اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزینه مورد نظر اصولگرایان برای انتخابات آینده


دو تن از اعضای جامعه اسلامی مهندسین پیش بینی کردند که به احتمال زیاد اصولگرایان و جبهه پبروان خط امام و رهبری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از علی لاریجانی حمایت خواهد کرد.

خبرگزاری مهر: دو تن از اعضای جامعه اسلامی مهندسین پیش بینی کردند که به احتمال زیاد اصولگرایان و جبهه پبروان خط امام و رهبری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم از علی لاریجانی حمایت خواهد کرد.

حسن غفوری فرد در خصوص ابراز تمایل بیش از هفت نفر از اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و اینکه آیا نیاز به وحدت اصولگرایان نیست، گفت: ممکن است در مرحله اول هفت یا هشت نفر باشد اما به مرور زمان کم می شود.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه در پاسخ به این سوال که گزینه نهایی اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم کیست، گفت: گزینه اصولگرایان دکترعلی لاریجانی خواهد بود.
 
همچنین در این زمینه مصطفی میریان عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص کاندیداتوری علی لاریجانی برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و احتمال حمایت جبهه پیروان خط امام و رهبری از وی گفت: فعلا در ظاهر قضیه و با توجه به رای بالای لاریجانی در انتخابات ریاست مجلس احتمالا ایشان کاندیدای جبهه پیروان خط امام و رهبری در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باشد.
 
عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر جبهه پیروان خط  امام و رهبری بر کاندیداتوری لاریجانی کار می کند، گفت: البته هنوز دعوت رسمی از سوی جبهه پیروان برای کاندیداتوری لاریجانی انجام نشده است.
 
میریان خاطرنشان کرد: آقای لاریجانی در دوره نهم ریاست جمهوری هم کاندیدا بودند و خیلی هم کار کردند حتی از یک سال قبل از آن، خیلی برای بحث ریاست جمهوری کار کردند.      


ویدیو مرتبط :
تیوری و نقشه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری 96

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مقبول ترین گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات سال آینده کیست؟



مقبول ترین گزینه اصلاح طلبان برای انتخابات سال آینده کیست؟

 

در این گزارش شش گزینه که نام آن ها به عنوان نامزد اصلاح طلبان در انتختابات آتی مطرح شده، مورد بررسی قرار گرفته اند.

عصر ایران- هفته نامه آسمان در شماره این هفته خود گزارشی از آماده شدن اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده منتشر کرده است.

در این گزارش شش گزینه که نام آن ها به عنوان نامزد اصلاح طلبان در انتخابات آتی مطرح شده، مورد بررسی قرار گرفته اند. این هفته نامه اصلاح طلب در معرفی شش چهره ای که سخن از نامزدی آن ها به میان آمده نوشته است:

 

محمد عارف: ... عارف اگرچه می تواند گزینه مناسبی باشد اما بعید است احزاب بتوانند با او سر یک میز بنشینند. حتی شنیده ها حاکی از آن است که در دیداری با برخی بزرگان اصلاح طلب، آن ها چندان روی خوشی به این که او پا به صحنه انتخابات بگذارد نشان نداده اند.

سید حسن خمینی:... در میان سیاسیون خوشنام است. کمال را از خانواده پدری به ارث برده و جمال را از خانواده مادری. اما او به صراحت بیان کرده که در انتخابات شرکت نمی کند. او حوزه تدریس و تحصیل و گوشه نشینی را به گود نشینی در سیاست ترجیح می دهد.

کمال خرازی: ... بعید است که احزاب اصلاح طلب از او حمایت کنند. او خود نیز شاید راغب نباشد که با احزاب بر سر یک سفره بنشیند.

 

حسین کمالی: دبیرکل حزب کار... آن ها در حال حاضر رسانه ای به نام "ایلنا" دارند. امتیاز روزنامه "اندیشه نو" را هم از دست داده اند. اما به هر حال شرایط خوبی در بدنه اصلاح طلبان ندارند.

محمد علی نجفی: ... اصولگرایان موضع منفی علیه او ندارند. عبور او از فیلتر شورای نگهبان دور از انتظار نیست. امکان اجماع بر او بسیار است. بسیاری همچون او معتقد هستند که 8 سال گذشته آنچنان وضع اقتصاد آشفته شده که هرکس بیاید نه تنها هیچ کاری نمی تواند بکند بلکه در چاله ها و چاه ها گرفتار می شود.

 

عبدالله نوری: ... شرایط بسیار خوبی در بدنه اصلاح طلبان دارد. جنبش سبز را رادیکال نمی داند و آن را طیف گسترئه ای که حتی شامل بسیاری از اصولگرایان می شود می داند... اصلاح طلب ترین سیاستمدار کنونی است که به خوبی می بیند، می شنود و می اندیشد. اما هنوز راه برای او باز نیست، اگرچه او اهل مصالحه و بازی سیاسی است.

آسمان در ادامه این گزارش از احتمال حضور افرادی نظیر حسن روحانی در انتخابات سال آینده نیز خبر داده. اما در عین حال مروری بر روایت این هفته نامه از نامزد های بالقوه اصلاح طلب، نشان می دهد که فعلا محمد علی نجفی از امکان و اقبال بیشتری نسبت به سایرین برخوردار است..../عصر ایران