اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش FIBA از قهرمانی ایران: ماشاالله آرن!


سایت كنفدراسیون بسكتبال آسیا خبر قهرمانی ایران در كاپ آسیا را به شكل جالبی پوشش داد.

ایسنا :سایت كنفدراسیون بسكتبال آسیا خبر قهرمانی ایران در كاپ آسیا را به شكل جالبی پوشش داد.

در خبر سایت كنفدراسیون بسكتبال آسیا كه با تیتر «ماشاءالله آرن» آغاز شده! از پرتاب سه امتیازی این بازیكن به عنوان تعیین كننده قهرمان چهارمین دوره رقابت‌های بسكتبال كاپ آسیا نام برده شده است. در این گزارش آمده است:

پرتاب خیره كننده سه امتیازی توسط آرن داوودی، ایران، قهرمان دو دوره رقابت‌های كاپ آسیا را بار دیگر از ژاپن پیش انداخت و ایران تنها در فاصله 18 ثانیه مانده به پایان بازی ژاپن را شكست داد.

سایت كنفدراسیون بسكتبال آسیا خبر قهرمانی ایران در كاپ آسیا را به شكل جالبی پوشش داد.صمد نیكخواه بهرامی همچون بازی‌های گذشته در صدر امتیاز‌آورترین بازیكنان ایران قرار داشت، اما مهم‌ترین حركت در این بازی توپ ربایی او از فرو كاوا در آخرین لحظات بازی بود كه منجر به حفظ پیروزی تیم شد.

ژاپن لحظات سختی را در این دیدار داشت و توانسته بود در حالی كه نیمه اول هفت امتیاز عقب افتاده بود از ایران پیش افتد. كانا مارو و ساكوراگی با عملكرد خوب باعث می‌شدند كه بتوانند مقابل همتای ایرانی خود اصغر كاردوست كه بسیار بسیار جوان‌تر از آنها بود پا به پا پیش بروند، اما وقتی كه كار گره خورده بود آرن داوودی كه به دلیل مصدومیت (دست و چشم) چند بار تعویض شده بود، آن پرتاب استثنایی را انجام دهد.

نویسنده این خبر در سایت كنفدراسیون بسكتبال آسیا این پرسش را مطرح كرده كه: واقعا چه چیزی تفاوت دو تیم را در ورزشگاه اوتا سیتی رقم زد؟ آیا مشكل كمبود پختگی بازیكنان ژاپنی روی نیمكت بود؟ یا ضعف میزبان در گل كردن پرتاب‌های خود در زمانی كه فرصت شوت زنی به وجود می‌آمد؟ یا ضعف مربی برای اجرای تاكتیك نفوذ به زیر حلقه به جای پرتاب سه امتیازی از كنار خط. خب در واقع باید گفت مشكل هیچ كدام از این‌ها نبود. در واقع دلیل اصلی این بود كه یك لحظه جادویی برای بازیكنی كه مدت‌ها در سایه بود پدید آمد و همان لحظه خورشید بر او تابید. شاید بعد از این شنبه خورشید برای آرن داوودی كمی پرنورتر بتابد.


ویدیو مرتبط :
گزارش شبکه سه ایران . از قهرمانی افغانستان در جنوب آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جشن قهرمانی آزادکاران ایران /گزارش تصویری


تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان مسابقات قهرمانی آسیا با کسب 5 مدال طلا، یک نقره و یک برنز روی سکوی قهرمانی ایستاد.

خبرآنلاین : تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان مسابقات قهرمانی آسیا با کسب 5 مدال طلا، یک نقره و یک برنز روی سکوی قهرمانی ایستاد.

حسن رحیمی در 55 کیلو، مهدی تقوی در 66 کیلو، صادق گودرزی در 74 کیلو، احسان لشگری در 84 کیلو و پرویز هادی در 120 کیلو 5 مدال طلای ایران را کسب کردند. مسعود اسماعیل‌پور هم در 60 کیلو به مدال نقره رسید و عرفان امیری در 96 کیلو مدال برنز گرفت.