اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزینه ایران برای نابودی اسرائیل +عکس


با توجه به اخبار و گزارش‌های رسمی اعلام شده از سوی نیروهای مسلح، تا امروز باید سه‌گانه «شهاب»، «قدر» و «سجیل» را نامزدهای اصلی نابودی اسراییل دانست.

خبرگزاری میزان: با توجه به اخبار و گزارش‌های رسمی اعلام شده از سوی نیروهای مسلح، تا امروز باید سه‌گانه «شهاب»، «قدر» و «سجیل» را نامزدهای اصلی نابودی اسراییل دانست.

 آذر ماه سال گذشته بود که سردار حسین دهقان وزیر دفاع کشورمان در گفتگویی اظهار کرده بود: ایران در میان کشورهای دارای توان موشکی دارای جایگاه مناسبی است و در جایگاه پس از امریکا، روسیه و چین، قرار دارد.

با توجه به اخبار و گزارش‌های رسمی اعلام شده از سوی نیروهای مسلح، تا امروز باید سه‌گانه «شهاب»، «قدر» و «سجیل» را نامزدهای اصلی نابودی اسراییل دانست، موشک‌هایی که از فاصله دور به سمت سرزمین های اشغالی شلیک می‌شوند و البته اینها به جز موشک‌های پیشرفته‌ایست که امروز در اختیار مقاومت اسلامی منطقه قرار دارد.

گزینه ایران برای نابودی اسرائیل +عکس

موشک قدر در 2 نوع قدر "اف" و "اچ" تولید شد که بُرد این موشک در نوع دوم آن چیزی در حدود 1650 کیلومتر است.

موشک‌های سوخت مایع با توجه به نیاز به شارژ شدن سوخت در مخازن پیش از پرتاب، زمان آماده‌سازی زیادی دارند. در این حالت امکان شناسایی موشک پیش از پرتاب وجود دارد. برای رفع این مشکل از سالها پیش سیلوهای زیرزمینی برای پرتاب موشک‌های بالستیک در نقاط مختلف کشور ساخته شده که می‌توان موشک شارژ شده و آماده شلیک را تا چند ماه در آنها نگاه داشت.

گزینه ایران برای نابودی اسرائیل +عکس

با دستیابی ایران به موشک 2هزار کیلومتری سوخت مایع -بردی که تاکنون از سوی فرماندهان نیروهای مسلح به عنوان سقف تعیین شده برای موشک های زمین به زمین ایرانیست- این بُعد از نیازهای موشکی برآورده شد. اما از آنجا که در این صنعت، 2 فاکتور «دقت» و «قدرت» نیز به اندازه «بُرد» تاثیرگذار است، صنعت موشکی با تدبیر شهید طهرانی مقدم به طی مجدد مسیر گذشته پرداخت اما این بار با هدف تامین دقت و قدرت تخریب بیشتر موشک‌ها یکی از هدف‌گذاری‌ها در نسل های پس از شهاب و قدر، استفاده از «سوخت جامد» در موشک های دوربُرد بود.

سوختی که البته در موشک های کوتاه بُرد فاتح با برد 300 کیلومتر نیز بکار رفته اما حالا باید این سوخت به موشک هایی تزریق شود که ماموریت اصلی آنها نابودی بزرگترین دشمن انقلاب اسلامی در منطقه است.

البته باید این را هم در نظر داشت که استفاده از سوخت جامد اگرچه توانمندی ها را در حوزه های مختلفی نظیر قدرت، سرعت افزایش می دهد اما خطرپذیری و ریسک بالایی نیز دارد.


ویدیو مرتبط :
نابودی اسرائیل بعد از حمله به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران و اسرائیل، دو هدف موشک های بالستیک عربستان سعودی + عکس



تصاویر ماهواره ای نشان دادند؛

ایران و اسرائیل، دو هدف موشک های بالستیک عربستان سعودی + عکس

اقدام عربستان در هدف گرفتن اسرائیل تنها یک نمایش است، این کشور می خواهد به ایرانیان بگوید، موشک ها تنها آنها را هدف نگرفته اند و از سوی دیگر می خواهد به جهان عرب بگوید هنوز اسرائیل را تهدید می داند

روزنامه دیلی تلگراف نوشت: تصاویر ماهواره ای از عربستان نشان می دهد که این کشور موشک های بالستیک خود را به سمت ایران و اسراییل نشانه رفته است.

 کارشناسان مرکز IHS Jane's Intelligence Review معتقدند،  پایگاهی در دویست کیلومتری جنوب غربی ریاض وجود دارد که سکوی پرتاب شمال غربی برای حمله موشکی به اسراییل و سکوی پرتابی شرقی برای هدف قرار دادن ایران قرار داده شده است.

موشک های بالستیک عربستان سعودی,تصاویر ماهواره ای از عربستان,حمله موشکی عربستان به اسراییل

 

در عکس های ماهواره ای دیده شده است که موشکها از نوع DF-3 یا نوع پیشرفته تر آن DF-3A می باشد که ساخت چین بوده و بردی بین 2800 تا 4000کیلومتر دارد.

بر اساس این گزارش، عربستان به دنبال ارتقا موشک های خود است، با این حال موشک های مستقر در این پایگاه هم قابلیت حمل بمب اتم را دارد.

در این پایگاه که الوطن نام دارد، موشک هایی در پناهگاهی زیر زمینی در درون یک دامنه کوه قرار داده شده است.

موشک های بالستیک عربستان سعودی,تصاویر ماهواره ای از عربستان,حمله موشکی عربستان به اسراییل

به گفته ی کارشنان مرکز IHS Jane's Intelligence Review، این موشک ها شهرهای بزرگ ایران و اسرائیل را نشانه رفته اند.

این کارشناسان می گویند: ما به دنبال دخالت در استراتژی عربستان نیستم اما مشخصا این کشور رابطه ی خوبی با ایران و اسرائیل ندارد.

 

متخصصصان مرکز IHS Jane's Intelligence Review می افزایند، اقدام عربستان در هدف گرفتن اسرائیل تنها یک نمایش است، این کشور می خواهد به ایرانیان بگوید، موشک ها تنها آنها را هدف نگرفته اند و از سوی دیگر می خواهد به جهان عرب بگوید هنوز اسرائیل را تهدید می داند.

انتخاب