اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزینه سپاه، بسیج و ارتش هم روی میز است


آیت الله مکارم شیرازی زورگویی‌هایی کشورهای استکباری در برابر ملت ایران را مورد توجه داد و با اشاره به سخن گفته شده مبنی بر اینکه همه گزینه‌ها روی میز آنها است گفت: در پاسخ به ایشان ما هم می‌گوییم همه گزینه‌ها از جمله گزینه سپاه، بسیج و ارتش روی میز است.

خبرگزاری فارس: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین فرا رسیدن هفته بسیج را گرامی داشت و گفت: برگزاری اجتماع باشکوه و بزرگ فرماندهان بسیج در حضور رهبر معظم اقدامی ستودنی و ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه بسیج در شرایط کنونی از یک مجموعه نظامی و دفاعی پیشرفته‌تر شده و در عرصه‌های مختلف نقش آفرین است بیان داشت: اجرای برنامه‌های تربیتی، فرهنگی، کشاورزی و اقتصادی نیز در دستور کار بسیج قرار گرفته و این اقدامات ارزنده است.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه ذهنیت مردم نسبت به بسیج یک گروه نظامی است بیان کرد:‌ بسیجیان جان بر کف همواره آماده دفاع از نظام و انقلاب هستند ولی باید با فرهنگسازی دید مردم در این زمینه تغییر کند.

وی ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های ارزنده بسیج را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بسیج باید در عرصه امر به معروف و نهی از منکر وارد عمل شده و به فرهنگسازی بپردازد.

آیت الله مکارم شیرازی بیان کرد: حضور بسیجیان در عرصه فرهنگ‌سازی در خصوص امر به معروف و نهی از منکر منجر به پایان یافتن شایعات در خصوص برخی سخنان مغرضانه که عنوان کرده‌اند امر به معروف و نهی از منکر با خشونت همراه است می‌شود.

وی با تاکید بر بهره‌گیری از رافت در به معروف و نهی از منکر تصریح کرد: همراه شدن این فریضه با محبت در قرآن کریم و روایات دینی نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

این مرجع تقلید همچنین گفت: همه افراد اعم از بسیجی و غیربسیجی باید بدانند که امر به معروف و نهی از منکر قبل از اینکه یک وظیفه شرعی باشد، یک وظیفه مهم اجتماعی است.

وی با تشبیه کردن مفاسد به آتش گفت: برای اینکه جلوی سرایت کردن آتش به همه جا گرفته شود باید همه مشارکت کنند و کسی نباید بگوید که در این ارتباط نقش و وظیفه‌ای ندارد.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت ارائه آموزش‌های مدون به بسیجیان تاکید کرد: باید علاوه بر عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی و تربیتی،  آموزش‌های نظامی و دفاعی نیز به بسیجیان ارائه شود.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود زورگویی‌هایی کشورهای استکباری در برابر ملت ایران را مورد توجه داد و با اشاره به سخن گفته شده مبنی بر اینکه همه گزینه‌ها روی میز آنها است تصریح کرد: در پاسخ به ایشان ما هم می‌گوییم همه گزینه‌ها از جمله گزینه سپاه، بسیج و ارتش روی میز است.

وی یکی از مهم‌ترین وجوه تمایز نیروهای نظامی ایران با دیگر کشورها را بهره‌گیری از آموزش‌های عقیدتی دانست و بیان کرد:‌ بسیجیان و نظامیان جان بر کف با بهره‌گیری از اعتقادات دینی به دل دشمن می‌روند و دشمنان ما از چنین سلاح ارزشمندی بی‌بهره هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلاتی که هر از چند گاهی برای سربازان غربی رخ می‌دهد افزود: جنون، خودکشی و فرار از میدان نبرد در میان سربازان آنها وجود دارد ولی در دوران دفاع مقدس نه کسی از جبهه‌ فرار کرد، نه کسی جنون گرفت و نه کسی خودکشی کرد و این مسائل به دلیل وجود اعتقادات دینی است.

وی ضرورت اطلاع رسانی از اخبار، عملکردها و برنامه‌های بسیج را مورد تاکید قرار داد و تاکید کرد: باید رسانه ملی نیز سرمایه ‌گذاری بیشتری بر روی بسیج داشته باشد.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر ضرورت بهره‌گیری از علوم انسانی اسلامی گفت: باید همه علوم انسانی اسلامی شود چرا که اسلامی شدن نظام در گرو اسلامی شدن زیرساخت‌ها است.


ویدیو مرتبط :
گزینه های زیر میز سپاه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش فرمانده ارتش لبنان به شایعه حضور سپاه در این کشور



'جان قهوه چی' فرمانده ارتش لبنان گفت: كسانی كه در لبنان برای رواج دادن فتنه بین طایفه ها تلاش می كنند ،در  خدمت رژیم صهیونیستی هستند.

 

به گزارش ایرنا از بیروت ، قهوه چی امروز (شنبه) طی اظهاراتی گفت: ارتش لبنان در تلاش است از بروز هر گونه فتنه جلوگیری به عمل آورد.

وی تصریح كرد: ارتش آماده رویارویی با بحران در كشور است و در تمامی مناطق كشور به خصوص مناطق مسیحی حضور كامل دارد.

فرمانده ارتش لبنان در خصوص وضعیت كشور بعد از صدور كیفرخواست دادگاه حریری گفت: من نگران وضعیت كشور هستم ولی از آن نمی ترسم زیرا ارتش در آماده باش كامل به سر می برد.

جان قهوچی در پاسخ به سئوالی در خصوص حضور افراد سپاه پاسداران ایران در مناطق مختلف جبل لبنان ، با رد این موضوع ، گفت : ما هیچ گزارشی در این خصوص در اختیار نداریم.

فرمانده ارتش لبنان تأكید كرد: ارتش هیچ موضوع غیر عادی در مناطق جبل مشاهده نكرده است .

در حال حاضر عامل اصلی بحران در لبنان دادگاه ویژه بین المللی ترور 'رفیق حریری' نخست وزیر اسبق این كشور و كیفر خواست آن است كه گفته می شود اوایل ماه میلادی آینده صادر خواهد شد.

برخی گزارش ها حاكیست كه این دادگاه تلاش دارد شماری از اعضای حزب الله لبنان را به دخالت در این ترور متهم نماید.

سید حسن نصرالله دبیركل حزب الله لبنان طی ماه های اخیر با انجام چند سخنرانی ، گوشه هایی از واقعیت های پرونده ترور حریری را برای مردم كشورش بازگو كرد.

چندی پیش ، گروهی از اعضای دادگاه حریری به مطب خانم دكتری در ضاحیه (جنوب) حمله كردند و قصد داشتند پرونده چند بیمار را بیرون ببرند.

دبیر كل حزب الله لبنان در سخنرانی اخیر خود این اقدام را غیر اخلاقی و غیر شرعی خواند و از تمامی لبنانی ها خواست تا با این گروه همكاری نكنند.../ایرنا