی رئیس دانشگاه كار بوده و پس از آن تا سال 61 رئیس مجتمع دانشگاهی فنی و مهندسی (دانشگاه خواجه نصیرطوسی فعلی) بوده است. معاونت پژوهشی وزارت فرهنگ و آموزش عالی، قائم‏ مقام وزیر، رئیس دفتر جذب نخبگان در سال های 67 تا 81، مسئول ستاد هماهنگی كارشناسی ارشد و دكترای دانشگاه صنعتی امیركبیر، سرپرست كمیسیون ملی یونسكو در ایران در سالهای 64 و 65، دبیر شورای پژوهشهای علمی كشور در سالهای 72 تا 81، دبیر هیات امنای فرهنگستانهای كشور در سالهای 73 تا 81،  مشاور رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران،  معاون وزیر نیرو در امور سازندگی و آموزش در سالهای 64 تا 68، معاون هماهنگی معاون اول رئیس جمهور از 68 تا 81، مشاور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست از 81 تاكنون و مشاور عالی در امور آب وزیر نیرو از 82 تاکنون از جمله سوابق مدیریتی وی بشمار می رود.

به گزارش مهر، پیش از این گمانه های مختلفی از جمله علی عباسپورتهرانی، جعفر توفیقی، عبدالله جاسبی، غلامرضا ظریفیان، جواد اطاعت و رضا فرجی دانا بیشتر از هر کس دیگری برای وزیر علوم شدن مطرح می شد.

در این میان نام جعفر توفیقی داریان که پیش از این در دولت هشتم مسئولیت وزارت علوم را پس از مصطفی معین برعهده داشت، بیش از همه مطرح بود و پس از آن رضا فرجی دانا بود که یک بار نیز به عنوان وزیر علوم مطرح و نتوانسته بود در مجلس ششم رای اعتماد کسب کند.

پیش از این علی شریعتمداری، سیدحسن عارفی، حسن حبیبی، محمدعلی نجفی، محمد فرهادی، مصطفی معین، محمدرضا هاشمی گلپایگانی، مصطفی معین، جعفر توفیقی، محمدمهدی زاهدی و کامران دانشجو مسئولیت وزارت علوم را برعهده داشته اند.
مهر