اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش نیجریه علیه ایران به شورای امنیت پس از"حل مساله" ! توسط متكی



 

گزارش نیجریه علیه ایران به شورای امنیت پس از

 

وزیر امور خارجه نیجریه روز دوشنبه اعلام كرد كه كشورش در مورد نقض تحریم های شورای امنیت از سوی جمهوری اسلامی و ارسال غیرقانونی تسلیحات توسط ایران به نیجریه، به سازمان ملل متحد گزارش داده است.

 

به گزارش خبرگزاریها اودئین آجوموگوبیا، وزیر امور خارجه نیجریه، روز دوشنبه، ۲۴ آبان، اعلام كرد كه به دنبال كشف محموله تسلیحاتی ارسالی در ماه گذشته از سوی ایران به نیجریه و پس از تحقیقات لازم، دولت نیجریه در راستای همسویی با تحریم ها، در مورد این اقدام جمهوری اسلامی به كمیته تحریم های شورای امنیت گزارش داد.

آجوموگوبیا به خبرگزاری رویترز گفته است: به دنبال تحقیقات مقدماتی و به منظور همراهی با قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹، نماینده این كشور در سازمان ملل، مصادره و ضبط این اموال را به این شورا گزارش داده است. نیجریه پیش از این اعلام كرده بود در صورتی كه شواهدی مبنی بر نقض تحریم های سازمان ملل در محموله این كشتی باشد، موضوع را به شورای امنیت گزارش خواهد داد.

این كشور در حالی در مورد ایران به شورای امنیت گزارش داده است كه روز گذشته منوچهر متكی، وزیر امور خارجه ایران با تأكید بر دست داشتن «یك شركت خصوصی» در این ارسال اعلام كرد كه برای مسئولان و مقامات نیجریه مشخص شده است كه این ارسال ارتباطی به نیجریه نداشته است.

متكی دیروز به رسانه ها اطمینان دادكه این سوتفاهم رفع شده است.../آینده نیوز


ویدیو مرتبط :
استفاده از AMP و نقش آن در سئو سایت ( همراه باشید با برند یک سئو ایران )

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارائه شکایت نامه آمریکا علیه ایران به شورای امنیت/ رأی گیری در مجلس نمایندگان برای تحریم شخص احمدی نژاد



 

 

ارائه شکایت نامه آمریکا علیه ایران به شورای امنیت/ رأی گیری در مجلس نمایندگان برای تحریم شخص احمدی نژاد

 

شکایت نامه آمریکا علیه ایران به شورای امنیت ارائه شد.به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، آمریکا دیروز جمعه شکایت نامه ای را علیه ایران به شورای امنیت سازمان ملل متحد ارائه کرد. در این شکایت نامه، ایران به طراحی، برنامه ریزی و تلاش برای اجرای طرح ترور سفیر سعودی در واشنگتن متهم شده است.

این شکایت نامه به "بان کی مون" دبیر کل سازمان ملل متحد ارائه شد تا از این طریق در اختیار تمامی اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت قرار بگیرد.

آمریکا همزمان تلاش های خود را برای جلب حمایت بین المللی برای تحریم بانک مرکزی ایران ادامه می دهد.

"سوزان رایس" نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در شکایت نامه خود، سپاه قدس ایران را به حمایت از توطئه ای متهم می کند که "صلح و امنیت بین المللی"را تهدید می کند.

در این شکایت نامه به عمد عبارت "تهدید صلح و امنیت بین الملل" آورده شده است تا این مسئله در حوزه وظایف شورای امنیت قرار بگیرد.

به پیوست این نامه، اسناد اتهام علیه "منصور ارباب سیار" شهروند ایرانی آمریکایی و "غلام شکوری" شهروند ایران متهم به دخالت در طرح ترور سفیر سعودی نیز آورده شده است.

ارباب سیار هم اکنون توسط دولت آمریکا بازداشت شده ولی ادعا می شود غلام شکوری در ایران است.

در متن این نشکایت نامه آمده است که افرادی از دولت ایران، در طرح ترور سفیر سعودی دخالت داشتند واگر این طرح ، خنثی نشده بود ممکن بود باعث زخمی شدن یا قتل سفیر سعودی در واشنگتن و افراد دیگری بشود.

واکنش ها در مجلس نمایندگان آمریکا

"ایلیانا روس لیتینن"رئیس جمهوری خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در نشست این کمیته گفت: ایران درگیری را به داخل کشورمان کشانده است.

وی همچنین از واکنش دولت آمریکا نسبت به ایران و پافشاری باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بر شیوه قبلی اش در تعامل با ایران یعنی تمرکز بر چماغ تحریم ها و هویج مشوق ها به شدت انتقاد کرد.

لیتینن تاکید کرد: کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تا قبل از پایان ماه جاری میلادی اعمال تحریم هایی علیه شخص محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران و بانک مرکزی ایران را به رای می گذارد.

هدف اصلی از تحریم بانک مرکزی ایران، تحریم غیر مستقیم صادرات نفت خام ایران است. ایران هم اکنون روزانه حدود دو و نیم میلیون بشکه نفت خام صادر می کند و دومین تولید کننده بزرگ نفت در اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام) است.

دراین نشست کمیته روابط خارجی، شماری از نمایندگان اعتراضات شدیدی را علیه دولت آمریکا مطرح کرده و گفته اند که صبر آنها درباره سیاست ارائه مشوق هایی به تهران و نزدیکی به ایران به پایان رسیده است.

این نمایندگان از دولت آمریکا این سئوال را پرسیده اند که آیا دولت اوباما تغییر حکومت در ایران را تایید می کند یا خیر ؟

ویندی شیرمن معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا در این باره پاسخ داد: دولت واشنگتن، آرمان های مردم ایران را تایید می کند.

جان مک کین سناتور برجسته آمریکایی هم گفت که طرح ترور سفیر سعودی با دخالت  ایران ، به معنی وجود مشکل جدی و واقعی است.

وی افزود: شک و تردیدی وجود ندارد که ایران به دنبال اعمال سیطره و هیمنه خود بر منطقه است.

مک کین همچنین دولت آمریکا را متهم کرد که از تظاهرات ها و اعتراضات پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 2009 حمایت نکرد و این فرصت را به بهانه تلاش برای نزدیکی با ایران، از دست داد..../عصر ایران