اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارش آمریکا از پس اندازهای ملی در ایران



اخبار,اخبار اقتصای ,پس اندازهای ملی ایران

 

اخبار اقتصادی - گزارش آمریکا از پس اندازهای ملی در ایران

بر اساس این گزارش کل پس اندازهای ملی ایران در پایان سال 2013 بالغ بر 124 میلیارد دلار معادل 30.3 درصد تولید ناخالص داخلی ایران در این سال بوده است. در سال 2012 نیز نبست پس اندازهای ملی ایران به تولید ناخالص داخلی 30.3 درصد اعلام شده بود.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از رقم ۱۲۴ میلیارد دلاری پس اندازهای ملی در ایران خبر داد و اعلام کرد نسبت پس اندازهای ملی به تولید ناخالص داخلی در ایران بیشتر از ۱۲۶ کشور و همه کشورهای صنعتی بجز نروژ و سوئیس است.

به گزارش تسنیم، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در گزارشی از میزان پس اندازهای ملی در 152 کشور جهان،کل پس اندازهای ملی در ایران را 124 میلیارد دلار اعلام کرد.

پس اندازهای ملی مازاد درآمدها در هر کشور یعنی درآمد باقیمانده پس از کسر هزینه ها را نشان می دهد که شامل پس اندازهای افراد و خانوارها،‌ شرکت ها و دولت است. ذخایر ارزی خارجی هر کشور در این آمار لحاظ نمی شود.

بر اساس این گزارش کل پس اندازهای ملی ایران در پایان سال 2013 بالغ بر 124 میلیارد دلار معادل 30.3 درصد تولید ناخالص داخلی ایران در این سال بوده است. در سال 2012 نیز نبست پس اندازهای ملی ایران به تولید ناخالص داخلی 30.3 درصد اعلام شده بود.

ایران از لحاظ نسبت پس اندازهای ملی به تولید ناخالص داخلی در رتبه 26 جهان قرار گرفته است که بالاتر از همه کشورهای صنعتی بجز نروژ و سوئیس است. این دو کشور به ترتیب رتبه های 13 و 23 را در این رده بندی بدست آورده اند.

در صدر این رده بندی جمهوری کنگو قرار گرفته است که بیشترین نسبت پس اندازهای ملی به تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. پس اندازهای ملی در این کشور معادل 61.4 درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بوده است.

پس از کنگو، کویت با رقم 54.8 درصدی در رتبه دوم و قطر با رقم 54.1 درصدی در رتبه سوم از این نظر قرار گرفته اند. کشورهای چین، سنگاپور، چاد، الجزایر، عربستان، گابن، و جمهوری آذربایجان نیز به ترتیب در رتبه های چهارم تا دهم از نظر نسبت پس اندازهای ملی به تولید ناخالص داخلی خود قرار گرفته اند.

میزان پس اندازهای ملی به تولید ناخالص داخلی برخی کشورهای دیگر عبارت است از: آمریکا 13.5 درصد، امارات 36.8 درصد، فرانسه 17.1 درصد، عمان 36 درصد، هند 28.8 درصد، روسیه 28.3 درصد، ایتالیا 17.4 درصد، ژاپن 22 درصد و ترکیه 19.4 درصد.  

اخبار اقتصادی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
گزارش اردوی تیم ملی والیبال ایران در آمریکا - قسمت دوم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش رادیو ملی آمریکا از رستوران های تهران: ایرانیان از برندهای امریکایی کپی کرده اند/ اگر روابط ایران - آمریکا عادی شود، این رستوران ها تعطیل می شوند




گزارش رادیو ملی آمریکا از رستوران های تهران: ایرانیان از برندهای امریکایی کپی کرده اند/ اگر روابط ایران - آمریکا عادی شود، این رستوران ها تعطیل می شوند

من تاکنون 9 رستوران و بستنی فروشی و کافی شاپ را که آشنا به نظر می رسند را شناسایی کرده ام: بسکین رابینز، چیپتول، پیتزا دومینو، کی اف سی، مش دونالد، پیتزا هت، کافی شاپ رئیس، ساب وی و سوپر استار.... آنها در حوزه ی «تقلید»، عالی کار کرده اند. بسکین رابینز و کی افس اینجا کاملا واقعی به نظر می رسند و به نوعی گیج گننده است.

کلمات کلیدی

رادیو ملی آمریکا طی گزارشی تحت عنوان "ایرانیان از برندهای فست فود آمریکایی کپی می کنند" نوشت: ایرانیان ممکن است از لحاظ سیاسی علاقه ای به آمریکا نداشته باشند، اما عاشق غذای امریکایی هستند، بویژه فست فود!

به گزارش  انتخاب  ، به دلیل عدم وجود رابطه ی دیپلماتیک بین دو کشور، یافتن مک دونالد یا پیتزا هات دشوار است اما اگر در خیابان های تهران چرخی بزنید، می توانید پیتزا هات یا مش دونالد را بیابید!

ظهور نمایندگی های جعلی، توجه «هولی دیگرس» امریکایی ایرانی تبار و تحلیلگر امور خاورمیانه که اغلب به تهران سفر می کند را جلب کرد.

وی تصاویری از این رستوران ها در ماه اکتبر منتشر کرده است.

او به رادیو ملی امریکا می گوید: من تاکنون 9 رستوران و بستنی فروشی و کافی شاپ را که آشنا به نظر می رسند را شناسایی کرده ام: بسکین رابینز، چیپتول، پیتزا دومینو، کی اف سی، مش دونالد، پیتزا هت، کافی شاپ رئیس، ساب وی و سوپر استار.

به گفته ی این امریکایی ایرانی تبار، کافی شاپ رئیس نسخه ی مشابه استارباکس و سوپراستار الهام گرفته از کارل جی آر ، در امریکا است. اما اینها هیچگونه ارتباطی با نمونه های امریکایی خود ندارند.

وی می افزاید: فکر می کنم که استارباکس سعی کرد که از کافی شاپ رئیس شکایت کند اما موفق نشد و همینطوز کی اف سی!

دیگرس اضافه کرد: آنها در حوزه ی «تقلید»، عالی کار کرده اند. بسکین رابینز و کی افس اینجا کاملا واقعی به نظر می رسند و به نوعی گیج گننده است.

به گفته ی دیگرس، در لسکین رابینز 31 طعم وجود دارد اما کیفیت بستنی ممکن است بهتر باشد.

اگر روابط دیپلماتیک دو کشور به حالت عادی بازگردد، آیا این نمایندگی های جعلی در شرایط دشواری قرار خواهد گرفت؟

دیگرس می گوید: شکایت هایی تنظیم خواهد شد و آنها ممکن است تعطیل شوند اما معتقدم که چنین مسئله ای برای صاحبان این کمپانی ها ناراحت کننده خواهد بود.

وی افزود: این ها تنها افرادی هستند که ایده های خلاقانه به ذهنشان آمده و فکر کرده اند که تقلید از این کمپانی های امریکایی نتیجه خوبی خواهد داشت.
/ انتخاب