اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش مرکز آمار: رشد 254 درصدی اجاره مسکن در دوران احمدی نژاد



گزارش مرکز آمار: رشد 254 درصدی اجاره مسکن در دوران احمدی نژاد

گزارش مرکز آمار ایران نشان می دهد هزینه اجاره مسکن طی سالهای 84 تا نیمه اول 91 بالغ بر 254 درصد رشد کرده است.

براساس تازه ترین گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت قیمت مسکن، زمین و اجاره بهای واحد های مسکونی طی سالهای 84 تا نیمه نخست سال 91 بیشترین رشد در اجاره بهای واحدهای مسکونی اتفاق افتاده است.

براساس ارقام این گزارش که به متوسط اجاره بهای واحدهای مسکونی در مناطق شهری کشور اشاره دارد، اجاره یک واحد مسکونی 100 متری طی سال 84 ماهانه 149 هزار تومان بوده است، این رقم در نیمه نخست سال 91 به 528 هزار تومان افزایش یافته است.

در ادامه این گزارش ارقام مربوط به شهر تهران درج شده است و نشان می دهد متوسط اجاره بهای یک واحد مسکونی 100 متری در شهر تهران در پاییز ماهه نخست سال 91 به یک میلیون و 590 هزار تومان رسیده درحالی که در پاییز سال 84 این رقم در تهران 357 هزار تومان بوده که گویای رشد 345 درصدی اجاره بها در کلان شهر تهران طی دوران فعالیت دولت های محمود احمدی نژاد است. 

جدول قیمت مسکن در مناطق شهری طی دوران دولتهای احمدی نژاد

 

قیمت مسکن در مناطق شهری طی دوران دولتهای احمدی نژاد

در این میان قیمت هرم تر مربع واحد مسکونی در دوران هشت ساله دو دولت نهم و دهم قیمت هر متر مربع معادل شهری کشور رشد داشته و از متوسط 306 هزار تومان به 980 هزار تومان افزایش یافته است و در شهر تهران این رقم در نیمه نخست سال 91 معادل 3میلیون 282 هزار تومان است که نسبت به پاییز سال 84 معادل 136 درصد رشد داشته که نشان می دهد در حالی که در شهر تهران شاهد رشد شدید اجاره بها هستیم قیمت مسکن نسبت به کل کشور پایین تر بوده است.

در مورد قیمت زمین هم کارنامه دولتهای محمود احمدی نژاد رشد معادل 81 درصدی را به نمایش گذاشته است، براساس گزارش مرکز آمار ایران در سال 84 متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در مناطق شهری کشور معادل 251هزار تومان بوده است که با رشد اتفاق افتاده در نیمه نخست سال 91 به 455 هزار تومان رسیده است.

این شاخص در مورد شهر تهران رشد اعجاب آور 557 درصدی را نشان میدهد، قیمت هر متر مربع زمین یا واحد کلنگی در شهر تهران در پاییز سال 84 معادل 600 هزار تومان بوده است، که در پاییز سال 91 به رقمی معادل 3 میلیون و 943 هزار تومان افزایش یافته است که گویای رشد دلالی زمین در پایتخت است./خبرآنلاین

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

 


ویدیو مرتبط :
روایت بانک مرکزی از گرانتر شدن 19 درصدی اجاره مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش مرکز آمار از افزایش فروش مسکن و رشد قیمت اجاره بها



اخبار ,اخبار اقتصادی ,افزایش فروش مسکن و رشد قیمت اجاره بها

اخبار اقتصادی -  افزایش 19 درصدی فروش و 18.3 درصدی اجاره مسکن

در پاییز سال گذشته متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در شهر تهران نسبت به فصل مشابه سال قبل 19 درصد و متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده نسبت به فصل مشابه سال قبل 18.3 درصد افزایش داشته است.

  مرکز آمار ایران گزارش داده است: متوسط قیمت فروش هرمترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در پاییز سال 92 از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی در شهرتهران 50 هزار و 361 ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 4.6 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 27.7 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات فروش زمین یا زمین ساختمان های مسکونی کلنگی انجام شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 11.6 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 4606 درصد کاهش داشته است.

 

متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 39 هزار و 69 ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 3.6 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 19 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات فروش هرمترمربع زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 13.2 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 21.3 درصد افزایش داشته است.

 

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده در پاییز 92 از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 188 هزار و 64 ریال بوده است که نسبت به فصل قبل 1.4 درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل 18.3 درصد افزایش داشته است.

 

همچنین تعداد معاملات اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی بابت اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل 17.5 درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل 49.7 درصد افزیاش داشته است.

اخبار اقتصادی - مهر