اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش رانت ۶۵۰میلیون یورویی در راه قوه قضائیه



اخبار,اخبار سیاسی, رانت  650 میلیون یورو

 
 اخبار  سیاسی - گزارش رانت ۶۵۰میلیون یورویی در راه قوه قضائیه

کمیسیون اصل 90 مجلس پس از شکایت آقای توکلی به دلیل اینکه چنین رانتی مصوب شده بود تا توسط بانک مرکزی به یک شرکت داده شود بررسی این پرونده را آغاز کرد و نفس این تصویب، تخلف بوده است.

افضلی‌فر گفت: از آنجا که مسئولان در ارائه رانت ۶۵۰ میلیون یورویی به یک شرکت خاص خلاف قانون عمل کردند، این موضوع قابل پیگرد قانونی است و گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در این زمینه به قوه قضائیه ارسال می‌شود.

مصطفی افضلی‌فر سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت خبر اعلام شده از سوی احمد توکلی مبنی بر اعطای رانت 650 میلیون یورویی وزارت صنعت، معدن و تجارت به یک شرکت خاص، گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس پس از شکایت آقای توکلی به دلیل اینکه چنین رانتی مصوب شده بود تا توسط بانک مرکزی به یک شرکت داده شود بررسی این پرونده را آغاز کرد و نفس این تصویب، تخلف بوده است.

وی ادامه داد: هر چند که شرکت «سپید استوار آسیا» طی نامه‌ای به کمیسیون اصل 90 مجلس اعلام کرد که ما این امتیاز را دریافت نکرده‌ایم، اما در بررسی‌های ما مشخص شد به دلیل محرز بودن تخلف و ورود کمیسیون اصل 90 مجلس جلوی این رانت گرفته شده تا پرداخت نشود. بنابراین شکایت آقای توکلی و ورود کمیسیون اصل 90 مجلس سبب شد به رغم اینکه مصوب شده بود چنین امتیازی داده شود، اما جلوی آن گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: این شرکت در نامه‌ای اعلام کرد که چنین مبلغی را دریافت نکرده، اما تحقیقات ما نشان داد که چنین موضوعی مصوب شده بود و وقتی دیدند این مسئله یک تخلف است و از سوی دستگاه‌های نظارتی به کمیسیون اصل 90 مجلس به جد در حال پیگیری است وزارتخانه مذکور از پرداخت آن جلوگیری کرد.

افضلی‌فر در پاسخ به این سوال که آیا پرونده این مسئله در کمیسیون بسته شده یا خیر؟ گفت: از نظر ما این قضیه خاتمه یافته چرا که باید جلوی آن گرفته می‌شد و گرفته شد، اما از آنجا که این مصوبه یک خلاف بوده و مسئولان بند ج ماده 45 قانون اصلاح برنامه چهارم توسعه را دور زدند و خلاف آن عمل کردند قابل پیگرد قضایی است و از این جهت این گزارش به قوه قضائیه ارسال می‌شود.
  اخبار سیاسی - تسنیم 


ویدیو مرتبط :
ابعاد جدید رانت 650 میلیون یورویی وزارت صنعت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مجلس گزارش تخلف دولت شورای گفتگو را به قوه قضائیه فرستاد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

مجلس گزارش تخلف دولت شورای گفتگو را به قوه قضائیه فرستاد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با رای مثبت به گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی با پیگیری تخلف وزیران عضو شورای گفتگوی دولت در بخش خصوصی مبنی بر عدم شرکت در جلسات مربوط و استنکاف از اجرای مفاد ماده 75 قانون برنامه و مواد 11 تا 13 قانون بهبود مستمر محیط کسب کرا در قوه قضائیه موافقت کردند.

به گزارش مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز یکشنبه بررسی گزارش کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی در اجرای ماده 49 آیین نامه داخلی مجلس را در دستور کار داشتند.

نمایندگان مجلس پس از قرائت این گزارش که توسط جعفر قادری نماینده شیراز و سخنگوی این کمیسیون قرائت شد با 116 رای موافق، 22 رای مخالف و 22 رای ممتنع از 241 نماینده حاضر این گزارش را تایید کردند که با دلیل درخواست کمیسیون ویژه باری استفاده از ظرفیت ماده 236 آیین نامه داخلی مجلس با رای گیری نسبت به این گزارش و رای مثبت مجلس، گزارش مذکور برای پیگیری قضائی به قوه قضائیه ارجاع داده می شود.

طی این گزارش کمیسیون ویژه مجلس به اتفاق آرا تخلف وزیران عضو شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی را مبنی بر عدم شرکت در جلسات مربوط و استنکاف از اجرای مفاد ماده 75 قانون برنامه 5 ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران  و مواد 11 تا 13 قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار محرز شمرده و خواستار اعلام آن به قوه قضائیه شد.

مجلس نیز با رای مثبت خود با این درخواست موافقت کرد./خبرگزاری مهر