اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش فیفا از بازی استقلال و بوریرام


سایت فیفا در گزارشی نوشت: بازی استقلال و بوریرام با سه بازی دیگر این مرحله متفاوت است زیرا استقلال حریف قدرتمندی برای تیم تایلندی است.

ورزش سه: سایت فیفا در گزارشی نوشت: بازی استقلال و بوریرام با سه بازی دیگر این مرحله متفاوت است زیرا استقلال حریف قدرتمندی برای تیم تایلندی است.

دور یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا فردا با انجام چهار دیدار آغاز می‌شود. پایگاه اینترنتی فدراسیون جهانی فوتبال قبل از شروع این رقابت‌ها در گزارشی به بررسی بازی‌های این مرحله پرداخته و از بازی استقلال ایران و بوریرام تایلند به عنوان حساس‌ترین بازی یاد کرده است.

در این گزارش درباره بازی استقلال و بوریرام نوشته شده است: در حالی که سه بازی دیگر این مرحله از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تا حدودی سخت و دشوار هستند، بازی استقلال و بوریرام به نظر بازی متفاوتی با سه بازی دیگر است. استقلال با دو قهرمانی در قاره عملکرد درخشانی در لیگ قهرمانان آسیا داشته است. آبی‌های تهران در سال‌های 1970 و 1990 توانسته‌اند به قهرمانی در این رقابت‌ها دست یابند. در سوی مقابل حریف تایلندی دومین حضورش را در لیگ قهرمانان آسیا تجربه می‌کند.

شاگردان امیر قلعه‌نویی با قهرمانی در لیگ ایران توانستند مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کنند. در تیم استقلال جواد نکونام نقش محوری دارد و از ارکان صعود استقلالی‌ها بوده است. آرش برهانی نیز در خط حمله وظیفه‌ گلزنی را بر عهده دارد. کاپیتان استقلال فرهاد مجیدی 37 ساله است که امید دارد بتواند این فصل با استقلال دومین قهرمانی خود در تاریخ لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند. مجیدی یک بار در سال 2003 زمانی که در العین بود، توانست این جام را فتح کند.

در سوی مقابل بوریرام در گروه خود در این فصل شگفتی خلق کرد و توانست با کنار زدن مدعیان به عنوان تیم دوم از گروهش صعود کند. آنها در دور مقدماتی با گوآنگ‌ژوی چین، کاشیوا ریسول و اف‌سی سئول همگروه بودند. تایلندی‌ها برای صعود به جمع هشت تیم برتر آسیا موفق شدند بنیادکار ازبکستان را از پیش رو بردارند. این تیم تحت نظر اسکات کوپر توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. این سرمربی انگلیسی بوریرام را با ترکیبی از بازیکنان تایلندی و اسپانیایی نظیر برونو هررو و خسوس بروکال ترکیب کرده است. کاپیتان این تیم تایلندی سوچائو نوتنوم است.

سایت فیفا در ادامه درباره اظهارنظر اسکات کوپر، سرمربی تایلندی بوریرام نوشته است: کوپر قبل از بازی بوریرام و استقلال درباره‌ این بازی می‌گوید: ورزشگاه آزادی ورزشگاه بزرگی است. استقلال تیمی با هواداران زیاد است. می‌دانیم که جو ورزشگاه سنگینی انتظار ما را می‌کشد اما اگر بتوانیم بازی خودمان را به آنها تحمیل کنیم، این هواداران هستند که در پایان ناامید می‌شوند. بعضی مواقع تیم‌هایی که هواداران زیادی دارند، بازی کردن در خانه به ضررشان می‌شود و امیدواریم این اتفاق در بازی با استقلال رخ دهد.


ویدیو مرتبط :
صحنه های اخر بازی بوریرام تایلند و استقلال با گزارش عربی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلال - بوریرام، یکی از بازی‌های جذاب یک چهارم نهایی از دید سایت فیفا



بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

به حرف‌های تهییج‌کننده قلعه‌نویی اشاره شد
استقلال - بوریرام، یکی از بازی‌های جذاب یک چهارم نهایی از دید سایت فیفا

سایت فدراسیون جهانی فوتبال از برد استقلال مقابل بوریرام یونایتد به عنوان یکی از بازی‌های جذاب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا یاد کرد.

 پایگاه خبری فیفا پیکارهای برگشت این مرحله از لیگ قهرمانان را مورد ارزیابی قرار داد و از برد 2 بر یک شاگردان امیر قلعه‌نویی در زمین بوریرام به عنوان بازی تماشایی و پرجاذبه نام برد.

این سایت نوشت نماینده ایران پس از آنکه در نیمه اول یک بر صفر عقب ماند، در نیمه دوم با گلی که حنیف عمران زاده زد‌ به بازی برگشت و با شوت دیدنی آندرانیک تیموریان 2 بر یک برنده شد و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت 3 بر یک به برتری مقابل این حریف دست یافت.

سایت فیفا همچنین در بخش پایانی گزارش خود به آن بخش از صحبت‌های مربی استقلال در کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی اشاره کرد که بحث تهییج و غیرتی کردن شاگردانش را با حرف‌هایی که در رختکن در فاصله بین دو نیمه زد، به عنوان عامل تحریک و بازگشت به بازی توسط آبی‌های ایرانی نام برد./فارس