اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش خبرنگار انگلیسی از ایران: افتخار ایرانی ها به اقتدار و فرهنگشان در مقابل داعش/این کشور جای فریبنده ای است!



اخبار,اخبارسیاست خارجی,گزارش خبرنگار انگلیسی از ایران


  اخبار سیاست خارجی - گزارش خبرنگار انگلیسی از ایران:
افتخار ایرانی ها به اقتدار و فرهنگشان در مقابل داعش/این کشور جای فریبنده ای است!

خبرنگار شبکه 4 انگلیس که به ایران سفر کرده گزارش داد: یک هواپیمای چارتر که حامل پیمانکاران نظامی آمریکایی است در مسیر خود از افغانستان به دبی، به طور از پیش برنامه‌ریزی‌نشده‌ای، وارد حریم هوایی ایران می‌شود.

به گزارش «تیک»، ظرف مدت چند دقیقه مشخص می‌شود که اشتباهی در برنامه‌ریزی پرواز رخ داده است. در زمانه‌ای که هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو جنگی آمریکا هدف قرار می‌گرفت، اشتباه پرواز جمعه شب می‌توانست موجب بروز بن‌بستی درازمدت شود که در آن مسافران و خدمه پرواز تبدیل به مهره‌هایی سیاسی می‌شدند.

دیگر این طور نیست. هواپیما به سرعت در مسیر قرار می‌گیرد و نیازی نیست کسی نگران باشد. این شاید نشانه‌ای باشد که ایران به خانواده جهانی بازگشته است.

در حال حاضر گفت‌وگوهای کم‌نظیری میان ایران و آمریکا از یک سو و بین ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل بعلاوه اتحادیه اروپا در جریان است و موضوع آن برنامه هسته‌ای ایران.

عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد ایران گفت، در مذاکرات احترام متقابل کاملی بین طرفین وجود دارد، اما مذاکرات سخت است.

آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای گفته است، ایران نتوانسته اقدامات اعتمادسازی را تکمیل کند و آژانس به اسناد تحقیقاتی که در گزارش هفته گذشته به آن‌ها اشاره شده دسترسی ندارد. اما عراقچی می‌گوید، این مشکلات حل‌شدنی است. موضوع جدی‌تر آن چیزی است که از منابع دیگری در ایران دریافتم.

آمریکا قصد دارد ثابت کند، ایران در گذشته در حال تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای بوده است. این چیزی است که تمام بازرسی‌ها و اطلاعات درز کرده نتوانسته آن را ثابت کند.

حتی در سطح سیاسی هم بهبود روابط ادامه دارد. عطش برای محصولات و فرهنگ غربی قابل لمس است، اما از سوی دیگر غرور ایرانی همراه با افتخار به اقتدار و فرهنگ ایرانی در میان ظهور داعش در عراق و سوریه هم قابل رویت است. ثبات در ایران برقرار است. هربار که به این‌جا می‌آیم، دوستان لندنی می‌گویند "مراقب خودت باش" "از خطر دور باش" و از این حرف‌ها. مسلما این‌جا جای سختی برای کار کردن است.

به رغم تمام این‌ها، جای فریبنده‌ای است، چه در کافه‌ها و رستوران‌ها غذا بخوری، چه در بازار خرید کنی. بوروکراسی نابسامان و لایه‌های دولتی پیچیده است. اما بدون شک فضا در حال تغییر است و به شدت بهبود یافته است.

تحریم‌ها سخت است، اما نبوغ در دور زدن آن‌ها هم فوق العاده است. عراقچی نمی‌خواهد در مورد شکست مذاکرات هسته‌ای حرفی بزند، او می‌گوید: "حتی نمی‌خواهم در موردش فکر کنم."

اگر گشایشی در روابط با ایران ایجاد شود، به نظر می‌رسد تجارت رشد انفجاری خواهد داشت. چیزی که پیش‌بینی آن سخت‌تر است این است که سال‌ها شعار دادن و بی‌اعتمادی، به خصوص، در مورد بریتانیا (انگلیس) و آمریکا، چقدر سریع می‌تواند از بین برود. هواپیمایی "بریتیش ار ویز" که زمانی اینجا حرف اول را می‌زد، رفته است، لوفتانزا و ایرفرانس در حال ورود هستند. چین، ترکیه و کشورهای خلیج فارس در دوران تحریم‌ها برداشت فوق‌العاده‌ای داشته‌اند.

ایران بصورت بالقوه سرزمین فرصت‌های بزرگ است ولی به نظر می‌رسد بریتانیا و آمریکا در موقعیتی هستند که ممکن است موج اول را، زمانی که از راه برسد، از دست بدهند.

 

 اخبار سیاست خارجی - تیک


ویدیو مرتبط :
اقتدار ایرانی افتخار ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبرنگار انگلیسی: باور کنید ایران جذاب ترین کشور جهان است



اخبار,اخباراجتماعی,گردشگری

 

 اخبار اجتماعی- خبرنگار انگلیسی: باور کنید ایران جذاب ترین کشور جهان است

شاید فکر کنید من از وزارت گردشگری ایران پول گرفته ام تا این کشور را تبلیغ کنم. ای کاش این گونه بود. ولی من 5 سال است که حق ورود به ایران را ندارم و نمی دانم بار دیگر بتوانم به ایران سفر کنم یا نه ، باور کنید بازنده من هستم.

جان سیمپسون خبرنگار 70 ساله انگلیسی که بارها به ایران آمده و مدت ها در ایران زندگی کرده است، می گوید ایران بدون اغراق جذاب ترین کشور روی زمین است.خبرنگار انگلیسی: باور کنید ایران جذاب ترین کشور جهان است

به گزارش عصر ایران سیمپسون در مطلبی در روزنامه دیلی تلگراف می نویسد : ایران با مردمی مهربان و فرهنگی غنی و طبیعتی بکر جذاب ترین کشور جهان برای گردشگران غربی است.

این خبرنگار شبکه خبری بی بی سی با توصیف مشاهدات خود به عنوان یک خبرنگار غربی در تشریح ایران می گوید: " این ویژگی ها را بنویسید و تجسم کنید: جایی که  تا حدود زیادی ارتباطش با جهان خارج  قطع است، با هوای دوست داشتنی و خشک، مردمی پیچیده و جذاب، آثار باستانی عالی، کوه ها، بیابان ها و دریای خزر.

این خبرنگار انگلیسی می افزاید: این ویژگی های زیبا می تواند تنها در یک کشور جمع شود و آن کشور شاید هند باشد با این تفاوت که هندی را تصور کنید بدون گدا و شلوغی و هرج و مرج و آن نقطه دقیقا ایران است . ایران همه این ویژگی های  خوب را دارد و به نظر من جذاب ترین کشور جهان برای مسافرت است.

این خبرنگار انگلیسی که در بهمن سال 1357 جزء خبرنگاران غربی همراه هواپیمایی بود که امام خمینی را از پاریس به تهران می آورد، در انتهای مطلب خود می نویسد :شاید فکر کنید من از وزارت گردشگری ایران پول گرفته ام تا این کشور را تبلیغ کنم. البته این قضاوت با "تئوری توطئه" که اتفاقا در بین مردم ایران هم رواج زیادی دارد، منطبق است و ای کاش این گونه بود. ولی من 5 سال است که حق ورود به ایران را ندارم و نمی دانم بار دیگر بتوانم به ایران سفر کنم یا نه ، باور کنید بازنده من هستم."

سیمپسون در نوشته خود توصیفاتی از زندگی در تهران و اصفهان و مشاهدات و تجربیات خود از ایران ارایه داده است و ایران را یک کشور غوطه ور بین سنت و مدرنیته می خواند.

او می گوید: ایران اصلا آن گونه که از نظر  بسیاری از مردم کشورهای غربی تصور می شود نیست.


 اخباراجتماعی - عصر ایران