اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزینه احتمالی پست نخست وزیری ترکیه


یک روزنامه چاپ لندن نوشت: احمد داوود اوغلو وزیر خارجه فعلی ترکیه به عنوان نخست وزیر جدید این کشور منصوب خواهد شد.

عصر ایران: یک روزنامه چاپ لندن نوشت: احمد داوود اوغلو وزیر خارجه فعلی ترکیه به عنوان نخست وزیر جدید این کشور منصوب خواهد شد.

روزنامه القدس العربی چاپ لندن؛ براساس این گمانه زنی رسانه ای، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه هم به عنوان وزیر خارجه جدید معرفی می شود.

منابع آگاه در ترکیه گفته اند احمد داوود اوغلو وزیر خارجه ترکیه جایگزین رجب طیب اردوغان نخست وزیر می شود.

گزینه احتمالی پست نخست وزیری ترکیه

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری این کشور، پیروز شد و به زودی کار خود را در سمت رئیس جمهور آغاز می کند.

هم اکنون در میان رسانه های ترکیه، 4 چهره به عنوان نخست وزیر موقت به میان آمده است. این چهار نفر شامل محمد علی شاهین معاون دبیرکل حزب عدالت و توسعه، بینالی یلدرم وزیر سابق ارتباطات، احمد داوود اوغلو وزیر خارجه فعلی، بولنت ارنتش معاون نخست وزیر هستند که گزینه داوود اوغلو  قوی ترین است.

نخست وزیر موقت تا زمان برگزاری انتخابات پارلمانی ترکیه در سال 2015 این سمت را برعهده خواهد داشت.

همچنین هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه نیز به عنوان وزیر خارجه منصوب می شود.


ویدیو مرتبط :
سوخو۳۰؛ گزینه احتمالی ایران برای تجهیز نیروی هوایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزینه ی فهرست اتحاد ملی عراق برای پست نخست وزیری کیست؟/پایان کار نوری المالکی؟



اخبار,اخباربین الملل,نوری المالکی


اخبار بین الملل - حیدر العبادی، گزینه ی فهرست اتحاد ملی عراق برای پست نخست وزیری/پایان کار نوری المالکی؟

فهرست اتحاد ملی عراق ، «حیدر العبادی» عضو دولت قانون را جایگزین نوری مالکی کرد.

به گزارش «انتخاب»، فهرست اتحاد ملی اعلام کرد : سران این فهرست پس از یک ساعت جلسه در دفتر ابراهیم جعفری در نهایت ، حیدر العبادی از سران فهرست اتحاد ملی و عضو برجسته فهرست دولت قانون را برای پست نخست وزیری معرفی کرد.

این فهرست ، با ارسال نامه ای به فواد معصوم رییس جمهور به طور رسمی از وی درخواست کرده است تا العبادی را مامور تشکیل کابینه کند.

فهرست اتحاد ملی گفته است : از مجموع بیش از170 عضو خود ، حداقل 127 تن به حیدر العبادی رای مثبت دادند و تنها دو حزب سازمان بدر و حزب الدعوه عراق به ریاست خضیر خزاعی از شرکت در این رای گیری امتناع کردند.

حیدر العبادی معاون اول رییس مجلس است.

بر اساس اعلام اتحاد ملی ، شرکت کنندگان در این جلسه ، مجلس اعلای اسلامی به ریاست سید عمار حکیم ، الاصلاح الوطنی به ریاست ابراهیم جعفری ، جریان صدر وابسته به مقتدا صدر، حزب الدعوه اسلامی وابسته به نوری مالکی، حزب فضیلت اسلامی وابسته به محمد یعقوبی ، سازمان بدر به ریاست هادی عامری ، حزب الدعوه شاخه عراق به ریاست خضیر خزاعی و مستقلون به ریاست حسین شهرستانی هستند.

بر این اساس پیش بینی میشود ، فواد معصوم رییس جمهور عراق تا ساعتی دیگر نماینده اتحاد ملی را به رسمیت شناخته و وی را برای پست نخست وزیری مامور تشکل کابینه جدید عراق کند.
 اخبار بین الملل - انتخاب