اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش اختصاصی برترین ها از «آی بریج»


برگزاری دومین گردهماین کارآفرینان دیجیتال ایران که تحت کنفرانس iBridge از فردا در برلین آلمان برگزار می شود، بازتاب گسترده ای در رسانه های مجازی داشته است .

 
 
 
 
 صبح بخیر: برگزاری دومین گردهماین کارآفرینان دیجیتال ایران که تحت کنفرانس iBridge از فردا در برلین آلمان برگزار می شود، بازتاب گسترده ای در رسانه های مجازی داشته است .

فردا، دنیای فناوری دیجیتال اروپا، میزبان کارآفرینان جوانی از ایران خواهد بود که قصد دارند تا ایده های خلاق خود را در فضای مجازی، جلوه بین المللی ببخشند. این کنفرانس که با نام iBridge از چهارم لغایت ششم ماه می در پایتخت آلمان برگزار می شود، میزبان فعالان کارآفرینی دیجیتالی ایران است که یکی از موفق ترین استارت آپ های Start-Up چند سال اخیر را در ایران عرضه کرده اند.

این گردهمایی بزرگ را باید از مهمترین نشست های فناوران اطلاعات جوان ایرانی در عرصه کسب و کارهای دیجیتالی در اروپا دانست که تاکنون نمونه ای از آن ، حتی در نمایشگاه سبیت آلمان نیز مشاهده نشده است. سال 2014 بود که نخستین همایش فعالان کارآفرینی دیجیتالی ایران در کالیفرنیا و در قلب آی تی آمریکا برپا شد و زمینه را برای برگزاری دومین دوره این کنفرانس در پایتخت فناوری اطلاعات اروپا، فراهم نمود. حاضران در این کنفرانس دو روزه، برندگان جشنواره ای به نام "پل" هستند که چندی پیش در تهران برگزار شد.

این کنفرانس تلاش دارد تا بستری فعال و موثر برای شناساندن ظرفیت های فعالان کارآفرینی دیجیتالی ایران با سرمایه گذاران ، محققان و فعالان کسب و کار مجازی در دنیای غرب بوده تا از این فرصت، منتقل کننده توان جوانان کشور در عرصه کسب و کار آنلاین گردد. پلی که از آن می توان به عنوان پلی در عرصه کارآفرینی دیجیتالی نام برد.
 
گزارش اختصاصی از آی بریج، گردهمایی کارآفرینان دیجیتالی ایران

برلین را پایتخت استارت آپ های موفق در دنیا می دانند و حضور جوانان فناور ایرانی در این مکان، فرصت نابی است که می تواند در ارتقای دانش فعالان این حوزه و ارتقای توان بازاریابی فعالان در خارج از کشور موثر باشد. شبکه خبری انگلیسی زبان پرس تی وی اخیرا اعلام کرد، کنفرانس آی بریج با حضور 80 کارافرین برتر حوزه فناوری و با شرکت 2000 نفر از علاقمندان به عرصه فناوری های آنلاین در برلین برگزار خواهد شد و می کوشد تا نقش اکوسیستم کارآفرینی های تک را در توسعه و تنوع پذیری اقتصاد ایران مورد بحث و بررسی قرار دهد. 
 
گزارش اختصاصی از آی بریج، گردهمایی کارآفرینان دیجیتالی ایران

نشریه فرانسوی گاردین نیز در گزارشی که به مناسبت بزرگترین گردهمایی کارآفرینیان دیجیتال ایران در برلین در حال شکل گیری می باشد نوشت:

تهران، هزاران مایل ار سیلیکون ولی آمریکا فاصله دارد، اما از نگاه فناورانه، کارآفرینان جوان ایرانی به رغم تحریم های اقتصادی و سیاسی بین المللی علیه ایران، فاصله کمی با مرکز خلاقیت دیجیتالی جهان دارند. از فردا، صدها استارت آپ موفق ایرانی در عرصه کارآفرینی فناوری اطلاعات، به دنبال جذب سرمایه گذار برای توسعه کسب و کار خود هستند تا از این راه، شکاف موجود را کاهش دهند.

گزارش اختصاصی از آی بریج، گردهمایی کارآفرینان دیجیتالی ایران
گاردین اضافه می کند:

 کنفرانس آی بریج برلین، که می کوشد تا چالش ها فرصت های کارآفرینی در ایران را بررسی کند، موقعیت مهمی است تا سرمایه گذاران جهانی حوزه آی تی را ، به رغم تحریم ها، به سرمایه گذاری در عرصه آی تی در ایرن ترغیب کند. شرکت کنندگان از دیجی کالا گرفته که 750 هزار بیننده روزانه دارد و 150 میلیون دلار ارزش بازاری دارد، تا آپارت که یوتیوب ایران نام دارد و تخفیفان و حتی استارت آپ های کوچک تری مانند مامان پز، از شرکت کنندگان مهم این کنفرانس می باشند. دیو مک کلور ، از سرمایه گذاران استارت آپ های زیادی در سیلیکون ولی آمریکا نیز در این نشست حضور دارد و از حضور این تعداد جوان کارآفرین ایرانی شگفت زده شده است. گاردین در گزارش خود از حضور مدیر جوان سایت همجو به عنوان استارت آپ جدید ایرانی خبر داد که با سن 28 سالگی، برای اولین بار در یک نشست جهانی حضور دارد.

به گزارش سرویس دیجیتال صبح بخیر: پرتال این کنفرانس که در نشانی https://ibridges.org/ قرار دارد، جزییات کاملی از برنامه نشست ها و سخنرانی های این کنفرانس مربوط به استارت آپ های ایرانی را ارائه کرده است. سایت دانشگاه برکلی کالیفرنیا نیز که سال گذشته میزبان این نشست بود، در خبری، از برگزاری این نشست مهم در برلین خبر داد و ابراز امیدواری کرد که استارت آپ های موفق ایرانی بتوان، نظرات سرمایه گذاران خارجی را برای توسعه کسب و کار خود جذب کنند.

پروفسور جک کرتین، مدیر موسسه مطالعات دولتی و از حامیان این کنفرانس، از علاقمندان برای حمایت مادی و معنوی از همایش دعوت کرده است. برنامه دانشگاه برکلی در توسعه و کارآفرینی در خاورمیانه، از طراحان همایش آی بریج می باشد که قصد دارد تا از استارت آپ های جدید ایران در عرصه فناوری دیجیتالی حمایت کند. البته از ایران نیز برخی از مجموعه ها شرکت آواتک، از برگزاری کنفرانس حمایت کرده و 10 شرکت را با حمایت مالی خود به این کنفرانس اعزام کرده اند.

گزارش اختصاصی از آی بریج، گردهمایی کارآفرینان دیجیتالی ایران

جزییات کنفرانس آی بریج 2015 را می توانید در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

https://www.youtube.com/watch?v=VX1J8M3EUQo

در نشانی اینترنتی https://www.youtube.com/watch?v=5-7HrRbSh7U می توانید مهم ترین موضوعات مورد بحث و بررسی در نخستین دور این کنفرانس که در آمریکا برگزار شد، در یکساعت مرور کنید که جالب توجه است. گفتنی است، محور اصلی کنفرانس(iBridge) بر سخنرانی و برگزاری پنل‌ها استوار است. سال گذشته مجموعه‌ای از مشهورترین ایرانیان سیلیکون ولی و مدیران شرکت‌های بزرگ تکنولوژی ایرانی سخنرانی‌های اصلی را تشکیل می‌دادند. افرادی چون علینقی مشایخی (اقتصاددان)، طهماسب مظاهری (وزیر اسبق اقتصاد)، Dave McClure (سرمایه‌گذار و فعال مشهور استارت‌آپی)، بهزاد نصری (مدیر توسعه استراتژیک اقتصادی شرکت اینتل)، آرش افراخته (مدیرAridenTechnologies)، سعید عمیدی (مدیرعامل Plug and Play)، محمد افشار (معاون شرکت اوراکل)، محمدمهدی نایبی (استاد دانشگاه شریف)، فرشاد نوشادی (مشاور بانک سامان و سرمایه‌گذار)، سعید غفوری (مدیرعامل iCelero)، روزبه پیروز، (سرمایه‌گذار)، یحیی تابش (استاد دانشگاه استنفورد و شریف)، سعید رحمانی (مدیرعامل سرآوا)، فریدون قاسم‌زاده (مدیرعامل افرانت)، شهاب جوانمردی(مدیرعامل فناپ)، حامد ساجدی (شناسا)، نازنین دانشور (تخفیفان)، حامد قنادپور (ارتباطات فردا)، محسن ملایری (مدیرعامل آواتک)، حسام آرمندهی‌مدیر(کافه بازار) و ناصر غانم‌زاده (نماینده لین‌استارت‌آپ ماشین در ایران) در آی‌بریج سخنرانی خواهند کرد.

سرویس دیجیتال صبح بخیر ضمن آرزوی موفقیت برای فعالان ایرانی حاضر در این همایش معتبر جهانی، در روزهای آینده به ارائه اخبار و گزارشات بیش تری از این نشست خواهد پرداخت.

توضیح

شرکت نوپا (به انگلیسی Startup company) طبق تعاریف به یک شرکت‌ یا یک مشارکت و یا یک سازمان موقت گفته می‌شود که در جهت جستجوی راه حلی برای یک مدل کسب و کار قابل توسعه و تکرار پذیر راه اندازی می شود.

این شرکت‌ها تازه ایجاد شده و در فاز توسعه و تحقیق برای بازاریابی قرار دارند. این شرکت‌ها در عرصه فناوری دیجیتالی در دو دهه اخیر به محبوبیت و رشد بسیار چشمگیری دست یافتند که پرتال اینستاگرام، که شبکه اجتماعی به استراک گذاشتن تصاویر در اینترنت است، از موفق ترین این مدل ها می باشد. این استارت آپ، به مبلغ 1 میلیارد دلار به فیسبوک فروخته شد.


ویدیو مرتبط :
گزارش صداوسیما از کنفرانس ای بریج آلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش اختصاصی برترین ها از «آی بریج» (2)


کنفرانس بین المللی آی بریج 2015 که میزبان صدها کارآفرین جوان ایرانی در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد، امروز در برلین کار خود را آغاز کرد و تا روز شنبه (16 خرداد) در برلین آلمان ادامه خواهد یافت.

 
 
 
 
 صبح بخیر: دومین کنفرانس حمایت از استارت آپ های فعال عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران موسوم به  آی بریج که این بار به میزبانی برلین، پایتخت آلمان برگزار می شود، امروز با سخنرانی افتتاحیه کار خود را آغاز کرد.

به گزارش سرویس دیجیتال صبح بخیر، کنفرانس سه روزه iBridge برلین 2015 که با هدف شناسایی و حمایت مادی و معنوی از فعالان کسب و کار ایرانی در فضای مجازی برگزار شده است، میزبان جمع کثیری از فعالان عرصه کارآفرینی دیجیتالی ایران می باشد که قصد دارند تا ایده ها و خدمات و محصولات خود در دنیای آی تی را به بزرگان اقتصادی و فناوری اروپا و آمریکا در فضایی مستقیم، معرفی کنند. بسیاری از رسانه های خبری جهان از جمله گاردین، فایننشیال تایمز و پرس تی وی ایران، کنفرانس برلین 2015 را بزرگ ترین گردهمایی فعالان فناوری اطلاعات ایران در خارج از کشور می دانند که فرصت مغتنمی برای آشنایی با ایده های خلاقانه جوانان کارآفرین ایرانی می باشد. نخستین دوره کنفرانس آی بریج، سال گذشته همین موقع در دانشگاه برکلی کالیفرنیا برگزار شد.

گزارش اختصاصی صبح بخیر از آی بریج (2)

در روز افتتاحیه نشست، کامران الاهیان، دیو مک کوری ، دکتر حمید بگلری و دکتر امیر زرکش ، مدیرعامل شرکت Bluechip Systems سخنرانی کردند. مجری مراسم، داریوش زاهدی بود که به حضار که فعالان کسب و کار دیجیتالی و سرمایه گذاران و محققان و رسانه های خبری حاضردر مراسم بودند، خوش امد گویی گفت. پس از آن، کامران الهیان، از کارافرینان و سرمایه گذاران ایرانی – امریکایی و مدیرعامل Global Catalyst Partners  روی سن رفت و درباره کارآفرینان عرصه دیجیتالی و تکامل انسانی به سخنرانی پرداخت. بررسی و معرفی اکوسیستم استارت آپ، موضوع صحبت دومین سخنران همایش آقای دیو  مککلور Dave McClure که تا کنون بیش از 500 استارت آپ را مدیریت و سرکایه گذاری کرده است. بود. پس از یک استراحت نیم ساعته، دکتر حمید بگلری از  موسسه  TGG Group    به ایراد سخنرانی پرداخت. ایشان درباره رقابت برای برنده شدن در اقتصاد جهانی فردا م، طالبی را ارائه کرد. عنوان این بخش از نشست قبل از ظهر مراسم، ایران : بازار نوظهور است.

گزارش اختصاصی صبح بخیر از آی بریج (2)

طبق زمان بندی از قبل اعلام شده مراسم، معرفی 5 استارت آپ ایرانی موفق توسط حامد ساجدی، حسام آرمان دهی، محسن ملایری ، فرشید هندی و مهدی کشاورز در مدت یک ساعت و سی دقیقه ارائه می شود. استفان چمبرز، مدیر اسبق مدرسه تجارت دانشکاه آکسفورد انگلستان، سخنرانان نشست عصر روز افتتاحیه می باشد که قرار است درباره تاثیر اجتماعی، محرکی برای پیشرفت جمعی سخنرانی کند. معرفی کیس های نواور اجتماعی، موضوعی است که توسط آن کاترین کولمن و صابری سایدام ارائه خواهد شد.

شمار زیادی از مدیران سایت ها و استارت آپ های تازه کار و فعالان کسب و کار اینترنتی کشور از جمله دیجی کالا، اواتک، هامیجو ، تخفیفان، آپارات و  مامان پز، در این همایش حضور دارند تا قابلیت ها و دستاوردهای خود را در عرصه کسب و کار مجازی در ایران به علاقمندان به تعامل اقتصادی با کشور عرضه کنند.

یکی از سخنران این نشست، مهندس حمید محمدی، مدیر دیجی کالا می باشد که با ارائه پاورپوینتی، به معرفی این کسب و کار خلاق و نوظهور ایران در فضای مجازی پرداخت. دی جی کالا، سمبل یک کارآفرینی موفق ایران در فضای اینترنت است که با همین نام نیز ارائه شد و از برترین برندهای تجارت الکترونیک ایران به شمار می رود.  این مسئول دیجی کالا در عکس خود اظهار داشت که سایت شرکت متبوعش، طبق رده بندی سایت آلکسا امازون، رتبه 6 را در میان سایت های ایرانی و رتبه 659 را در میان پرتال های وب دارد.
 
گزارش اختصاصی صبح بخیر از آی بریج (2)
اطلاع رسانی این مراسم از طریق وب سایت اصلی و صفحات مختلف ان در شبکه های اجتماعی به صورت ساعتی ادامه دارد که با استقبال علاقمندان به کسب و کار اینترنتی رو به رو شده است. پاورپوینت دیگری که در روز نخست این کنفرانس ارائه شد، نگاهی داشت به فعالیت سایت کافه بازار، سایت عددadad.ir و پرتال اینترنتی دیوار divar.ir که سبک کاری و فعالیت کسب و کار آن ها در فضای مجازی و فرصت های پیش روی هر کدام معرفی گردید.

گزارش اختصاصی صبح بخیر از آی بریج (2)

کافه بازار در واقع پرتالی برای معرفی و فروش نرم افزارهای قابل نصب بر روی گوشی های هوشمند است که بر روی نرم افزار اندروید کار می کند. پرتال تبلیغاتی عدد نیز فرصتی برای نمایش تبلیغات در برنامه ها و بازی های موبایل میلیون ها کاربر ایرانی می باشد که با استقبال گسترده ای بین علاقمندان به فعالیتهای موبایلی مواجه شده است.  طراح این برنامه در برلین 2015 حضئر دارد تا بتواند فرصت های سرمایه گذاری برایتوسعه این کسب و کار فراهم کند. سایت دیوار نیز فرصتی برای تبلیغات الکترونیکی بر اساس مناطق شهری است که امکان مشاهده سایت را بر روی آیفون و تبلت نیز فراهم کرده است.

امیدواریم در روز دوم و سوم این کنفرانس معتبر برای معرفی توانمندی های انقلاب نوظهور کارآفرینی دیجیتالی ایران، شاهد دستاوردهای ارزنده ای برای جوانان کارآفرین کشور در فضای مجازی باشیم. به اطلاع علاقمندان می رساند، پخش مستقیم این مراسم هر روز از طریق نشانی http://ibridges.org/live قابل دسترس می باشد. این همایش را میتوان ازطریق توییتر در نشانی https://twitter.com/ibridges_news دنبال کرد.

گزارش اختصاصی صبح بخیر از آی بریج (2)