اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش لحظه‌ به‌ لحظه قرعه‌کشی جام جهانی؛ ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی هم گروه شد؛ بخت با «ایران» یار بود!


مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل از ساعت 19:30 امروز (جمعه) آغاز شد. کاناوارو گوی ایران را برداشت تا «ایران» در کنار «آرژانتین» و «نیجریه» قرار بگیرد. «بوسنی و هرزگوین» حریف اروپایی ایران در دور گروهی جام جهانی خواهد بود.

ایسنا: مراسم قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل از ساعت 19:30 امروز (جمعه) آغاز شد. کاناوارو گوی ایران را برداشت تا «ایران» در کنار «آرژانتین» و «نیجریه» قرار بگیرد. «بوسنی و هرزگوین» حریف اروپایی ایران در دور گروهی جام جهانی خواهد بود.

در ادامه گزارشی لحظه به لحظه از آنچه در باهیا اتفاق افتاد را برای شما در نظر گرفته ایم. واکنش‌ها، اظهار نظرها و اخبار حاشیه‌ای از قرعه کشی بیستمین دوره جام جهانی از جمله این گزارش‌ها خواهد بود.

پس از انجام قرعه‌کشی رقابت‌های جام جهانی بیستم برنامه‌ی این رقابت‌ها نیز اعلام شد و به این ترتیب تیم ایران زمان بازی‌های خود را نیز شناخت.

ایران که در گروه شش رقابت‌ها باید با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی روبه‌رو شود باید در روز نخست 16 ژوئن (26 خرداد) در شهر کوریتیبا و در ورزشگاه دا بایکسادا به مصاف تیم ملی نیجریه برود.

6 روز بعد ایران در ورزشگاه استادیو مینیرو شهر بلوهوریزونته به مصاف آرژانتین و مردان سابیا خواهد رفت و سرانجام بازی آخر ایران نیز 25 ژوئن (4 تیر) در شهر سالوادور و ورزشگاه فونته نوا برابر بوسنی خواهد بود.

گروه بندی این رقابت‌ها به شرح زیر است:

گروه A: برزیل - کامرون- مکزیک- کرواسی

گروه B: اسپانیا - شیلی- استرالیا- هلند

گروه C:  کلمبیا - ساحل عاج- ژاپن- یونان

گروه D: اروگوئه - ایتالیا- کاستاریکا- انگلیس

گروه E: سوییس - اکوادور- هندوراس- فرانسه

گروه F: آرژانتین- نیجریه- ایران- بوسنی هرزگوین

گروه G: آلمان  - غنا- آمریکا- پرتغال

گروه H: بلژیک- الجزایر- کره جنوبی- روسیه

بازی افتتاحیه جام جهانی روز 12 ژوئن (22 خرداد) سال 2014 در شهر سائوپائولو و فینال بیستمین جام جهانی 13 جولای (22 تیر) در ریودوژانیرو برگزار خواهد شد.

12 استادیوم در 12 شهر سائوپائولو، بلوهوریزونته، فولتارزا، ریودوژانیرو، برازیلیا، رسیفه، سالوادور ،کویابا، کوریتیبا، مانوس، ناتال و پورتو آلگره میزبان مسابقات جام جهانی خواهند بود.

- کارلوس کی‌روش هم‌گروهی با آرژانتین، نیجریه و بوسنی را یک افتخار برای فوتبال ایران می‌داند. او می‌گوید باید از هم‌گروهی با این تیم‌ها لذت برد.

سرمربی ایران در واکنش به هم‌گروهی با تیم‌های آرژانتین، نیجریه و بوسنی گفت: این یک افتخار است. ما اکنون باید از آن لذت ببریم. باید برابر بهترین تیم‌های دنیا قرار بگیریم و فرصت بسیار بزرگی است تا پیشرفت کنیم و نشان دهیم تیم بهتری شدیم. 

- علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: به هر حال از قبل هم گفته بودیم که تمامی تیم‌های حاضر در جام‌جهانی قدرتمند هستند. ما با هر تیمی که روبه‌رو می‌شدیم، کارمان دشوار بود. به هر حال آرژانتین، نیجریه و بوسنی به لحاظ سوابق فوتبالی از ما بهترند اما این‌ها همه تنها روی کاغذ است و جام‌جهانی ویترینی است که باید پیشرفت‌هایمان را به دنیا نشان دهیم.

کفاشیان با بیان اینکه نباید انتظارها را از تیم ملی خیلی بالا برد، گفت: باید اول توقع‌مان این باشد که تیم ملی نمایش خوبی را ارائه کند. معتقدم تیم ملی شانس صعود از مرحله گروهی را دارد اما این مسئله نباید به لحاظ روانی فضای سنگینی را برای تیم ملی به وجود بیاورد.

وی درباره برنامه‌های فدراسیون فوتبال برای بازی‌های دوستانه گفت: مطمئن باشید کی‌روش از فردا و در همان برزیل با مربیان و آژانس‌هایی که در کار برگزاری بازی‌های دوستانه هستند صحبت‌های لازم را انجام خواهد داد و پس از تایید ما کار انعقاد قرارداد با فدراسیون‌های کشورها انجام خواهد شد. ما باید با تیم‌هایی از آمریکای جنوبی و آفریقا رودررو شویم.

کفاشیان درباره پیشنهاد غنا برای بازی دوستانه با تیم ملی ایران گفت: البته این پیشنهاد تازه نیست و مدت‌ها قبل آن‌ها چنین پیشنهادی را مطرح کرده بودند. در کنار غنا، تانزانیا هم به ایران پیشنهاد داد که کی‌روش این پیشنهاد را نپذیرفت اما اکنون با مشخص شدن حریفان ایران، زمان خوبی است که بازی‌های دوستانه را برای تیم ملی قطعی کنیم.

- مرتضی محصص کارشناس فوتبال ایران درباره هم‌گروه شدن تیم ملی ایران با آرژانتین، نیجریه و بوسنی اظهار کرد: فکر می‌کنم باید خوشحال باشیم. هیچکدام از تیم‌های حاضر در جام‌جهانی حریفان ساده‌ای نیستند. فکر می‌کنم در برنامه تلویزیونی شبکه سه که حین قرعه‌کشی جام‌جهانی پخش می‌شد، آنالیز جدی صورت نگرفت و صحبت‌ها بیشتر با شوخی و طنز همراه بود! در حالی که از نظر من اکوادور و هندوراس هم دو تیم خوبی هستند که در گروه سوئیس و فرانسه قرار گرفته‌اند و مطمئنم فرانسه کار بسیار سختی برای صعود از این گروه دارد.

این کارشناس فوتبال درباره حریفان ایران گفت: آرژانتین کلاسی کاملا متفاوت دارد و باید قبول کنیم تیمی قدرتمند از آمریکای جنوبی و با ستاره‌های بسیار است. فکر می‌کنم آرژانتین در کنار اسپانیا و برزیل می‌تواند جزو مدعیان اصلی قهرمانی جام جهانی باشد. از طرفی معتقدم بازی با بوسنی هم شاید سخت‌ترین بازی برای تیم ما باشد. الان تمام توجه‌ها به آرژانتین است و این می‌تواند برای ما بزرگ ترین آسیب باشد. اگر فکر کنید بوسنی حریفی است که راحت بوده و می‌توانیم از آن سه امتیاز بگیریم کار بسیار سخت خواهد شد.

وی درباره تیم بوسنی ادامه داد: باید به طور دقیق بررسی کرد که بوسنی با چه تفکری توانست جزو تیم‌های موفق اروپایی باشد و به جام جهانی راه پیدا کند. سوسیچ سرمربی این تیم سالیان سال در فرانسه خوب کار کرده و اکنون تیم قدرتمندی برای بوسنی ساخته است. ادین ژکو یکی از بازیکنان فوق‌العاده بوسنی است.

محصص درباره تیم نیجریه نیز گفت: نیجریه را هم نباید حریفی متوسط قلمداد کرد. نیجریه تیمی بسیار خوب است. آن‌ها از قدرت‌های برتر قاره آفریقا هستند و بازیکنان زیادی از این تیم در سطح اول فوتبال دنیا بازی می‌کنند. با همه این احوال من معتقدم تیم ایران برای صعود از این گروه شانس دارد. اگر برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد و ما حریفان را به دو دسته ضعیف و قوی تقسیم نکنیم می‌توانیم به موفقیت امیدوار باشیم.

این کارشناس فوتبال با بیان اینکه این گروه برای ایران در طول دوره‌های جام جهانی بهترین گروه برای صعود است، گفت: اگر شرایط تیم ایران و حریفان آن در ادوار گذشته جام جهانی شامل 1978، 1998 و 2006 را در نظر بگیریم، گروهی که اکنون در آن قرار گرفتیم، بهترین گروه برای صعود از آن است. هرچند آرژانتین، نیجریه و بوسنی قدرتمند هستند، اما بیشترین شانس را نسبت به دوره‌های قبل برای صعود داریم.

محصص در پایان گفت: خون تازه‌ای که با ورود بازیکنان جوان و لژیونر به تیم ملی تزریق شده و همین طور سرمربی خوبی که تیم ما دارد، ایران می‌تواند تیمی غافلگیر کننده در جام جهانی 2014 باشد. ما پیش از این تجربه این غافلگیرکنندگی را داریم. خیلی از کارشناسان دنیا ایران را به لحاظ قدرت تیم چهارم این گروه می‌دانند اما من معتقدم تیم ایران حتی می‌تواند مقابل قدرتی بزرگ چون آرژانتین خوب بازی کند.

20:45 بوسنی و هرزگوین حریف اروپایی ایران در دور گروهی جام جهانی خواهد بود. تیم ملی ایران در اولین مسابقه در کوریتیبا به مصاف نیجریه می‌رود.

20:43 انگلیس در کنار ایتالیا و اروگوئه گروهی دشوار را در جام جهانی پیش رو خواهد داشت.

20:42: کاناوارو گوی ایران را برداشت تا ایران در کنار آرژانتین و نیجریه قرار بگیرد.

20:41: هوندوراس در کنار سوییس و اکوادور ایستاد.

20:40 کاستاریکا در کنار اروگوئه و ایتالیا قرار گرفت.

20:39 ژاپن در کنار کلمبیا و ساحل عاج قرار گرفت.

20:38 استرالیا در گروه دوم کنار اسپانیا ایستاد.

20:37 مکزیک از سید چهار در گروه یک قرار گرفت.

20:36 غنا در کنار آلمان در گروه هفتم ایستاد.

20:35 نیجریه و آرژانتین در گروه چهار قرار گرفتند.

20:34 ساحل عاج با کلمبیا همگروه شد.

20:33 اکوادور در کنار سوییس ایستاد.

20:32 برزیل با کامرون همگروه شد.

20:31 شیلی در گروه دو در کنار اسپانیا قرار گرفت.

20:30 ایتالیا در گروه 4 با اروگوئه هم‌گروه شد.

20:27 برزیل، اسپانیا، کلمبیا، اروگوئه، سوییس، آرژانتین، آلمان و بلژیک سرگروه‌های هشت‌گانه شدند.

20:20 ژروم والکه دبیرکل فیفا برای آغاز مراسم قرعه‌کشی روی صحنه آمد. قرار است فابیو کاناوارو گوی‌های گلدان سه جایی که تیم ایران هم در آن قرار دارد را از گلدان‌ خارج کند.

20:15 پله اسطوره فوتبال برزیل در سخنانی کوتاه در مراسم قرعه‌کشی جام جهانی بیستم عنوان کرد به یاد دارم که چگونه قلب پدرم شکست، زمانی که برزیل در خانه قهرمان جهان نشد. آن خاطره و خاطره‌های دیگری را از جام‌های جهانی به یاد دارم. اینکه تماشاگران پای رادیو نشسته بودند و خبر شکست برزیل را در دیدار پایانی ببیند. نمی‌خواهم فرزندان‌مان سال آینده دوباره شاهد چنین صحنه‌هایی باشند.

20:13 تیم ویکری خبرنگار بی‌بی‌سی در گزارشی، تیم‌هایی که در گروه H حضور خواهند داشت را "خوش شانس" دانسته و گفته این تیم‌ها به دلیل انجام بازی‌هایشان در شهرهای خوش آب و هوا مثل ریو، بلوهوریزونته و سائوپائولو خوش شانس هستند.

20:10 اشکان دژاگه هافبک تیم ملی ایران پیش‌بینی کرده که ایران با تیم‌های انگلیس، آلمان و غنا هم‌گروه خواهد شد.

20:06 به‌به‌تو ستاره برزیل در جام جهانی 94 به همراه مارتا بهترین بازیکن زنان فوتبال دنیا به همراه نماد بازی‌ها روی صحنه حاضر شدند و برای حضار سخنرانی کردند. مارتا گفت: فولکو، نماد جام جهانی پیوند دهنده‌ی فوتبال و اکولوژی برزیل است.

به‌به تو نیز گفت: فولکو بچه‌ی فوق‌العاده‌ای است که برای بزرگ شدنش کار فوق‌العاده‌ای صورت گرفته است.

20:02 رونالدو دیگر سخنران مراسم بود. آقای گل جام جهانی 2002 و بهترین گلزن تاریخ این رقابتها در سخنانی کوتاه عنوان کرد گل زدن اگرچه کاری لذت بخش و در عین حال دشوار است اما در مقایسه با کاری که در سالهای گذشته در ارتباط با سازماندهی جام جهانی داشتم قابل مقایسه نیست و می‌توانم اینطور بگویم که همگان سال آینده بهترین جام جهانی تاریخ را شاهند خواهند بود.

20:00 پس از تحویل جام توسط دل‌بوسکه، صحنه‌هایی از 32 تیم راه یافته به جام جهانی پخش شد که گل رضا قوچان‌نژاد به کره‌جنوبی هم در صحنه پخش تصویر تیم ملی ایران نشان داده شد.

19:57 دل‌بوسکه سرمربی تیم قهرمان جام جهانی 2010 کاپ جام جهانی را روی سکو آورد و به صورت نمادین در اختیار میزبان قرار داد.

19:55 بلاتر رییس فیفا گفت که وقتش رسیده بود که جام جهانی به کشور فوتبال بازگردد. روسف نیز گفت که کسی جام جهانی 2014 را فراموش نخواهد کرد.

19:50 پخش تصاویری از جام‌های جهانی گذشته از سال 1930 تاکنون بخش بعدی این مراسم بود.

19:42 سپ بلاتر به همراه دیلما روسف رییس جمهور برزیل روی استیج حاضر شدند و به سخنرانی پرداختند. بلاتر از حضار خواست به احترام نلسون ماندلا به صورت ایستاده یک دقیقه سکوت کنند.

19:37 پس از آغاز مراسم با صحبت‌های مجریان، خواننده‌های محلی برزیل به اجرای برنامه‌های ویژه پرداختند.

19:34 در شروع مراسم تصاویری از نلسون ماندلا رهبر فقید افریقای جنوبی پخش شد. ماندلا دیشب در 95 سالگی درگذشت.

19:32 پله به عنوان آخرین مهمان وارد سالن شد.

19:27 مهدی مهدوی‌کیا کاپیتان سابق تیم ملی ایران می‌گوید اگر سوییس همگروه ایران باشد بهتر خواهد بود. او گفت: راه راحت وجود ندارد. هر گروهی باشیم سخت است. اما مردم دوست دارم با تیم‌های بزرگ مثل آلمان یا برزیل همگروه باشیم. اگر قرار است بازنده باشیم بهتر است با برزیل بازی کنیم و ببازیم نه به سوییس یا کلمبیا.

19:26 ثانیه ‌شمار برای آغاز مراسم به کار افتاده و مهمانان و خبرنگاران در جایگاه خود مستقر شده‌اند.

19:25 جواد نکونام کاپیتان تیم ملی ایران می‌گوید برخلاف اینکه مردم دوست دارند با تیم‌های بزرگ همگروه شویم اما من دوست دارم در یک گروه مناسب قرار بگیریم و قرعه‌ی خوبی داشته باشیم. به هر حال تیم‌های بزرگ قدرتمند است و من شخصا ترجیح می‌دهم در گروهی باشیم که بتوانیم از اعتبار فوتبال ایران دفاع کنیم.

18:56 در سالن اصلی محل برگزاری قرعه‌کشی، آهنگ آرامی در حال پخش است و رفته رفته مهمانان در جایگاه خود مستقر می‌شوند.

18:54 دیلی میل اعلام کرده که سرمربی بوسنی نتوانسته خودش را به برزیل برساند. او تنها سرمربی‌ای است که نتوانسته به خاطر جا ماندن از پرواز به برزیل سفر کند

18:40 یواخیم لوو گفت که از حضور در برزیل خوشحال است. او می‌گوید شرکت در مراسم قرعه‌کشی "اوج هیجان" اوست.

18:26 آندرس اینیستا بهترین بازیکن جام جهانی قبلی می‌گوید باید انگلیس را جدی گرفت چون به گفته او آنها تیم قدرتمندی را تشکیل داده‌اند.

18:24 تیم کیهیل بازیکن میانی تیم ملی استرالیا امیدوار است امشب همزمان با تولد 34 سالگی‌اش قرعه‌ی خوبی نصیب تیم ملی کشورش شود.

18:07 توئیتر فیفا در صفحه خود نوشته بازیکنان نامدار فوتبال دنیا نظیر جف هورست، زیدان، کافو و کاناوار توپ مخصوص جام جهانی، برازوکا را امتحان کردند.

18:02 فرناندو هیرو کاپیتان سابق تیم ملی اسپانیا گفت که حاضر است روی قهرمانی تیم ملی کشورش در جام‌جهانی پیش‌رو شرط ببندد.

17:57 یورگن کلینزمن سرمربی تیم ملی امریکا: فارغ از اینکه با چه تیم‌هایی همگروه شویم ما در مرحله گروهی برابر هر سه تیم با 100 درصد توان ظاهر می‌شویم.

17:46 بلاتر می‌گوید ساعاتی پیش از قرعه‌کشی، او هم مانند همه هواداران فوتبال در دنیا منتظر مشخص شدن گروه‌های جام جهانی است.

17:27 چزاره پراندلی سرمربی تیم ملی ایتالیا معتقد است با فضایی که او از برزیل در طول رقابت‌های جام کنفدراسیون‌ها دیده مطمئن است که این جام جهانی به رقابتی "فراموش ناشدنی" تبدیل می‌شود.

17:24 فیلیپ اسکولاری سرمربی تیم ملی برزیل، اسپانیا را شانس نخست قهرمانی در جام جهانی می‌داند. او می‌گوید اسپانیا قدرتمندتر از برزیل است.

17:01 کریستیانو رونالدو نامزد دریافت توپ طلای جهانی می‌گوید اسپانیا، برزیل و آلمان مدعی قهرمانی در جام جهانی است. او همچنین امیدوار است تیمش با این تیم‌ها همگروه نشود.

16:50 فابیو کاناوارو کاپیتان تیم قهرمان ایتالیا در جام‌جهانی 2006 گفت: من قبلا با ایکر کاسیاس گفته بودم که نسل فعلی اسپانیا بازیکنان بسیار با استعدادی دارد اما آنها باید بیاموزند که برای به دست آوردن موفقیت‌های بزرگ به "جنگندگی" بیشتری نیاز دارند.

16:47 لوتار ماتئوس رکوردار 25 بازی در جام جهانی که اکنون در برزیل به سر می‌برد می‌گوید آلمان یا این دوره قهرمان می‌شود یا هیچ وقت.

16:42 روی هاجسون سرمربی تیم ملی انگلیس گفته که هراسی از رویارویی با تیم‌های بزرگ ندارد.

16:35 33 درصد از مخاطبان بی بی سی به قهرمانی تیم ملی برزیل در جام جهانی رای داده‌اند. بعد از اسپانیا، تیم‌های آلمان و آرژانتین از نظر مخاطبان بی‌بی‌سی شانس‌های بعدی قهرمانی هستند. 0.6 از مخاطبان بی‌بی‌سی معتقدند ایران بالاتر از فرانسه، مکزیک، امریکا و تیم‌های آسیایی شانس قهرمانی دارد. بنا به پیش‌بینی مخاطبان این شبکه، ایران شانس دوازدهم قهرمانی در این رقابت‌هاست.

16:30 عادل فردوسی‌پور گزارشگر معروف سیما در پیش‌بینی‌اش از همگروه‌های ایران به ایسنا گفت: دوست دارم ایران در گروه قدرتمندی باشد. مثلا اگر با اسپانیا و انگلیس هم‌گروه باشیم خیلی خوب خواهد بود. فکر می‌کنم بتوانیم با انگلیس بازی پایاپایی انجام دهیم.

16:05 وحید هاشمیان بازیکن کلیدی ایران در راه صعود تیم ملی به جام جهانی 2006 ساعاتی پیش از شروع مراسم قرعه‌کشی به ایسنا گفت که تفاوتی نمی‌کند که سرگروه ایران چه تیمی باشد چون هر هشت تیم، مجموعه‌های قدرتمندی هستند. او همچنین در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد همگروهی با سوییس برای ایران خوب خواهد بود گفت که مطمئنا سوییس یکی از قدرت‌های این مسابقات خواهد بود.

15:48 زین الدین زیدان آرزوی عجیبی دارد. اسطوره فوتبال فرانسه در نشست خبری ابراز امیدواری کرد تیمش در گروهی سخت قرار گیرد تا اتفاقی که در سال 2002 و 2010 برای خروس‌ها رخ داده تکرار نشود. زیدان همچنین از همگروه شدن با برزیل استقبال کرده است.

15:14 یاهو اسپورت اعلام کرده پله نقشی در برداشتن گوی‌ها در زمان قرعه‌کشی برعهده نخواهد گرفت.. او گفته از ترس همگروه شدن برزیل با تیم‌های دشوار حاضر به حضور در این مراسم نیست. رسانه‌ها پس از این تصمیم به پله لقب "بدشگون" داده‌اند.

15:01 روزنام باسک اسپانیا، تیم ملی ایران را بهترین تیم آسیایی در جام جهانی پیش‌بینی کرد.

14:46 سایت اینترنتی روزنامه اشپیگل ابراز امیدواری کرده که آلمان در گروهی قرار بگیرد که تیم‌های ایران، بوسنی و الجزایر در آن حضور داشته باشند. این رسانه‌ی آلمانی کارلوس کی‌روش را ستاره ایران در جام جهانی معرفی کرده است.

14:39 رونالدو، ستاره برزیل در جام جهانی 2002 پیش‌بینی کرد که نیمار ستاره جام‌جهانی پیش‌رو باشد. او همچنین گفت برای برزیل نباید فرق کند که با قرعه‌ی آسانی روبه‌رو می‌شود یا قرعه‌ی سختی.

14:05: روزنامه دیلی‌تلگراف اعلام کرده که کارلوس کی‌روش به احتمال زیاد پس از جام جهانی با تیم ملی ایران خداحافظی می‌کند.

13:58: سایت اینترنتی روزنامه دیلی میل اقدام به معرفی تیم ملی ایران کرده و لحظه درخشان فوتبال ایران را پیروزی برابر امریکا عنوان کرده است.

13:32: یاهو تصویری از نلسون ماندلا رهبر فقید افریقای جنوبی از زمان حضورش در مراسم افتتاحیه جام جهانی قبلی منتشر کرده است. ماندلا شب گذشته در سن 95 سالگی درگذشت.

13:27: فابیو کاپلو سرمربی تیم ملی روسیهگفت که اگر تیمش به یک چهارم نهایی جام جهانی صعود کند تیمش به یک "موفقیت بزرگ" دست پیدا کرده. او همچنین شانس ایتالیا برای قهرمانی در برزیل را بالا دانست.

13:08: سپ بلاتر که در برزیل به سر می‌برد ساعاتی پس از درگذشت نلسون ماندلا با ارسال پیامی درگذشت رهبر انقلاب آفریقای جنوبی را تسلیت گفت.

13:03: فیفا نحوه رودرویی تیم‌ها را با توجه به سیدبندی اعلام کرد که بر این اساس نخستین بازی تیم ملی ایران در جام جهانی برزیل با یک تیم اروپایی خواهد بود.

12:44: شبکه اسکای اسپورت ایتالیا در فاصله حدود هشت ساعت تا شروع قرعه‌کشیپیش‌بینی کرد که ایتالیا در جام‌جهانی با ایران، بلژیک و اکوادور هم‌گروه شود.

12:17: دانیل داوری دروازه‌بان تیم ملی ایران درگفت‌وگو با سایت بوندس‌لیگا ابراز امیدواری کرد که با درخشش در تیم باشگاهی‌اش، براونشوایگ وظیفه حفظ دروازه ایران در جام‌جهانی را بر عهده داشته باشد.

12:08: اوتمار هیتسفلد سرمربی تیم ملی سوییس ابراز امیدواری کرد که تیمش در جام جهانی با ایران، الجزایر و یونان همگروه شود.

11:17: سایت فیفا در گزارشی از وضعیت تیم ملی ایران نوشت که کارلوس کی‌روش در برزیل روی کار تیمی ایران حساب کرده است. این سایت سید جلال حسینی و رضا قوچان نژاد را دو ستاره ایران در برزیل عنوان کرد.

10:35: کارلوس کی‌روش که برای حضور در مراسم قرعه‌کشی به همراه دبیرکل فدراسیون فوتبال به برزیل سفر کرده گفت که امیدوار است تیمش با پرتغال و یونان که از سرمربیان پرتغالی استفاده می‌کنند، همگروه نشود.

03:16: فیفا رقم پاداش تیم‌های صعود کرده به جام جهانی را اعلام کرد. ایران در مجموع 9/5 میلیون دلار به خاطر حضور در برزیل از فیفا دریافت می‌کند.

03:14: ویسنته دل‌بوسکه سرمربی مدافع عنوان قهرمانی گفت که برای او تفاوتی نمی‌کند که اسپانیا با چه تیم‌هایی همگروه می‌شود.

03:06: یورو اسپرت در گزارشی تیم ملی ایران را تیمی منسجم، منظم و تدافعی توصیف کرد.

03:01: سایت فوکوس آلمان در گزارشی مفصل به وضعیت تیم ملی ایران پرداخته و نوشته تیم ایران در آرزوی رسیدن به دور دوم جام جهانی است.


ویدیو مرتبط :
تیم های گروه(F):آرژانتین - ایران - نیجریه - بوسنی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سیدبندی فیفا برای قرعه‎‌کشی جام‌جهانی 2014 مشخص شد/ همه حالات گروه ایران در جام جهانی و رقیبانش



گروه ایران در جام جهانی برزیل

سیدبندی فیفا برای قرعه‎‌کشی جام‌جهانی 2014 مشخص شد/ همه حالات گروه ایران در جام جهانی و رقیبانش

سیدبندی فیفا برای قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل مشخص شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ فیفا برای قرعه کشی مرحله گروهی جام جهانی 2014 برزیل، 32 تیم صعود کننده را به چهار گلدان تقسیم کرده که ترتیب آن به شرح زیر است:

گلدان 1: هشت تیم برتر رنکینگ جهانی فیفا (اسپانیا، آلمان، آرژانتین، کلمبیا، بلژیک، سوئیس، برزیل و اروگوئه- در صورت پیروزی برابر اردن در بازی پلی‌آف)

گلدان 2: تیم‌های آفریقایی + تیم‌های آمریکای جنوبی (شیلی، اکوادور)

گلدان 3: تیم‌های اروپایی (غیر از تیم‌های حاضر در گلدان 1)

گلدان 4: تیم‌های آسیایی (ژاپن، ایران، کره جنوبی، استرالیا) + تیم‌های آمریکای شمالی (آمریکا، کاستاریکا، هندوراس و مکزیک- در صورت پیروزی برابر نیوزیلند در بازی پلی‌آف)

*در صورتی که تیم ملی اروگوئه موفق به شکست اردن در بازی پلی‌آف نشود، تیم ملی هلند جایگزین این تیم در گلدان 1 خواهد شد.

بدین ترتیب دو حالت برای گروه احتمالی تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 وجود دارد:

1)سرگروه از آمریکای جنوبی + یک تیم اروپایی (غیر از تیم‌های حاضر در گلدان1) + یک تیم آفریقایی یا آمریکای جنوبی (شیلی و اکوادور) + ایران

2)سرگروه از اروپا + یک تیم اروپایی (غیر از تیم‌های حاضر در گلدان1) + یک تیم آفریقایی یا آمریکای جنوبی (شیلی و اکوادور) + ایران

/خبرآنلاین