اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گزارشی از انفجارهای امروز بیروت/ جعبه شیرینی با رنگ خون



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار بین الملل - گزارشی از انفجارهای امروز بیروت/ جعبه شیرینی با رنگ خون

لحظاتی بعد از انفجار، چند زن و بچه، هراسان و وحشت زده وارد ساختمان دفتر ایرنا در جنوب بیروت شدند که به شدت ترسیده بودند و یکی از خانم ها با دهان پر از خاک و خرده شیشه، به سختی تلاش می کرد بگوید کمک لازم دارند.

به گزارش ایرنا، آنها، از دو انفجار پی در پی صبح چهارشنبه در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت جان بدر برده بودند. از درب ساختمان ایرنا به دلیل کنده شدن قفل هایش به راحتی وارد ساختمان شدند، درحالی که دست یکی دو تا از آن بچه ها که زخمی بودند، جعبه شیرینی آغشته به خون دیده می شد.

آنها را که در دقایق اولیه به دفتر ایرنا پناه آورده بودند، به داخل راهنمایی کردیم ، اما اوضاع از هم پاشیده داخل دفتر آنها را بیشتر شوکه کرد.

فردین پازوکی رییس دفتر ایرنا در بیروت می گوید، صبح چهارشنبه، در دفتر شیشه ای کارم در حوالی میدان شهید سید عباس موسوی دبیراسبق حزب الله لبنان که توسط صهونیستها ترور شد، مشغول کار بودم که صدای یک انفجار نه چندان بزرگ را شنیدم. توجهی نکردیم چرا که انفجار با زندگی این روزهای بیروت عجین شده است.

صدای دوم هم نزدیک بود و هم شدید و گویا دو خودرو یکی بنز و دیگری بی ام و در مقابل شیرینی فروشی جندولین در همان میدان، منفجر شد.

فردین گفت، لحظاتی طول کشید تا بفهمیم چه شده، انگار نه در داخل اتاق که به دلیل شکستن کامل شیشه ها، در محوطه نشسته بودم و میزکارم پر شد از شیشه خرده و گچ های جدا شده از دیوارها!

از پنجره های دفتر که نگاه می کنی، تکه های گوشت قربانیان انفجار را می توانی بر دیوارهای محله ببینی که ماموران امدادی سرگرم پاکسازی آن هستند؛ این را رییس دفتر ایرنا در بیروت می گوید که به دلیل آسیب هایی که به ساختمان و تجهیزات دفتر وارد شده، با مشکلات زیادی روبه رو شده است.

هنوز آمار قطعی درباره قربانیان حادثه تروریستی امروز که گروه تروریستی عبدالله العزام مسوولیت آن را برعهده گرفته است، وجود ندارد، اما مقامات لبنانی از کشته شدن 5 تن و زخمی شدن بیش از 80 تن در آخرین گزارش های رسانه ای خبر داده اند.

خودروهای امدادی آژیرکشان همچنان در تردد هستند و آتش نشانان نیز سرگرم خاموش کردن خودروهای در حال سوختن و مردم همچنان مبهوت !

پازوکی می گفت هنگامی که آن زنان و کودکان میز کار ما را مشاهده کردند که هنگام انفجار، شیشه خردهایش از نزدیک ترین نقطه به سرو صورت کارکنان ایرنا عبور کرده و بخشی از آن حالا روی میز پراکنده بود، بیشتر حیرت کردند، بویژه از اینکه خوشبختانه کارکنان ایرنا آسیبی ندیدند.

انفجارهای صبح امروز بیروت در حالی صورت گرفت که اوضاع ملتهب سیاسی لبنان با تشکیل دولت این کشور در شنبه این هفته، روبه آرامش گذاشته بود. حتی میشل سلیمان رییس جمهوری لبنان از سخنان حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در خصوص لزوم برقراری امنیت در این کشور استقبال کرد.

انفجارهای امروز در فاصله 20 متری دفاتر ایرنا، صدا و سیما ، دفتر هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران و نیز در فاصله ای نزدیک به رایزنی فرهنگی ایران در بیروت رخ داد.
اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
تصاویر اختصاصی العالم از انفجارهای بیروت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخورد قطار با عابرپیاده رنگ خون گرفت



 

 

مرگ مرد ۴۲ ساله با نیش زنبور

 

سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ساری، از فوت یك شهروند بر اثر برخورد قطار با عابر پیاده در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ اكبر رضایی در تشریح جزئیات این خبر خاطرنشان كرد: به دنبال كسب خبری از مركز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر برخورد یك دستگاه قطار با عابرپیاده، ماموران پلیس به محل حادثه عزیمت كردند.

وی ادامه داد: ماموران پس از حضور در محل حادثه و بررسی موضوع متوجه شدند، حادثه دیده فردی به نام «احمد شعبان پور» و ۲۵ ساله است كه هنگام عبور از روی ریل، قطار با وی برخورد و در دم فوت كرده است.

به گفته سرپرست فرماندهی انتظامی شهرستان ساری، پس از انتقال جسد به سردخانه، پرونده برای تحقیقات بیشتر در اختیار پلیس قرار گرفت.

وی در پایان از شهروندان خواست برای عبور از عرض خط راه آهن از محل های مشخص شده و ایمن عبور كنند تا دچار چنین حوادث دلخراشی نشوند.... / خبرگزارى ایسنا