اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش فیفا از باخت ایران به ازبکستان


هفته اول از دور برگشت رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 در منطقه اسیا دیشب با پیروزی ژاپن و عراق از گروه یک و قطر و ازبکستان از گروه دو به پایان رسید. ایسنا: هفته اول از دور برگشت رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 در منطقه اسیا دیشب با پیروزی ژاپن و عراق از گروه یک و قطر و ازبکستان از گروه دو به پایان رسید.


پایگاه خبری فیفا در گزارش خود از بازی ایران و ازبکستان پیروزی ازبکستان را شگفتی شب اول این بازیها توصیف کرد این سایت همچنین درباره بازی ایران و ازبکستان نوشت: اگر چه تیم های کمی قادر هستند تا از استادیوم آزادی 3 امتیاز کامل را از ایران بگیرند اما ازبکستان دیشب با یک پیروزی ارزشمند توانست ضمن ثبت اولین پیروزی تاریخ خود برابر ایران به جمع مدعیان این گروه برای صعود پیوست.

اولوگبک باکایف تنها گل بازی را در دقیقه 71 برخلاف جریان بازی به ثمر رساند تا این گل پایانی باشد بر تیم ایران در شب بدشانسی. با این نتیجه شاگردان میر جلال کاسیموف با 8 امتیاز در صدر جدول گروه دو جای گرفتند و سه تیم کره جنوبی -ایران و قطر همگی با 7 امتیاز در تعقیب ازبکستان هستند.

در یک بازی سخت در استادیوم رعب انگیز ازادی - مردان کارلوس کی‌روش توپ و میدان را در اختیار گرفتند اگرچه فرصت های صد درصد کمی را توانستند روی دروازه ازبکستان خلق کند. محمد نوری توانست دروازه را باز کند اما داور این گل را نپذیرفت. در نیمه دوم ضربه دیدنی کریم انصاری فرد با فاصله بسیار کمی به بیرون رفت. در حالی که میزبان بسیار دستپاچه و پراسترس در پشت محوطه جریمه ازبکستان کار می‌کرد باکایف ناشناخته سانتر دیدنی سرور جبارف را به یک ضربه فنی به قعر دروازه ایران فرستاد تا همه تماشاگران حاظر در استادیوم را به سکوت وا دارد و یک پیروزی به یادماندنی و بزرگ را برای ازبکستان رغم بزند.


ویدیو مرتبط :
باخت ایران به ازبکستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبری که کی روش را به وجد آورد؛ فیفا 5 بازیکن ازبکستان برای مقابله با ایران را محروم کرد



سرمربی تیم ملی ایران , کنفدراسیون , تیم ملی ازبکستان

 

سرمربی تیم ملی ایران اعلام کرد در مراسم قرعه کشی توانسته از تیم های دیگر اطلاعات خوبی به دست بیاورد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از خبرآنلاین، کارلوس کی روش دقایقی بعد از اتمام مراسم برای دقایقی با شاهین رحمانی عضو ایرانی کنفدراسیون فوتبال آسیا خبرهای خوشحال کننده ای شنید. طبق اطلاعاتی که رحمانی ارایه کرد، تیم ملی ازبکستان برای بازی با ایران 5 بازیکن خود را در اختیار ندارد! این خوشحال کننده ترین خبر برای سرمربی تیم ملی بود که باعث شد سریعا نام این بازیکنان را یادداشت کند.

فیفا این بازیکنان را به دلیل تخلف محروم کرده است و مقابل ایران غایب هستند. ماجرا از این قرار است که 5 بازیکن ازبکستان سه بازی مانده به پایان مسابقات مقدماتی مرحله قبل یک کارته بودند. این تیم 3 بازی مقابل کره شمالی، تاجیکستان و ژاپن در پیش داشت. یک کارته های ازبک برای اینکه بازی ژاپن در توکیو را از دست ندهند، کاملا برنامه ریزی شده مقابل کره شمالی کارت زرد گرفتند تا بازی با تاجیکستان محروم باشند و در عوض مقابل ژاپن به میدان بروند. فیفا هم که سریعا متوجه این موضوع شد، 5 بازیکن آنها را از اولین بازی مقدماتی نهایی محروم کرد تا ایران، با خوش شانسی مقابل این تیم قرار بگیرد.

کی روش که این حرف ها را از شاهین رحمانی شنید، سریعا آنها را یادداشت کرد و همچنین از عضو ایرانی کنفدراسیون درخواست کرد تا آنجا که می تواند به او و تیم ملی کمک کند.