اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارشی تکان‌ دهنده از «بچه‌ بازی» افغان ها


بر اساس گزارش کمیسیون مستقل حقوق بشر، "بچه‌بازی" در افغانستان گسترش پیدا کرده و این پدیده به یک رسم برای نشان دادن ثروت و قدرت تبدیل شده است.

پایگاه خبری انتخاب: بر اساس گزارش کمیسیون مستقل حقوق بشر، "بچه‌بازی" در افغانستان گسترش پیدا کرده و این پدیده به یک رسم برای نشان دادن ثروت و قدرت تبدیل شده است.

کمیسیون مستقل حقوق بشر برای کاهش و از بین بردن این پدیده در افغانستان، از سه ماه پیش تحقیقی را در سطح این کشور آغاز کرده است.

سیما سمر- رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر، در نشست خبری امروز این کمیسیون در کابل گفت که «بچه‌بازی» در افغانستان رایج شده است که باید دراین راستا تحقیق ملی صورت بگیرد و پیشنهادات مشخص به ادارات مربوطه دولتی داده شود تا ازاین پدیدۀ شوم جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: «اطفال، مانند برده ازسوی تعدادی از افراد نگهداری می‌شوند و از آنان استفاده جنسی و فیزیکی صورت می‌گیرد؛ شماری از افراد به بچه لباس زنانه می‌پوشانند ودر پاهایشان زنگ می‌بندند و آنها را در محافل می‌رقصانند که این خود، شخصیت‌کُشی است.»

وی افزود که اطفال در اینگونه اعمال، به حدی تحقیر می‌شوند که وقتی بزرگ می‌شوند، انسان‌های عقده‌ای به بار می‌آیند و فکر می‌کنند که بچه‌بازی، یک افتخار است و آنان نیز این کارها را شروع می‌کنند.

رییس کمیسیون مستقل حقوق بشر گفت: «ممکن نیست که این پدیده را در ظرف یک و یا دوسال به کلی از بین ببریم، اما تلاش در این راستا شود که اگر بتوانیم، این پدیده را کم نماییم و اگر خود همین عمل، یک عمل جُرمی محسوب شود، کار بسیار مفید است و میتوان این پدیده را نیز تاحدی کاهش بدهد.»


ویدیو مرتبط :
گزارشی تکان دهنده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارشی تکان‌ دهنده از افزایش تجاوز به کودکان



گزارشی تکان‌ دهنده از افزایش تجاوز به کودکان

سالانه در حدود 1000 کودک در ویتنام قربانی آزار و اذیت‌های جنسی می‌شوند و بر اساس آمارهای دولتی، این تعداد در حال افزایش است.

ایسنا:  بر اساس اعلام یک نهاد حمایت از حقوق کودکان در ویتنام، موارد زیادی از تجاوز به کودکان در این کشور حتی در سنین کمتر از پنج سال گزارش می‌شود که بسیاری از آنها پس از تجاوز به قتل می‌رسند.

این کودکان از سوی افراد مختلفی مثل معلمان، پدران و یا حتی پدربزرگ‌هایشان مورد سوء استفاده‌های اخلاقی قرار می‌گیرند.

همچنین بر اساس این گزارش، آدم‌ربایی و قاچاق کودکان به شدت در ویتنام شایع است. به‌ویژه در مناطق شمالی قاچاقچیان از موقعیت جغرافیایی و کوهستانی این مناطق سوء استفاده و اقدام به ربودن کودکان و قاچاق آنها به چین می‌کنند. این مجرمان در برخی مواردکودکان را از خانواده‌های فقیر خریداری می‌کنند و به منظور سرپرستی به افراد دیگری می‌فروشند.

در این گزارش آمده است که در مناطق جنوبی ویتنام دختران در سنین 14 ـ 15 سالگی مجبور به کار در مراکز غیر اخلاقی و خودفروشی می‌شوند که روز به روز به تعداد آنها اضافه می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از "جاکارتاست"، رییس دپارتمان حمایت از حقوق کودکان ویتنام، این جرایم را ناشی از حذف ارزش‌های انسانی از جامعه، تاثیرات منفی فیلم‌های خشن و غیر اخلاقی و افزایش آمار طلاق اعلام کرد./ایسنا