اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش بانک مرکزی از قیمت خوراکی‌ها



اخبار,اخباراقتصادی ,قیمت   مواد خوراکی

بانک مرکزی با تاکید بر افزایش قیمت ۱۰ گروه مواد غذایی در هفته منتهی به یک خرداد ۹۴ نسبت به هفته مشابه سال قبل اعلام کرد: قیمت میوه های تازه ۸۵.۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی متوسط قیمت خُرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران منتهی به هفته یک خرداد ۹۴ را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، قیمت ۱۰ گروه مواد غذایی در این هفته نسبت به هفته مشابه سال قبل افزایشی بوده و تنها یک قلم ثابت مانده است.

لبنیات و تخم مرغ
طبق اعلام بانک مرکزی، در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ معادل ۷ درصد افزایش یافت و شانه ای ٧٥٠٠٠ الی ٩٥٠٠٠ ریال فروش می رفت.

برنج و حبوب
در این هفته در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک معادل ۰.۱ درصد افزایش یافت و بهای برنج درجه دو داخله ثابت بود. در گروه حبوب، قیمت لپه نخود معادل ۰.۵ درصد، لوبیا چیتی ۰.۲ درصد و لوبیا چشم بلبلی ۰.۱ درصد کاهش یافت. بهای سایر اقلام این گروه بدون تغییر بود.

میوه ها و سبزی های تازه
بر پایه این گزارش، در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری گیلاس عرضه نمی شد و پرتقال درجه یک و طالبی عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه فروشی ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید.

میوه فروشی های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه قیمت سیب زرد تخم لبنان معادل ۰.۴ درصد و طالبی ۲.۱ درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین ۰.۸ درصد تا ۹.۴ درصد افزایش داشت. در گروه سبزی های تازه قیمت سبزی های برگی ثابت بود و بهای سایر اقلام این گروه بین ۱.۲ درصد تا ۱۱ درصد کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود. بهای گوشت معادل ۴.۳ درصد افزایش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی
همچنین در این هفته قیمت قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.

بر پایه اعلام بانک مرکزی، قیمت لبنیات در هفته مورد بررسی نسبت به هفته مشابه سال قبل ۱۴.۱ درصد، تخم مرغ ۲۲ درصد، برنج ۸.۵ درصد، حبوب ۹.۲ درصد، میوه های تازه ۸۵.۹ درصد، سبزی های تازه ۱۶.۹ درصد، گوشت قرمز ۷.۳ درصد، گوشت مرغ ۳ درصد، قند و شکر ۴.۵ درصد و چای نیز ۸.۲ درصد افزایش یافت. تنها قیمت روغن نباتی ثابت مانده است.


 اخباراقتصادی  -  مهر


ویدیو مرتبط :
گزارش بانک مرکزی از افزایش قیمت ملک در اردیبهشت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش بانک مرکزی از قیمت مواد خوراکی



اخبار,اخبار اقتصادی ,بانک مرکزی

 

اخبار اقتصادی - گزارش بانک مرکزی از قیمت مواد خوراکی

بانک مرکزی گزارش متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در تهران در هفته منتهی به 5 . 2 . 93 را اعلام کرد که بر اساس آن قیمت ۶ گروه ثابت، ۴ گروه کاهش و یک گروه افزایش یافته است.

به گزارش مهر، بانک مرکزی گزارش هفتگی متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در تهران در هفته منتهی به 5 . 2 .93 را اعلام کرد که بر اساس آن قیمت خرده فروشی 11 گروه کالایی در هفته منتهی به 5 اردیبهشت امسال منتشر شد.
 
بر اساس این گزارش لبنیات، برنج، گوشت قرمز، قند و شکر، چای و روغن نباتی بدون تغییر بود و تنها سبزی‌های تازه 1.5 درصد رشد داشته است. همچنین گوشت مرغ 0.8 درصد کاهش، میوه‌های تازه 1.7 درصد افت قیمت، حبوب 0.4 درصد نزول و تخم مرغ 0.1 درصد کاهش یافته است.
 
1و 2 - لبنیات و تخم‌مرغ
در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات بهای تمام اقلام این گروه نسبت به هفته قبل بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل 1 درصد کاهش داشت و شانه‌ای 6450 الی 9300 تومان به فروش می‌رفت.
 
3 و 4 - برنج و حبوب
در این هفته در گروه برنج، بهای برنج داخله درجه یک و درجه دو ثابت بود. در گروه حبوب، قیمت نخود، عدس و لوبیا چشم بلبلی بدون تغییر بود و بهای سایر اقلام این گروه بین 2 درصد تا 1.9 درصد کاهش یافت.
 
5 و 6 - میوه‌ها و سبزی‌های تازه
در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه دو و نارنگی عرضه کمی داشت ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن‌ها از نظر کیفی در سطح پائینی قرار داشتند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد.
 
میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می‌نمودند که در گروه میوه‌های تازه قیمت پرتقال درجه یک معادل 5.6 درصد، نارنگی 4.2 درصد، گوجه سبز 11.2 درصد و هندوانه 8.4 درصد کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه بین 6/. درصد تا 17.7 درصد افزایش داشت. در گروه سبزی‌های تازه قیمت سبزی‌های برگی ثابت بود. بهای گوجه فرنگی معادل 2.1 درصد، بانجان 42.5 درصد و کدو سبز 17.4 درصد افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه بین 2.5 درصد تا 7.9 درصد کاهش یافت.
 
7 و 8 - گوشت قرمز و گوشت مرغ
در هفته مورد گزارش بهای گوشت گوسفند و گوشت تازه گاو و گوساله بدون تغییر بود و قیمت گوشت مرغ معادل 8/. درصد کاهش داشت.
 
9، 10 و 11 - قند، شکر، چای و روغن نباتی
در این هفته بهای قند، شکر، چای خارجی و انواع روغن نباتی ثابت بود.

اخبار اقتصادی - مهر