اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گرگ گرسنه به کودک 4 ساله در همدان حمله کرد



 

سال گذشته نیز یک کودک چهارساله در یکی از مناطق رزن طعمه گرگ شد و همچنین در دو نوبت گرک به گله گوسفندان حمله و چوپان را زخمی کرد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن گفت: یک قلاده گرگ با حمله به یک پسر چهارساله در روستای ملابداغ بخش سردرود رزن وی را زخمی کرد.

جواد نوری اظهر روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: اواخر هفته گذشته و هنگام تاریک شدن هوا یک پسر چهارساله هنگام بازی در داخل کوچه مورد حمله گرگ قرار گرفت.

وی اضافه کرد: گرگ گرسنه با زخمی کردن قسمت کتف و گردن این کودک قصد داشت آن را بدرد که با حضور به موقع پدر این کودک ، گرگ فرار کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به زخمی های وارد شده بر بدن این کودک هم اینک وی در بیمارستان شهر همدان بستری شده و در حال مداوا است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن در فصل زاد و ولد گرگ ها و کمبود طعمه احتمال حضور گرگ در مناطق مسکونی زیاد است و انتظار می رود خانواده ها فرزندان و افراد ضعیف و سالخورده را تنها راهی کوچه و مزارع نکنند.

وی اضافه کرد: اداره محیط زیست اقدامات لازم برای دفع گرگ و حفظ جان شهروندان را انجام داده و همچنین هشدارهای لازم را در طول سال از طریق دهیارها و با حضور در مساجد محل اطلاع رسانی کرده است.

این دومین بار در سالجاری است که در منطقه رزن استان همدان شاهد حمله گرگ به انسان هستیم ولی در چند نوبت به احشام حمله شده است.

سال گذشته نیز یک کودک چهارساله در یکی از مناطق رزن طعمه گرگ شد و همچنین در دو نوبت گرک به گله گوسفندان حمله و چوپان را زخمی کرد.

شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه و سردرود، 126 روستای دارای سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.

 

 اخبار حوادث  -  ایرنا 


ویدیو مرتبط :
رد ادعای حمله گرگ پلاک دار به کودک سه ساله از سوی سازمان حفاظت محیط زیست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حمله گرگ گرسنه به کودک چهارساله در رزن



رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن گفت: یک قلاده گرگ به یک دختر چهار ساله در روستای تخت از توابع بخش سردرود رزن حمله کرد.

جواد نوری اظهر روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سه شنبه هفته جاری هنگام غروب آفتاب و نزدیک اذان یک قلاده گرگ با ورود به یک منطقه مسکونی اقدام به حمله به یک کودک کرد.

وی توضیح داد: کودک چهارساله قصد عزیمت به خانه مجاور را داشت که گرگ از فرصت تاریکی هوا و تنها بودن کودک استفاده کرده و به وی حمله می کند.

وی اضافه کرد: گرگ کودک را از ناحیه گردن و صورت زخمی کرده بود که به یکباره مادر کودک متوجه حضور گرگ در داخل حیات خانه می شود.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن اضافه کرد: این مادر، کودک را از چنگال گرگ خارج کرده ولی گرگ سعی در رها ساختن کودک از دست مادر داشت و با قدرت کودک و مادر را چند متر بر روی زمین کشید.

نوری اظهر اضافه کرد: جدال مادر و گرگ برای بدست آوردن کودک با سر و صدای مادر این دختر بچه به نفع مادر تمام شد و گرگ از خانه فرار کرد.

وی بیان کرد: کودک زخمی پس از مداوا در مرکز بهداشت روستای تخت به بیمارستان رزن منتقل شد و هم اینک نیز در بیمارستان همدان بستری است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رزن گفت: منزل مسکونی که گرگ وارد آن شده فاقد حصار و فنس کشی بوده و به علت اینکه آخرین خانه روستا نیز می باشد احتمال ورود حیوانات وحشی به آن بسیار زیاد است.

نوری اظهر گفت: با توجه به شکار بی رویه و کاهش طعمه، احتمال حضور گرگ در مناطق مسکونی بسیار زیاد است به همین منظور توصیه ها و هشدارهای لازم به دهیاری ها و اهالی روستا در چند نوبت داده شده است.

وی افزود: دفع نادرست پسماندها و پراکندگی زباله های خانگی و واحدهای مرغداری موجی حضور گرگ در نزدیکی روستا شده و این امر احتمال حمله آن به انسان را بیشتر می کند.

امسال اولین بار است که در منطقه رزن شاهد حمله گرگ به انسان هستیم ولی در چند نوبت به احشام حمله شده است.

سال گذشته یک کودک چهارساله در یکی از مناطق رزن طعمه گرگ شد همچنین در دو نوبت گرک به گله گوسفندان حمله و چوپان را زخمی کرد.

شهرستان رزن با سه بخش مرکزی، قروه و سردرود، 126 روستای دارای سکنه و در مجموع با 119 هزار نفر جمعیت در 81 کیلومتری مرکز استان همدان قرار دارد.

اخبار حوادث - ایرنا