اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش كمیسیون اصل نود در مورد...



 

گزارش كمیسیون اصل نود در مورد...

 

در صحن علنی مجلس قرائت شد؛

گزارش كمیسیون اصل نود در مورد اصلاح الگوی مصرف


در این گزارش با تاكید بر بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص اصلاح الگوی مصرف در پیام نوروزی سال گذشته (1388)، 22 محور برای تحقق اصلاح الگوی مصرف تبیین شده است.

در جلسه علنی امروز مجلس گزارش كمیسیون اصل نود قانون اساسی در ارتباط با اصلاح الگوی مصرف قرائت شد.
حسین اسلامی نایب رئیس دوم اصل نود در ابتدای جلسه علنی امروز این گزارش را قرائت كرد.
در این گزارش با تاكید بر بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اصلاح الگوی مصرف در پیام نوروزی سال گذشته (1388)، 22 محور برای تحقق اصلاح الگوی مصرف تبیین شده است كه به شرح زیر است:
1- نهادینه كردن فناوری‌های پیشرفته و خروج از روش‌های سنتی با بهره‌وری پائین در تمامی عرصه‌ها و الزام دولت به اصلاح فرآیندهای تولیدی در راستای بهینه‌سازی الگوهای مصرفی با توجه به تعیین سطوح نیازها و احتیاجات جامعه اسلامی در همه بخش‌های تولیدی.
2- ایجاد یك نهضت فراگیر فرهنگی درباره اصلاح عادات و رویه‌ها برای اعمال تغییرات زیربنایی در نگرش‌ها در زمینه‌های تولید و مصرف.
3- بازنگری و ایجاد شاخص‌های جدید استاندارد با تاكید بر حفظ‌ استقلال رفتاری مؤسسه استاندارد در جهت تدوین الگوی بهینه مصرف.
4- تدوین شاخص‌های زمان‌سنجی فرایند‌های كاری و اجرای آنها در دستگاه‌های دولتی.
5- تاكید بر نقش نهادهای رسانه‌ای از جمله صدا و سیما در جهت القای فرهنگ بهینه مصرف.
6- نهادینه كردن الگوی بهینه تولید و مصرف در سیاست‌گذاری‌های آموزشی كشور.
7- بازنگری و آسیب‌شناسی شرح وظایف كمیسیون‌های تخصصی مجلس از منظر اصلاح فرایند قانون‌گذاری با تمركز بر اصلاح الگوی مصرف از طرح مباحث در مجلس تا تصویب نهایی آن.
8- اصلاح آئین‌نامه‌های داخلی مجلس و بازنگری شكلی و محتوایی آنها در جهت اصلاح الگوی مصرف با محوریت تدوین استانداردهای قانونگذاری به مانند استاندارد كالا.
9- ایجاد یك كمیسیون تخصصی با هدف نهادینه كردن نظارت و لحاظ كردن شاخص‌های اصلاح الگوی مصرف توسط مجلس در تعامل با سایر اجزاء حكومت از جمله قوای مجریه، قضائی و همچنین بخش خصوصی.
10- الزام دولت و مجلس به ارائه یك پیوست اصلاح الگوی مصرف به هنگام ارائه لوایح و طرح‌های در فرایند قانون گذاری (مقام معظم رهبری در تاریخ 21/10/87 همزمان با ابلاغ سیاست‌های كلی برنامه پنجم توسعه در بخش امور فرهنگی در بند 1 آن تهیه پیوست فرهنگی برای طرح‌های مهم را ضروری و الزامی دانسته‌اند.
11- الزام كمیسیون تلفیق به تدوین پیوست اصلاح الگوی مصرف همزمان با ارائه لایحه برنامه پنجم توسعه به صحن علنی مجلس شورای اسلامی.
12- الزام دولت به بازنگری و آسیب شناسی مسائل موجود و همچنین آینده نگری در این خصوص، به منظور اصلاح قوانین مورد عمل و ارائه هر چه سریع‌تر لایحه الگوی بهینه مصرف با عنایت به جنبه‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مصرف و همچنین تهیه، تدوین و تصویب نظام‌نامه اصلاح الگوی مصرف.
13- بازنگری و آسیب شناسی دستگاه‌های نظارتی در جهت اصلاح قوانین و مقررات، نظارت و بازرسی و ایجاد نظارت واقع‌بینانه و موثر بر عملكرد مجموعه قوای حكومتی در خصوص موضوع اصلاح الگوی مصرف.
14- تدوین و تصویب آئین‌نامه‌های مورد نیاز برای ارائه لوایح توسط دولت و طرح‌های توسط مجلس با رویكرد نهادینه كردن رفتار بهینه مصرفی.
15- الزام دولت و مجلس به تدوین و اجرای نظام بودجه‌ریزی عملیاتی نتیجه‌گرا به جای نظام بودجه فعلی و سنتی فرایند محور، در جهت رانت‌زدایی و خلق نظام خود كنترلی به جای نظارت آمرانه در جهت بهبود الگوی مصرفی.
16- الزام دولت به اصطلاح نظام فنی و اجرایی كشور در جهت مهندسی مجدد ماموریت‌های دولتی از اجرا تا نظارت با رویكرد اصلاح رفتارها و رویه‌های مصرفی.
17 تدوین و بكارگیری شاخص‌های جدید نظارتی در جهت نظارت بر كار مجموعه قوای حكومتی از سوی كمیسیون اصل نودم.
18- فعال كردن شورای عالی نظارت جهت رسیدگی به انحراف رفتار‌های مصرفی مجموعه قوای حكومتی با عضویت كمیسیون اصل نودم و سایر دستگاه‌های نظارتی نظیر سازمان بازرسی كل كشور، دیوان محاسبات كشور، سازمان حسابرسی و وزارت اطلاعات در جهت استاندارد‌سازی، جلوگیری از موازی كاری و تدوین شاخص‌های استاندارد مصرفی در حوزه‌های مالی، اجرایی، تخصصی و...
19- احیاء شورایعالی بررسی و تعیین الگوی مصرف با عنایت به تجربیات عملكرد این شورا در سنوات گذشته.
20- آسیب‌شناسی و بازنگری مجموعه قوانین، آئین‌نامه‌های اجرایی، ضوابط اجرایی بودجه كل كشور و... مرتبط با رفتارهای مصرفی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاكنون در جهت تدوین نظام ارزیابی بهینه الگوی مصرفی.
21- الزام دولت به رعایت مجموعه قوانین و مقررات مورد عمل از جمله سندهای ملی، مصوبات شوراها و... با در نظر گرفتن رفتارهای مصرفی بهینه و تحقق دولت الكترونیك به‌عنوان زیربنای توسعه و پیشرفت كور و رفع موانع عدم تحقق در كوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای تحقق آن.
22- تائید بر نقش نهادهای تصمیم‌گیر كلان كشور از جمله شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام با رویكرد جهت‌گیری رفتارهای بهینه مصرفی...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
‫گزارش ویژه نود از بازی قطر 0 1 ایران نود 7 فروردین‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشاگری‌های مهندس به مجلس كشید / لیست هفت نفره عابدینی در كمیسیون اصل نود



اخبار ,اخبار ورزشی,فساد در فدراسیون فوتبال

 

اخبار ورزشی - افشاگری‌های مهندس به مجلس كشید / لیست هفت نفره عابدینی در كمیسیون اصل نود

پس از افشاگری های اخیر مدیرعامل داماش علیه مسئولان فدراسیون فوتبال به نظر می‌رسد امیر عابدینی همچنان پیگیر این ماجراست.

عابدینی كه فساد در فدراسیون فوتبال و افراد وابسته به مدیران این فدراسیون را رسانه ای كرده است گویا قرار نیست دست بردار باشد و می‌خواهد این ماجرا را نه تنها در رسانه ها بلكه از طریق ارگانهای دیگر هم پیگیری كند.

 

در همین راستا گفته می‌شود امیر عابدینی طی جلسه ای كه با یكی از نمایندگان كمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی داشته یك لیست هفت نفره از افراد مورد دار و به ظن او فاسد در فوتبال را به این نماینده ارائه كرده است.

 

به نظر می‌رسد آن طوری كه عابدینی به نزدیكانش گفته دیگر به دنبال ماجرای مظفری زاده نیست و هدفش رو كردن دست دبیر كل فدراسیون فوتبال و دوستان اوست.
اخبار ورزشی - بانك ورزش