اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش محسنی اژه‌ای به اعضای مجمع تشخیص



 

گزارش محسنی اژه‌ای به اعضای مجمع تشخیص

 

دادستان كل كشور و نماینده ویژه رئیس قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، گزارش مبسوطی از آخرین روند رسیدگی به این پرونده ارائه داد و به سؤالات اعضا پاسخ گفت و پیشنهادها را مورد توجه قرار داد.

در جلسه روز شنبه مجمع تشخیص مصلحت نظام، كه به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد، نماینده ویژه رئیس قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده سوء‌استفاده مالی اخیر، گزارش مبسوطی از آخرین روند رسیدگی به این پرونده ارائه داد.

به گزارش ایسنا، در ابتدای این جلسه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ، با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی انتفاضه فلسطین در ایران، از ابتكار هوشیارانه مجلس شورای اسلامی در برگزاری به موقع این همایش به ویژه در مقطع كنونی منطقه و سازمان ملل متحد كه موضوع فلسطین از حادترین مباحث این روزهای مراكز جهانی است، تشكر و قدردانی كرد.

وی ابراز امیدواری كرد كه نتایج این همایش به خصوص در عصر گسترش موج بیداری اسلامی در منطقه كه هر روز عمیق‌تر نیز می‌شود، بسیار تأثیرگذار باشد و آینده خوبی را برای مردم فلسطین و آزادی‌خواه منطقه رقم بزند.

هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خود، قهرمانی اخیر تیم ملی والیبال كشورمان را در مسابقات آسیایی كه برای جامعه ورزشی كشور و مردم بسیار روحیه‌بخش و غرورآفرین بود، تبریك گفت و اضافه كرد: جوانان ورزشكار ایران در همه رشته‌های ورزشی بسیار مستعد و توانمند هستند و این قهرمانی نشان داد، چنانچه برنامه‌ریزی مناسب با مدیریت شایسته و كارآمد برای ورزش كشور انجام شود، جوانان ورزشكار ایران در سایر رشته‌های ورزشی در جهان نیز موفق خواهند بود.

وی همچنین با اشاره به مساله سوء استفاده مالی اخیر از وقوع آن ابراز نگرانی و تأسف كرد.

در ادامه این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای دادستان كل كشور و نماینده ویژه رئیس قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیارد تومانی، گزارش مبسوطی از آخرین روند رسیدگی به این پرونده ارائه داد و به سؤالات اعضا پاسخ گفت و پیشنهادها را مورد توجه قرار داد.

به گزارش ایسنا در ادامه جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام وارد دستور شد و پس از قرائت موارد پیشنهادی كمیسیون سیاسی، دفاعی و امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص سیاست‌های روابط خارجی، اعضا به بحث و بررسی پرداختند و موارد ذیل به تصویب رسید:

-حمایت از ملت‌های مظلوم و تحت ستم و جریان‌های حق‌طلبانه در جهت احقاق حقوق آنها به ویژه ملت مظلوم فلسطین در مبارزه با اشغالگری، آزادی سرزمین خویش و رهایی قدس شریف

-حمایت از انقلاب‌ها و خیزش‌های مردمی جهان اسلام و جریان بیداری اسلامی، جهت دستیابی به استقلال و مردم‌سالاری دینی و جلوگیری از مصادره آنها توسط قدرت‌های سلطه‌گر.

-انجام پژوهش های لازم با تأكید بر آینده‌پژوهی در زمینه روابط و نظام بین‌الملل و ترسیم چشم‌انداز آینده و شناخت گزینه‌های مطلوب سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

-ایجاد سازوكارهای مناسب جهت هماهنگی میان دستگاه‌های ذیربط در عرصه روابط خارجی به منظور افزایش كارآمدی، جلوگیری از اقدامات متضاد و یا موازی‌كاری و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های ملی..... / تحلیل : عصر ایران



ویدیو مرتبط :
سیاستمداری رسانه ای/محسنی اژه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش شمخانی از روند مذاکرات هسته ای به مجمع تشخیص مصلحت



اخبار,اخبار سیاست خارجی , مذاکرات ایران و 5+1

شمخانی از روند مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارش داد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گزارشی از روند مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 ارایه کرد.


به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، جلسه امروز این مجمع به ریاست آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی برگزار شد.

در ابتدای جلسه امروز، علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی گزارشی از روند مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 به اطلاع اعضا رساند.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در این جلسه به ادامه بررسی و تدوین سیاست های کلی انتخابات پرداختند و چهار بند دیگر از این سیاست ها را تصویب کردند.

در این جلسه وزرای کشور، اطلاعات، دادگستری، رؤسای کمیسیون های شوراها و امور داخلی کشور و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی و یک نفر از حقوقدانان شورای نگهبان حضور داشتند.

با تصویب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اجرای انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط وزارت کشور و زیر نظر هیأت اجرایی مرکزی انتخابات با ترکیب وزیر کشور به عنوان رییس هیأت، وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور، رییس سازمان بازرسی کل کشور، رییس دیوان محاسبات و یک نماینده از طرف قوه مقننه به انتخاب مجلس شورای اسلامی و هفت نفر از شخصیت های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی به عنوان معتمدین که وظایف این هیأت و نیز ترکیب وظایف هیأت های اجرایی استانی و شهرستانی را قانون مشخص می کند.

همچنین وزارت کشور، 30 نفر از معتمدین اصناف، نخبگان و اقشار مختلف اجتماعی را که شرایط آنها را قانون تعیین می کند، با هماهنگی شورای نگهبان دعوت و آنها از میان خود، 7 نفر را به عنوان معتمدین مردم برای عضویت در هیأت مرکزی انتخابات انتخاب می کند.

اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب کردند: تنظیم تاریخ و همزمانی برگزاری انتخابات های عمومی به گونه ای که فاصله برگزاری آنها حدود دو سال باشد و مراحل و ساز و کار اجرایی آن تا حدّ امکان یکسان و متحد صورت پذیرد.

با تصویب اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصویب قوانین جامع انتخاباتی در چهارچوب سیاست های کلی و تغییر نیافتن آن برای مدت حداقل 10 سال، مگر به ضرورت و با نصاب دو سوم آرا در مورد کمتر از 10 سال خواهد بود.

ادامه بررسی و تدوین سیاست های کلی انتخابات در جلسه آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری می شود.
اخبار سیاست خارجی - ایرنا