اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزینه جدید برای جانشینی بشار اسد


روزنامه کویتی القبس فاش کرد که واشنگتن و مسکو در صدد دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران سوریه هستند که بر اساس آن علی حبیب، وزیر دفاع پیشین سوریه تصدی پست ریاست جمهوری سوریه را بر عهده بگیرد.

خبرگزاری ایسنا: روزنامه کویتی القبس فاش کرد که واشنگتن و مسکو در صدد دستیابی به راه حلی سیاسی برای بحران سوریه هستند که بر اساس آن علی حبیب، وزیر دفاع پیشین سوریه تصدی پست ریاست جمهوری سوریه را بر عهده بگیرد.

 روزنامه مذکور به نقل از منابعی که نام آنها را ذکر نکرد نوشت: بر اساس طرحی که آمریکا و روسیه در صدد اجرای آن هستند و موافقت برخی دیگر از کشورهای غربی را با خود همراه دارد، پس از آنکه دوره ریاست جمهوری بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در اواسط 2014 پایان یافت، علی حبیب، وزیر دفاع سابق سوریه جانشین وی می‌شود.

در همین راستا، یک منبع مسئول از مخالفان سوریه اعلام کرد: واشنگتن و مسکو قصد دارند علی حبیب را به ریاست شورای نظامی قدرتمندی بگمارند تا این شورا پس از اسد اداره سوریه را بر عهده بگیرد. این امر با پیوستن برخی از ژنرال‌ها و افسران کنونی ارتش سوریه و افسران ارتش آزاد به این نهاد نظامی تکمیل خواهد شد تا بتواند کشور را برای مرحله آتی اداره کند.

این منبع فاش کرد: برخلاف آنطور که گفته شد، حبیب پس از جدا شدن از نظام سوریه به ترکیه نرفته، بلکه به مسکو رفته و از آنجا راهی پاریس شده است.

علی حبیب تا سال 2009 فرمانده ستاد کل ارتش سوریه بود و پس از آن نیز تا اوت 2011 پست وزارت دفاع سوریه را بر عهده داشت تا اینکه در این تاریخ از سوی اسد برکنار شد و پس از مدت کوتاهی از سوریه خارج و به ترکیه گریخت.

وی پس از ترکیه راهی مسکو شد و به تازگی اخباری منتشر شده که حبیب به فرانسه رفته و به مخالفان سوری پیوسته است؛ وی پس از برکناری در تلویزیون سوریه حاضر شده بود و دلیل استعفایش را بیماری اعلام کرد.


ویدیو مرتبط :
پشت كردن بشار اسد به نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاریس(خیلی با بشار اسد حال كردم دمش گرم)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روزنامه فرانسوی: افسر مشهور ارتش سوریه گزینه جانشینی بشار اسد(+عکس)



اخبار,اخباربین الملل, گزینه جانشینی بشار اسد


 اخبار بین الملل  - روزنامه فرانسوی: افسر مشهور ارتش سوریه گزینه جانشینی بشار اسد

معروف است که سرهنگ سهیل عاشق میدان جنگ است و حتی قسم خورده پسر 5 ساله اش را نخواهد دید مگر پس از تحقق پیروزی کامل در مقابل مخالفان مسلح. هوادارانش این موضوع را نشان دهنده اخلاص وی می دانند.

 یک روزنامه فرانسوی از یکی از افسران مورد حمایت ایران در ارتش سوریه به عنوان گزینه ای مناسب برای جانشینی بشار اسد رئیس جمهور سوریه یاد کرد.

به گزارش عصرایران، روزنامه فرانسوی لیبراسیون در این مطلب با عنوان " آیا سرهنگ سهیل الحسن مشهور به پلنگ رقیب اسد می شود؟" نوشت: "سرهنگ سهیل الحسن معروف به "نمر" (پلنگ) یعنی از برجسته ترین فرماندهان نظامی حکومت سوریه در جنگ با مخالفان و گروه های اسلامگرای مسلح در این کشور است."

او به عنوان یکی از نزدیک ترین افراد به بشار اسد رئیس جمهور سوریه به شمار می آید. این نظامی وفادار به اسد توانسته است پلکان هرم قدرت را یکی پس از دیگری طی کند و احتمالا حتی با استفاده از اعتماد ایران و روسیه به خود، بتواند صندلی ریاست جمهوری را نیز به دست آورد.

سرهنگ سهیل الحسن که در میدان جنگ در سوریه به پلنگ معروف است از شخصیت های محوری و روبه ترقی در دستگاه امنیتی سوریه است. او به سبیل کم پشت بعثی خود و کلاه کج اش معروف است.

بعثی ها در سوریه به صورت تراشیده و گذاشتن سبیل کم پشت معروف هستند. نحوه آریش صورت حافظ اسد و بشار اسد سران سابق و فعلی سوریه به عنوان رهبران سابق و فعلی حزب بعث سوریه نیز مؤید این موضوع است.

همچنین از این نظامی به عنوان مهندس اصلی و استراتژیک دولت سوریه برای مقابله با اعتراضات 4 سال اخیر یاد می شود.

او در این مدت پیروزی های بسیاری را کسب کرد که از مهمترین آنها می توان به شکست محاصره مناطق حامیان دولت در شهر حلب و آزادسازی روستاهای شمال شرقی حلب، شهر مورک در حومه شهر حماه و آزادسازی میدان گازی "شاعر" از داعش اشاره کرد.

سهیل 44 ساله هم مثل اسد از علوی های اهل لاذقیه، واقع در غرب سوریه است. کسی که هم اکنون از سوی رسانه های مخالفان، به عنوان تهدیدی برای بشار اسد شناتخته می شود.


سرهنگ سهیل الحسن از فرماندهان ارشد ارتش سوریه

اخبار,اخباربین الملل, گزینه جانشینی بشار اسد

 
 معروف است که سرهنگ سهیل عاشق میدان جنگ است و حتی قسم خورده پسر 5 ساله اش را نخواهد دید مگر پس از تحقق پیروزی کامل در مقابل مخالفان مسلح. هوادارانش این موضوع را نشان دهنده اخلاص وی می دانند.


این عضو و هوادار دو آتشه حزب بعث، فارغ التحصیل دانشکده نیروی هوایی سوریه است. هم اکنون بسیاری از فیلم ها و عکس های مشارکت او در جنگ سوریه، در گوشی های موبایل هواداران اسد دیده می شود.

روزنامه القدس چاپ لندن هم به نقل از منابع آگاه نوشت: بسیاری از سربازان ارتش سوریه معتقدند در صورتی که یک روز قرار باشد کسی جانشین بشار اسد رئیس جمهور سوریه باشد او قطعا سرهنگ سهیل الحسن است.

منابع آگاه می گویند قدرت اصلی سرهنگ سهیل نه از اسد بلکه از ایران است به ویژه اینکه ایران به عنوان هم پیمان اصلی سوریه به سرهنگ سهیل اعتماد کامل دارد. سرهنگ سهیل البته مورد توجه روسیه هم قرار گرفته است.

روزنامه لیبراسیون گزارش خود را با این گزینه به پایان می برد: با وجود همه گمانه زنی ها پلنگ همچنان نظامی وفادار بشار اسد است.

 ناآرامی ها در سوریه از 4 سال پیش آغاز و هم اکنون به جنگ داخلی فراگیر و گسترده ای تبدیل شده است.


  اخبار بین الملل -  عصر ایران