اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش تکان دهنده از آزار جنسی زنان سوری


کمیته بین المللی نجات که مقر آن در آمریکا است در گزارشی با عنوان " سوریه ، بحران منطقه ای "، از تجاوز گسترده به زنان سوری در جنگ داخلی این کشور خبر داد.

 عصر ایران: کمیته بین المللی نجات که مقر آن در آمریکا است در گزارشی با عنوان " سوریه ، بحران منطقه ای "، از تجاوز گسترده به زنان سوری در جنگ داخلی این کشور خبر داد.

 بر اساس این گزارش زنان و دختران جوان سوری قربانی تجاوزات فردی و گروهی افراد مسلح در سوریه هستند.

بسیاری از زنان و دختران قربانی در مصاحبه با این کمیته گفته اند در بسیاری از موارد این تجاوزهای گروهی و فردی در خیابان ها و اماکن عمومی در شهرهای درگیر جنگ و حتی در برخی موارد با هجوم این افراد مسلح به خانه ها و تجاوز به زنان و دختران در مقابل چشم اعضای خانواده آنها صورت می گیرد.

بر اساس این گزارش از میان 240 زن و دختر مصاحبه شونده در اردوگاه های آوارگان سوری در لبنان و اردن این زنان گفته اند که افراد مسلح در ایست بازرسی ها و با شبیخون به پناهجویان در طول مسیر فرار این افراد از سوریه، زنان و دختران را ربوده و آنها را مورد اذیت و آزار و شکنجه قرار می دهند.

کمیته نجات بین المللی اعلام کرده است که به نظر می رسد تجاوز به زنان در سوریه تبدیل به یک استراتژی جنگی شده است.

"سانج ریکانتان" از مسئولان کمیته نجات بین المللی در انگلیس در این باره گفت:" در مصاحبه با زنان و دختران سوریه ای چیزهای وحشتناکی روایت می کنند. بسیاری از این زنان آواره مورد شکنجه و تجاوز قرار گرفته اند."


ویدیو مرتبط :
آمار تکان دهنده از آزار جنسی زنان در مترو پاریس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش های تکان دهنده از مفقود شدن 6هزار کودک مهاجر در آلمان/ خطر استثمار جنسی آوارگان زیر 14 سال



 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,آوارگان کودک و نوجوان

رسانه‌های آلمان گزارش داده‌اند که در سال گذشته میلادی هزاران تن از آوارگان زیر ۱۴ سال در آلمان مفقودالاثر شده‌اند. گفته می‌شود که اکثر آنان شهروند افغانستان، سوریه، اریتره، مراکش و الجزایر هستند.

  نشریاتی که تحت نظارت شرکت رسانه‌ای فونکه منتشر می‌شوند، امروز از مفقودالاثر بودن هزاران تن از آوارگان کودک و نوجوان در آلمان خبر داده‌اند.

طبق اعلام وزارت کشور آلمان در سال گذشته میلادی ۵۸۳۵ کودک و نوجوان زیر ۱۴ سال مفقودالاثر شده و از آنان نشانی در دست نیست.

به گزارش رسانه‌ها مجموعا ۸۰۰۴ مورد از مفقودالاثر شدن آوارگان زیر ۱۴ سال در آلمان در سال گذشته به ثبت رسید که ۲۱۷۱ تن از آنان پیدا شده‌اند.

این در حالی است که در اوایل ماه فوریه سال جاری میلادی وزارت خانواده آلمان گفته بود، شواهدی موثق درباره ناپدید شدن هزاران کودک و نوجوان آواره که به تنهایی وارد آلمان شده‌اند، وجود ندارد.

 اخبار اجتماعی  ,خبرهای  اجتماعی ,آوارگان کودک و نوجوان



وزارتخانه مزبور در این راستا خاطرنشان ساخته بود که نام برخی از این افراد زیر ۱۴ سال چند بار و درچند جا ثبت شده و نیز گاه به اشتباه ثبت شده است.

گفته می‌شود که اکثر کودکان و نوجوانان آواره‌ای که مفقودالاثر شده‌اند، اهل افغانستان، سوریه، اریتره، مراکش و الجزایر هستند. طبق اعلام وزارت کشور آلمان ۵۵۵ تن از این افراد خردسال هستند. جزییات بیشتری درباره علل مفقودالاثر شده این آوارگان زیر ۱۴ سال منتشر نشده است.

خانم لوئیزه آمتسبرگ، سیاستمدار حزب سبزهای آلمان از "رقمی هشداردهنده" سخن گفت و از اینکه دولت آلمان در این ارتباط ، خطر سوءاستفاده جنسی، روسپیگری اجباری و استثمار آوارگان زیر ۱۴ سال را در نظر نمی‌گیرد، ابراز نگرانی کرد.

 

 اخبار اجتماعی  -   ایران