اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش مناظره داغ اصغرزاده و الله‌ کرم


مناظره میان ابراهیم اصغرزاده و حسین الله کرم به همت سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار با موضوع "دانشجوی سیاسی" به مناسبت روز دانشجو برگزار شد.

ایسنا: مناظره میان ابراهیم اصغرزاده و حسین الله کرم به همت سازمان دانشجویی حزب اسلامی کار با موضوع "دانشجوی سیاسی" به مناسبت روز دانشجو برگزار شد.

حسین الله کرم، دبیرکل حزب انصار حزب الله در ابتدای برنامه با نشان دادن عکسی رو به جمعیت گفت: این عکس نماد امروز لیبرال‌های وطنی است. کرکسی بالای سر کودکی نیمه جان ایستاده است. کرک و پر ما ریخته است و امروز ما هستیم و این میز و مناظره.

وی ادامه داد: کسانی که رگ گردنشان روزی برای کارگر بیرون می‌آمد امروز تفکری مثل آدام اسمیت دارند. فکر می‌کنند که اگر وضع‌شان خوب شود وضع فقرا هم خوب می‌شود. حالا باید ادا و اطفار جبهه‌ای را کنار بگذارم و مثل یک استاد دانشگاه حرف بزنم. حرفم را آکادمیک خواهم زد ولی نه آکادمیک سکولار.

این استاد دانشگاه با تاکید بر ضرورت حق مداری دانشجویان سیاسی تصریح کرد: من طرفدار دانشجوی سیاسی حق مدار هستم که دارای عنصر بصیرت و احساس مسئولیت است. در غرب به بصیرت می گویند آگاهی. آگاهی به عقل خود بنیاد برمی‌گردد اما بصیرت برخواسته از معنویت است.

وی همچنین افزود: خداوند در قرآن می‌فرمایند اگر بخواهی مردم یک کشور را نابود کنی کشور را به قارون‌های زمان می‌دهی. ما با انقلاب فقط استبداد را بیرون کردیم اما قارون‌ها را سر جایشان ننشاندیم. انقلاب دوم بیرون کردن قارون‌هاست. اصغرزاده ها را دوست داشتیم . قرار بود با آن‌ها قارون ها را بیرون کنیم.

در ادامه ابراهیم اصغرزاده، عضو سابق نیروهای خط امام اظهار کرد: من دو چهره آقای الله کرم را می‌بینم. یک الله کرمی که فرمانده جنگ بود و یکی که فرمانده خیابان‌ها بود و نظم شهر را بر هم می‌ریخت.

وی ادامه داد: ما با اصولگراهای واحد روبرو نیستیم. اصولگرای مصباحی، احمدی نژادی،‌ رادیکال و معتدل داریم. آقای الله کرم سخنگوی یک سنت هستند. من هم خودم را نماینده یک سنت دانشجویی می‌دانم.

اصغرزاده با اشاره به فعالیت نیروهای رادیکال در دولت تدبیر و امید تاکید کرد: دولت بر سر کار توسط نیروهای رادیکال و تندرو تهدید می‌شود. وزیر خارجه اش با کفش و رییس مجلس با پرتاب مهر استقبال می‌شوند. مثلثی ایجاد شده میان جنبش دانشجویی، دولت و نیروی رادیکال. نیروی رادیکال فرصت ها را گرفته است. مگر می شود ارزش های جنگ را عده‌ای تصاحب کنند و تاج زاده و میردامادی‌ها در زندان باشند؟ من خجالت می کشم بگویم آقای موسوی، کروبی و خانم رهنورد در حصر هستند. به همین دلیل آقای روحانی باید تکلیفش را مشخص کند.

وی همچنین گفت: البته نیروی رادیکال فرصت‌هایی را هم ایجاد کرد. قدرت انتخاب آقای خاتمی در سال 72 توسط این نیروها به مردم داده شد. در زمانی که تمام مسئولین و نیروهای قم طرف مقابل را انتخاب کردند تمام مردم به آقای خاتمی رای دادند. در انتخابات سال گذشته همه می‌گفتند آقای جلیلی رای می‌آورد اما با رای مردم آقای روحانی رییس جمهور شد.

این عضو سابق نیروهای خط امام (ره) با اشاره به اهمیت رفع تحریم‌ها بر سیاست داخلی کشور ابراز عقیده کرد: تحریم ها و وضعیت وخیم اقتصادی امروز به خاطر سیاست آقای احمدی نژاد است. ایشان به اسم امام زمان (عج) در سازمان ملل سخنرانی کرد و هر چیزی که می خواست گفت. دانشجوها را ستاره دار و اساتید را اخراج کردند و یک اجماع جهانی علیه ایران نصیب ما شد.

وی خطاب به الله کرم تصریح کرد: بعد از انقلاب با طرح حکومت اسلامی همه جا حضور پیدا کردید و تمام مجاری قدرت و ثروت در دست شما بود. اصلاح طلبان یا در خانه بودند یا بازداشت شدند. روزنامه ها بسته شدند.

نماینده پیشین مجلس با توجه به آمار رییس جمهور در مورد مفاسد اقتصادی گفت: گزارشی که آقای روحانی به عنوان وضعیت اقتصادی دادند بسیار ناگوار بود. این وضعیت توسط چه کسی به وجود آمده است؟ وقتی سیاست با قدرت آمیخته می‌شود فساد سیاسی ایجاد می‌شود. رییس جمهور باید نسبت به نیروهای رادیکال داخل سازمان‌ها که از دوران احمدی‌نژاد باقی مانده‌اند و چه آنهایی که در اتاق های پنهانی کار می‌کنند موضع بگیرد. آقای روحانی باید با اپوزیسیون داخلی اصلاحات که هیچ چیز جز موفقیت دولت نمی خواهد کار کند.

وی ادامه داد: آقای خاتمی در دوران ریاست جمهوری اش با هر 9 روز یک بحران مواجه بود. آقای روحانی الان با بخشی از جامعه روبرو است که به او رای دادند تا نیروی رادیکال بر سر کار نیاید. جناح اصولگرای معتدل نیز باید تکلیفش را با کسانی که به اسم اسلام بر سر مردم زدند مشخص کند زیرا اصولگراهای منطقی یکی از بازوان کشور هستند.

اصغرزاده همچنین گفت: اگر فرصت سیاست خارجی از دست برود به ضرر دولت و ایران خواهد بود. انتخابات آتی مجلس یعنی انتخابات میان سازگاران با دنیا و ستیزه جویان با دنیا.

وی خطاب به الله کرم یادآور شد: چرا در این 35 سال کاری نکرده‌اید که غربی‌ها بخواهند به ایران بیایند؟ چرا کاری نکرده اید که اگر درهای کشور را باز بگذارید جوانان، اساتید و نخبگان از کشور بیرون نروند؟ شما کجا توانسته‌اید که بهشت ایجاد کنید؟ مگر قانون اساسی ندارید پس به چه حقی به خود اجازه می‌دهید که به خیابان ها بروید و به مردم امر کنید چه کنند و چه نکنند و این کارها را به پای رهبر،‌ روحانیت و انقلاب می‌گذارید؟ خوشحال هستم که کسی مثل آقای الله کرم از خیابان ها به دانشگاه رفته و تدریس می‌کند اما به اسم انقلاب و اسلام حق ندارند حرف بزنند و بقیه را به آمریکایی بودن متهم کنند. جامعه نسبت به رفتار شما واکنش نشان می‌دهد.

این نماینده پیشین مجلس با اشاره به فوت مرتضی پاشایی، خواننده پاپ و واکنش جامعه ایرانی به آن بیان کرد: یک خواننده معمولی فوت می‌کند و در ایام محرم مردم، جوانان به روش خودشان در پارک ها برای او عزاداری می‌کنند. نوحه نمی‌خوانند، آهنگ های او را زمزمه می کنند و شمع روشن می‌کنند و تمام نیروهای امنیتی کشور می مانند که مراسم او را چگونه برگزار کنند. زیر پوست شهر اتفاقات زیادی می افتد. بگذارید دولت روحانی رابطه ایران با دنیا را درست کند که این به نفع همه است.

در ادامه این مناظره الله کرم در پاسخ به صحبت‌های اصغرزاده گفت: ایشان ما را در جریان اصولگرایی رادیکال جا دادند. زیاد هم منکر آن نمی‌شویم اما رادیکال متعلق به جامعه اسلامی نیست. اشکالی هم به ایشان نمی توان گرفت زیرا نتیجه تحصیل علوم انسانی غربی همین است. کسی که تیر 78 و خرداد 88 به خیابان ها آمد حرف از قانون می‌زند. کسانی که چادر زنان مردم را از سرشان درآوردند و ماشین‌ها را آتش زدند حرف از قانون می‌زنند. خجالت دارد که آن‌ها به ما می گویند ما قانون نداریم. حزب الله خیابان ها را نمی‌بندد اما شما با همسویی قدرت های خارجی این کار را کردید. ببینید اسرائیل و آمریکا در موردتان چه گفتند؟ مردم می دانند چه کسانی در خرداد 88 خیابان ها را بستند. خود شما از دیوار سفارت بالا رفتید. روز عاشورا علم و کتل را نادیده گرفتید و دم از قانون می زنید؟!

وی با اشاره به حصر موسوی، کروبی و رهنورد اظهار کرد: چطور طرفداری موسوی را می‌کنید؟ ایشان یک سال و هشت ماه بعد از انتخابات به حصر رفتند. آن هم از ترس شما که مسجدها را آتش زدید گفتیم نکند آن‌ها را بکشید و گناه آن را بیندازید گردن ما. ما از پیراهن عثمان می ترسیم؟ روراست باشید و بگویید ما از انقلابی بودنمان منصرف شدیم. ما هم از شما قبول می کنیم.

وی افزود: می گویید بدبختی‌های اقتصادی از دولت نهم و دهم است اما آن دولت ها میراث دار دولت های گذشته بوده‌اند. زمانی که شما فقرا را ول کردید و به سمت لیبرال ها رفتید فاتحه‌تان خوانده شد.

در ادامه این صحبت‌ها اصغرزاده پاسخ داد: من از اشغال سفارت عذرخواهی می‌کنم به شرط آن که الله کرم هم از کارهای خود عذرخواهی کند.

وی در مورد اشغال سفارت آمریکا توضیح داد: جنبش دانشجویی در آن زمان همین بود. یک زمان رمانتیک بودیم، آرمان گرا بودیم. همان زمانی که مجاهدین خلق وجود داشتند و روحانیت از آن‌ها دفاع می‌کرد. من نمی گویم آمریکا بهشت دنیا است اما قطع رابطه با دنیا به ضرر انقلاب و اسلام است. کاری نکنیم که افکار عمومی علیه ما باشد و اگر اتفاقی برایمان افتاد طرفمان را نگیرند.

این نماینده پیشین مجلس ادامه داد: به قاجاریه هنوز هم به خاطر دادن خاک های کشور به خارجی‌ها لعنت می‌فرستم. سهم ایران در خزر از 20 درصد به 13 درصد رسیده است. مگر خاک خزر با شلمچه چه فرقی دارد که نرفتید جلوی آن را بگیرید؟ چون پوتین زورگویی می کند حاضریم بگذاریم قدرت منطقه را داشته باشد. روسیه، چین‌، عربستان و اسرائیل با کارت ایران در منطقه بازی می‌کنند.

وی ادامه داد: در روز 24 خرداد و در شب بعد از آن مردم با جشن گرفتن، دست رد به سینه شما زدند. خیابان ها را آتش نزدند و ماشین نسوزاندند. فقط نشان دادند که نمی خواهند شما باشید. چرا در مورد گروگان گیری دختران در شمال آفریقا بیانیه ندادید؟ چرا به اسم اسلام در دنیا هر غلطی می‌کنند ولی شما نمی‌ایستید و اسلام را نشان نمی‌دهید؟ تا زمانی که این مملکت روی آشتی ملی نبیند و جناح اصلاح طلب و اصولگرا روبه روی هم ننشینند و از قانون صحبت نکنند کسی از این وضعیت سود نمی‌برد.

الله کرم در پاسخ گفت: ما کر، کور و لال و نفهم نیستیم. شما میایید و از آزادی حرف می‌زنید و از طرف دیگر می‌گویید چرا کسی به شما حرفی زده است. البته از دید شما آزادی مال کسی است که ثروتمند است و طبقه 2 و 3 جامعه حق اظهارنظر ندارد. یادتان می‌آید آن زمانی که به ناطق نوری می‌گفتید ناطق زوری؟! خودتان افراد را به دانشگاه‌ها راه نمی‌دهید. الان هم که می‌گویید پشیمان شده‌ایم. چطور شورای نگهبان به شما صلاحیت حضور در انتخابات بدهد؟ حالا که دولت با شماست و شما هم طرفدارش هستید بروید فرمانده شوید، ما هم به عنوان سرباز می‌جنگیم برای پس گرفتن سهم خزر .

اصغرزاده در پاسخ تصریح کرد: من نگفتم که پشیمان شده‌ام. اشغال سفارت در زمان خودش بود. من مثال زدم که اگر ما پشیمان شویم شما هم عذرخواهی می‌کنید. دیدگاه من مشخص است. قصد ما از اشغال سفارت اشغال 48 ساعته بود. من با طولانی شدن اشغال سفارت مخالفم و با ریختن آبروی برخی از افراد مخالف بودم. من ناراحتم که چرا منتظری و شریعتمداری در حصر از دنیا رفتند. حق نداریم به اسم شیعه هرکاری را به نفع خودمان بکنیم.

وی گفت: روحانی کاندیدای اول ما نبود، ولی ما انقدر عقب نشینی کردیم تا به آقای روحانی رسیدیم. چه بلایی نهادهای ایدئولوژیک شما سر مردم آورده اند که طبق آمار وزیر ارشاد و دولت احمدی نژاد 70 درصد مردم تهران از ماهواره استفاده می‌کنند؟ آقای روحانی آماری داده است . او دروغ نمی گوید اما شما رییس جمهوری داشتید که جلوی تلویزیون رسما دروغ می گفت. چه کسی جز او و حرف‌هایش به مهدویت آسیب زد؟

وی افزود: من از دولت آقای هاشمی و خاتمی دفاع نمی کنم. همه دچار ضعف هستند اما عینک بدبینی را باید کنار بگذاریم. اجازه دهیم مردم نقد کنند. اگر فسادی رخ دهد بگوییم این فساد از کیست. باید فرصتی ایجاد کنیم تا در دادگاه ها موسوی و کروبی حرف بزنند. شما می دانید که محاکمه موسوی و کروبی محاکمه انقلاب است.

در پاسخ، الله کرم در مورد بورسیه‌های غیرقانونی گفت: خوب است که بحث بورسیه ها مطرح شد. آقای اصغرزاده دوستان شما به انگلیس و کشورهای دیگر رفتند و بورسیه گرفتند و الان وزیر هستند. تمام جنبش دانشجویی شما در شبکه‌های ضد انقلاب فعالیت می کنند. شما می گویید در جبهه بوده اید. البته دراینترنت دیده ام که شش ماه سابقه داشته‌اید. من فرمانده لشکر تهران بودم. هر کس که از تهران می رفت را می‌دیدم ولی شما کجا بودید؟‌ البته نمی خواهم که جبهه رفتنتان را زیر سوال ببرم.

این استاد دانشگاه افزود: همه می دانند که آقای روحانی گزینه شما نبود. مردم را بازی ندهید. قبول داریم ما اشتباه کردیم که در مورد اتفاق بوکوحرام آفریقا بیانیه صادر نکردیم اما چه کسی بود که با احمدی نژاد به مخالفت پرداخت؟ ما بودیم که پس از صحبت از پول یارانه با او به مخالفت پرداختیم. شما که ما را بی سواد می دانید اما مردم می دانند که 12 هزار میلیارد تومانی که پرونده اش رو شده مرتبط با افرادی بوده که از روسای فعلی بانک‌ها هستند.

اصغرزاده در ادامه با تاکید بر ضرورت دوری سپاه از سیاست گفت: ما نمی گوییم که سپاه نباید فعالیت کند اما نباید به او رانت داده شود. حضور سپاه در تمام عرصه‌ها به معنای نحیف شدن بخش خصوصی است.

الله کرم نیز پاسخ داد: پاسداران نظامی نیستند بلکه افراد جهادی هستند و هرکجا که نیاز باشد حضور پیدا می‌کنند و کارها را انجام می دهند. یک روز بسیج جبهه می شوند و یک روز برای ساختن و عمران حرکت می کنند.


ویدیو مرتبط :
مناظره داغ الله کرم و زیباکلام

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مناظره الله‌کرم با جیرانی درباره من مادر هستم


رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله، بعد از ظهر امروز در محل لانه جاسوسی با فریدون جیرانی درباره «فیلم من مادر هستم» مناظره می‌کند.

خبرگزاری فارس: رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله، بعد از ظهر امروز در محل لانه جاسوسی با فریدون جیرانی درباره «فیلم من مادر هستم» مناظره می‌کند.

اکران «من مادر هستم» به کارگردانی فریدون جیرانی اعتراضات گسترده و تجمع انصار حزب‌الله در مقابل وزارت ارشاد و شکایت جمعی از نمایندگان مجلس از نمایش عمومی این فیلم را در پی داشت.

حسین الله‌کرم رئیس شورای هماهنگی حزب‌الله نیز در نقد این فیلم اعلام کرده بود: «من مادر هستم» نه تنها چهارچوب‌های قانونی مثل اصل قصاص را زیر پا می‌گذارد، بلکه مسائل مختلف ارزشی جامعه ما را هم به چالش می‌کشد.

این استاد دانشگاه همچنین تصریح کرده بود «در این فیلم، بی‌توجهی به حرمت شراب، می‌گساری به طور متناوب جزیی از سبک زندگی بازیگران اصلی قرار دارد و ارتباط نامشروع بین دو خانواده که قضیه فیلم بر پایه آن استوار است نیز، به طرز بی شرمانه‌ای به تصویر کشیده می‌شود».

از سوی دیگر، اعتراضات حزب‌الله و متدینین به فیلم جیرانی با دفاع همه جانبه کارگردان و تهیه‌کننده فیلم مواجه شد و اینک الله‌کرم و جیرانی قصد دارند دیدگاه‌های خود درباره «من مادر هستم» را در یک مناظره اعلام کنند.

بعد از ظهر امروز لانه جاسوسی میزبان این دو نفر و همچنین مسعود فراستی و محمدتقی فهیم از منقدان سینماست و بعد از نمایش «من مادر هستم»، عضو ارشد حزب‌الله و کارگردان فیلم به نقد و بررسی محتوای آن می پردازند.