اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش سی ان ان از "نجات قهرمانانه" 20 ایزدی از دست داعش(+عکس)



اخبار بین الملل - گزارش سی ان ان از "نجات قهرمانانه" 20 ایزدی از دست داعش(+عکس)

هلی کوپتر با شلیک به داعش از جایش برخاست و از صحنه فرار کرد. در این لحظه هیچ چشمی در داخل هلی کوپتر خشک نبود و از خلبان گرفته تا همه سرنشینان هلی کوپتر همه به شدت در حال گریستن بودند.

شبکه خبری سی ان ان با پخش گزارشی از آوارگان ایزدی در کوه های سنجر در شمالغرب عراق از ترس و وحشت حاکم میان هزاران آواره کرد ایزدی در این مناطق خبر داد.

به گزارش عصر ایران در این گزارش صحنه نشستن هلی کوپتر ارتش عراق که حاوی آب ، شیر و غذا برای کردهای آواره ایزدی است ، همزمان با هجوم کردهای آواره برای سوار شدن به هلی کوپتر و سوار شدن عده ای از آنها به هلی کوپتر پخش شد.

 این ویدئو 2 دقیقه ای نشان می دهد که قریب به 20 تن از آوارگان ایزدی با هجوم به هلی کوپتر سوار آن می شوند و باقی آنها با پر شدن هلی کوپتر  در پشت در آن می مانند.

خبرنگار سی ان ان که از این صحنه ها متاثر شده با قهرمانانه توصیف کردن ماموریت هلی کوپتر امداد ، می گوید : "فضای هرج و مرج حاکم بود اما ما در نهایت توانستیم 20 شهروند غیر نظامی ایزدی  اعم از پیر و جوان ، زن و مرد و کودک را سوار بر هلی کوپتر کرده و از منطقه دور کنیم."

طبق روایت "ایوان واتسون " خبرنگار سی ان ان در صفحه توییترش یکی از نجات یافتگان دختری 15 ساله به نام عزیزه است که به شدت وحشت زده بود و گریه می کرد. پدر عزیزه یک از هفته پیش و همزمان با حمله گروه داعش مفقود شده و هیچ اطلاعی از او نیست."

واتسون می نویسد : " هلی کوپتر با شلیک به داعش از جایش برخاست و از صحنه فرار کرد. در این لحظه هیچ چشمی در داخل هلی کوپتر خشک نبود و از خلبان گرفته تا همه سرنشینان هلی کوپتر همه به شدت در حال گریستن بودند."

این هلی کوپتر برای نجات ایزدی ها به منطقه نرفته بود بلکه به منظور توزیع (و در واقع پرتاب) اقلام غذایی و نوشیدنی میان آوارگان ایزدی محبوس مانده در کوه سنجر به منطقه رفته بود اما خلبان هلی کوپتر وقتی می بیند دهها آواره کرد به سمت هلی کوپتر هجوم آوردند و فرزندان و خودشان را به زور به داخل هلی کوپتر انداختند و از سوی دیگر افراد مسلح گروه تروریستی داعش در تعقیب آنها هستند، تصمیم می گیرد تا جایی که ظرفیت هلی کوپتر اجازه می دهد ، ایزدی ها آواره و وحشت زده را از صحنه نجات دهد.

عزیزه دختر 15 ساله  یکی از 20 نجات یافته آواره در کوه های سنجر

اخبار ,اخبار بین الملل ,نجات ایزدی ها از دست داعش

 

اخبار ,اخبار بین الملل ,نجات ایزدی ها از دست داعش

اخبار بین الملل - عصر ایران

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مادر هلندی به تنهایی دختر 19 ساله اش را از دست داعش نجات داد (+عکس)




 اخبار  بین الملل -  مادر هلندی به تنهایی دختر 19 ساله اش را از دست داعش نجات داد (+عکس)

"آیچه" دختر 19 ساله این مادر هلندی سال گذشته از طریق اینترنت با یک داعشی ترک تبار به نام " عمر ییلماز" آشنا شد و به قصد ازدواج با او به ترکیه و سپس به سوریه گریخت.

یک مادر هلندی که دخترش در فوریه سال جاری میلادی (بهمن 1392) به سوریه گریخته و به داعش پیوسته بود را نجات داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از سی ان ان ترک " مونیک " یک مادر هلندی ساکن ماستریخت وقتی با پیام اینترنتی دخترش با مضمون پشیمانی او از پیوستن به داعش مواجه شد، به تنهایی و بر خلاف توصیه های سازمان های امنیتی هلند، به شهر رقه سوریه رفت و دخترش را با خود به ترکیه و سپس به هلند بازگرداند.

"آیچه" دختر 19 ساله این مادر هلندی سال گذشته از طریق اینترنت با یک داعشی ترک تبار به نام " عمر ییلماز" آشنا شد و به قصد ازدواج با او به ترکیه و سپس به سوریه گریخت.

مونیک (مادر هلندی) و عمر ییلماز (مرد داعشی که دختر 19 ساله این مادر هلندی را فریفته بود)

اخبار,اخباربین الملل,داعش

 

پس از گذشت چند ماه آیچه با چهره واقعی گروه داعش آشنا و از کرده خود پشیمان می شود و از طریق اینترنت از مادرش درخواست کمک می کند.

مادر این دختر نیز به ترکیه می رود و از آنجا با یک  لباس برقع وارد سوریه می شود و سپس طبق قرار قبلی با دخترش به شهر رقه می رود.

مادر و دختر از رقه می گریزند و به ترکیه می آیند. دولت ترکیه به دلیل اینکه مونیک پاسپورت به همراه نداشته او و دخترش را دستگیر می کند اما تلاش های دیپلماتیک دولت هلند در نهایت منتج به نتیجه می شود و دولت ترکیه این مادر و دختر هلندی را آزاد می کند.

وکیل مونیک پس از بازگشت او و دخترش به ماستریخت هلند اعلام کرد دولت هلند به دلیل نقض قوانین ضد تروریسم این کشور این مادر را دستگیر کرده است.

آیچه نیز مشابه صدها دختر و زن دیگر از طریق اینترنت و ارتباط با عناصر داعشی فریب این گروه تروریستی را خورده و به سرزمین های تحت کنترل داعش در سوریه رفته بود.

این دختر پیش از  گریز از هلند به اسلام گرویده بود. عناصر داعش به ویژه افرادی که از کشورهای اروپایی به این گروه تروریستی پیوسته اند مهارت خوبی در ارتباط اینترنتی و اغفال زنان و دختران برای پیوستن به این گروه تروریستی دارند.


 اخبار بین الملل - عصر ایران