اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش انگلیس از وضعیت حقوق بشر ایران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

وزارت خارجه انگلیس در تازه ترین گزارش پیرامون حقوق بشر ایران مدعی وخیم تر شدن اوضاع در ایران شده و در کمال تعجب جلوگیری از ازدواج های غیر قانونی و بی بندوباری ها را نقض حقوق بشر در ایران معرفی کرده است.

به گزارش فارس، وزارت خارجه انگلیس تازه ترین آمار ادعایی خود را درباره وضعیت حقوق بشر ایران منتشر ساخت.

بر اساس این گزارش، در بخشی از بررسی 2 ماهه وضعیت حقوق بشر ایران که وزارت خارجه انگلیس روز گذشته منتشر ساخته آمده است خلال ماه های ژانویه و ژوئن سال 2015 وضعیت حقوق بشر اندکی تغییر یافته و در برخی موارد وخیم تر نیز شده است.

بر اساس ارزیابی های اتحادیه اروپا در نیمه اول سال 2015 میزان اعدام ها در قیاس با سال 2014 افزایش یافته است.

وزارت امور خارجه انگلیس همچنین در گزارش دو ماهه خود از وضعیت حقوق بشر ایران مدعی شده است که مقام های ایرانی حق آزادی بیان شهروندان ایرانی را نقض کرده و برخی روزنامه ها و مجلات در ایران بسته شدند.

در بخشی از سیاه نامه وزارت خارجه انگلیس جلوگیری از رواج پدیده ازدواج سفید که نوعی زندگی بی بندوبار در جوامع غرب می باشد، به عنوان نقض حقوق بشر در ایران (!) مطرح شده است.

در این گزارش که مشخص است با موشکافی زیاد تدوین شده بر محدودیت استفاده در برخی شبکه های اجتماعی و برنامه نظارتی ایران به نام «عنکبوت» اشاره شده و حتی عنوان شده که نرم افزار «وایبر» بیش از 9.5 میلیون نفر کاربر در ایران دارد.

در ادامه این گزارش مطابق معمول محدودیت بر فرقه ضاله بهایت در ایران و نیز رواج پدیده کلیساهای خانگی نیز جزو نقض حقوق بشر در ایران نام برده شده است.

در بخش دیگر این گزارش ادعایی وزارت خارجه انگلیس به آزادی یک فرد دو ملیته ایرانی - انگلیسی اشاره شده اما این نکته نیز ذکر شده است که این فرد 3 سال حق سفر به ایران را ندارد.

 

اخبار سیاست خارجی -دیپلماسی ایرانی

 


ویدیو مرتبط :
انتقاد گزارش حقوق بشر ایالات متحده از نقض حقوق بشر چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش وزارت خارجه انگلیس از از وضعیت حقوق بشر ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی,وضعیت حقوق بشر ایران


اخبار سیاست خارجی - گزارش وزارت خارجه انگلیس از از وضعیت حقوق بشر ایران

وزارت خارجه انگلیس در گزارشی که به تازگی منتشر شده است از وضعیت حقوق بشر و دموکراسی در ایران ابراز نگرانی کرد.

به گزارش فارس، وزارت خارجه آمریکا در گزارش 2013 خود در ارتباط با وضعیت حقوق بشر و دموکراسی از وضعیت حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد.

گزارش مداخله‌جویانه وزارت خارجه بریتانیا ضمن اشاره به آنچه افزایش امیدها به بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران با روی کار آمدن حسن روحانی خوانده می‌شود، مدعی شده است که اقدامات اولیه ایران در زمینه بهبود حقوق بشر منجر به اقدامات اساسی نشده است.

این گزارش همچنین اشاره می‌کند که در ماه نوامبر گذشته، حصر خانگی میرحسین موسوی و مهدی کروبی به هزارمین روز خود رسید.

دستگاه سیاست خارجه رژیمی که در هر دو جنگ بین‌المللی به ایران تجاوز کرده بود، همچنین مدعی شده است که این کشور در راس جبهه‌ای بین‌المللی قرار دارد که به دنبال بهبود وضعیت حقوق بشر در ایران است.

در این گزارش نسبتا طولانی، از مواردی همچون آزادی انتخابات، آزادی بیان و تجمعات، نوع برخرود با کسانی که فعال حقوق بشر خوانده می‌شوند، عدالت، مجازات اعدام، وضعیت اقلیت‌ها و ازادی مذهبی در ایران انتقاد شده است.

در گزارش‌های وزارت خارجه بریتانیا عموما به مواردی نظیر نقض حقوق ملت ایران با چپاول منابع نفت کشور، نقض حقوق مردم عراق با اشغال این کشور و نقض حقوق مردم فلسطین با حمایت از اسرائیل اشاره نمی‌شود. 

اخبار سیاست خارجی - فارس