اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش سازمان ملل حمله موشکی و استفاده از گاز سارین در حادثه «غوطه» را تائید می‌کند



مله موشکی به منطقه غوطه,حادثه غوطه

گزارش سازمان ملل حمله موشکی و استفاده از گاز سارین در حادثه «غوطه» را تائید می‌کند

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که یک صفحه از گزارش سازمان ملل که به دست این خبرگزاری رسیده، نشان می‌دهد سازمان ملل استفاده از گاز سارین و حمله موشکی به منطقه «غوطه» را تائید می‌کند.

خبرگزاری رویترز با ادعای دسترسی به بخشی از گزارش سازمان ملل در مورد حادثه «غوطه» نوشته است که این گزارش استفاده از گاز سارین در حمله موشکی به این منطقه را تائید می‌کند. بنا بر این گزارش، در این حمله از موشک‌های زمین به زمین استفاده شده است.

کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل صبح امروز گزارش خود در مورد حادثه غوطه را به «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل تحویل داده است. «بان‌کی‌مون» قرار است این گزارش را امشب در اختیار رسانه‌ها قرار دهد.

خبرگزاری رویترز چند روز قبل هم گزارش داده بود که کارشناسان سازمان ملل کسی را متهم نمی‌کنند، اما قرار است «بان‌کی‌مون» گزارش را طوری ارائه دهد که دولت سوریه به دست داشتن در این حمله متهم شود./فارس

 


ویدیو مرتبط :
1995 : توکیو - حمله با گاز سارین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش ایران از حمله موشکی عربستان تا ساعاتی دیگر در اختیار سازمان ملل قرار می‌گیرد



اخبار,اخبار سیاست خارجی, حسین امیر عبداللهیان

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه گفت: تا ساعاتی دیگر جمهوری اسلامی طی یک گزارش رسمی به سازمان ملل آن‌ها را در جریان جزییات حمله موشکی عربستان به سفارت ایران در صنعا قرار خواهد داد.

 حسین امیر عبداللهیان در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت غضنفر رکن آبادی در جمع خبرنگاران درباره آسیب دیدن سفارتخانه ایران در صنعا در جریان حملات موشکی عربستان اظهار کرد: متاسفانه در جریان پرتاب راکت و حمله هوایی که عربستان سعودی به صنعا داشته در نزدیکی سفارت ما راکتی اصابت کرده که یکی از نگهبان‌های ما به شدت مجروح شده است. ما این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم و تا ساعاتی دیگر قرار است طی یک گزارش رسمی به سازمان ملل آن‌ها را در جریان جزییات این موضوع بگذاریم.

وی تاکید کرد: ما این موضوع را از طرق حقوقی و بین المللی پیگیری خواهیم کرد. عربستان سعودی در امنیت دیپلمات‌های ایرانی و حفظ امنیت سفارت ما در صنعا مسئول است که حتما باید مورد توجه قرار دهد.

امیر عبداللهیان ادامه داد: متاسفیم که عربستان سعودی یک اقدام سهوی را که تعداد اندکی در مقابل سفارت این کشور در ایران انجام داده‌اند تبدیل به یک جنجال سیاسی کرده و متاسفانه نسبت به حمله به منطقه‌ای که سفارت ما در آن قرار دارد و باعث شده یکی از نگهبانان ما مجروح شود مقامات عربستان کوچکترین اعتنایی ندارند که البته ما پیگیری های بین المللی را در این موضوع ادامه خواهیم داد.

وی همچنین درباره لغو سفر حج به عربستان یادآور شد: طبق تصویب هیات دولت حج عمره انجام نمی‌شود اما درباره حج تمتع علما باید نظر بدهند.

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه در پایان در واکنش به ادعای بحرین مبنی بر دستگیری یک گروه تروریستی در این کشور و عضویت چند ایرانی در آن تصریح کرد: بحرینی‌ها فقط فرافکنی می کنند، ارتباطی میان این سناریوی ساختگی بحرین و جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد.

 

اخبار سیاست خارجی - ایسنا