اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گروگان گرفتن پدر زن برای پرداخت مهریه




گروگان گرفتن پدر زن برای پرداخت مهریه

داماد جوان پس از اینکه همسرش مهریه خود را به اجرا گذاشت، پدرزنش را ربود تا دست به اخاذی ۲۰۰میلیون تومانی بزند اما این آدم‌ربایی فقط ۳ساعت به طول کشید.

به گزارش همشهری، چند روز پیش مأموران پلیس آگاهی شهرستان رشت در جریان ربوده‌شدن مرد 63ساله‌ای قرار گرفتند و تحقیقات خود را برای شناسایی آدم‌ربایان آغاز کردند. بررسی‌ها نشان می‌داد که آدم‌ربایان بعد از ربودن این مرد با خانواده‌اش تماس گرفته و در ازای آزادی او درخواست 200میلیون تومان پول نقد کرده‌اند.

 

طولی نکشید که مشخص شد عامل اصلی این آدم‌ربایی، کسی جز داماد خانواده نیست؛ مرد جوانی که مدتی قبل پس از اینکه همسرش مهریه چند صد سکه‌ای خود را به اجرا گذاشته بود، از کشور ممنوع‌الخروج شده بود.

بررسی‌ها ادامه یافت و تنها 3ساعت از گزارش آدم‌ربایی به پلیس گذشته بود که مخفیگاه آدم‌ربایان شناسایی شد. مأموران این محل را محاصره کردند و پس از مذاکره با آدم‌ربایان سرانجام توانستند آنها را دستگیر و گروگان 63ساله را آزاد کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان این خبر گفت: داماد خانواده در بازجویی‌های اولیه به گروگانگیری اعتراف کرد. او گفت که به‌دلیل اینکه همسرش مهریه خود را به اجرا گذاشته بود، با همدستی 2نفر از دوستانش دست به این کار زده بود.

متهمان بعد از ربودن پیرمرد از مقابل خانه‌اش، او را به مخفیگاه خود منتقل کرده و تهدیدش کرده بودند که باید 200میلیون تومان در اختیارشان قرار دهد و وقتی با مقاومت وی روبه‌رو شده بودند، او را کتک زده و مجروح کرده بودند.

وی با اشاره به انتقال گروگان به بیمارستان تأکید کرد: هم‌اکنون حال او خوب است و داماد آدم‌ربا که برای تهیه مهریه همسرش دست به گروگانگیری زده بود، به همراه همدستانش در اختیار مقام قضایی قرار گرفته‌اند.
/ همشهری


ویدیو مرتبط :
‫آیا پدر شوهر ضامن مهریه پسرش است؟ اگر پسرش از دنیا رفت باید پدر پرداخت کند؟‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توطئه تاجر ثروتمند در پرداخت مهریه زن



توطئه تاجر ثروتمند در پرداخت مهریه زن

تاجر ثروتمندی كه كارت اعتباری همسرش را به امانت گرفته بود، توطئه پلیدی داشت. این مرد پولدار به‌خاطر اینكه نفقه و مهریه همسرش را نپردازد، دست به توطئه چینی شگفت‌انگیزی زد و از كارت اعتباری همسرش سوءاستفاده كرد. 

حوادث - به گزارش ایران چندی پیش زن خانه‌داری با مراجعه به دادسرای شهید مفتح از همسر پولدارش به خاطر اینكه از كارت عابر بانك وی سوءاستفاده كرده است، شكایت كرد. 

این زن در حالی كه اشك در چشمانش حلقه زده بود به قاضی گفت: حدود 2 سال بود كه شوهرم كارت اعتباری‌ام را برای انجام كارهای بانكی‌اش از من امانت گرفته بود تا مشتریانش پول اجناس خریداری شده را در یك حساب جداگانه‌ای پرداخت كنند.

وی در ادامه افزود: در همه این 20 سالی كه با شوهرم ازدواج كردم وی هیچ‌وقت از لحاظ مالی من و بچه‌هایم را در تنگنا نمی‌گذاشت.

هر وقت پول لازم داشتیم همیشه بسته‌ای تراول روی میز می‌گذاشت تا خرید خانه و خودم را با آن پولها انجام دهم به همین خاطر خیلی كمتر به كارت اعتباری‌ام نیاز داشتم. این اواخر اخلاق شوهرم بسیار تغییر كرده بود و مدام به بهانه‌هایی بنای ناسازگاری با من را می‌گذاشت. یك روز كه شوهرم دیر به خانه بازگشت دعوای شدیدی بین ما رخ داد. نمی‌دانم چرا ناگهان بحث مهریه را مطرح كردم و به شوهرم گفتم كه باید مهریه‌ام را بپردازی؟! 

زن ساده‌دل كه بغض سنگینی داشت؛ ادامه داد: پس از اینكه مهریه‌ام را از شوهرم درخواست كردم وی به سمت كیفش رفت و یك بسته فیش بانكی را به من نشان داد و گفت كه من مهریه‌ات را داده‌ام و اگر باور نمی‌كنی می‌توانی فیش‌های بانكی را ببینی.

برگه‌های رسید بانكی را سریع از دست شوهرم گرفتم و دیدم كه چندین میلیون پول به حساب بانكی‌ام كه كارت آن در دست شوهرم بود، پرداخت شده است. خیلی تعجب كردم، باورم نمی‌شد شوهرم مهریه‌ام را پرداخت كرده و به من چیزی نگفته است.

به همین خاطر صبح خیلی زود به سمت عابر بانكی رفتم و كارتم را داخل آن انداختم تا حسابم را چك كنم. با دیدن حسابم عرق سرد بر پیشانی‌ام نشست چرا كه جز مقدار اندك پس‌اندازم پول دیگر در حسابم نبود و ادعاهای شوهرم دروغی بیش نبوده است.

سریع صورتحساب بانكی‌ام را گرفتم با كمال تعجب دیدم در طول 2 سال چندین میلیون به حسابم پرداخت شده و باز از آن برداشت شده است. اینجا بود كه فهمیدم شوهرم من را فریب داده و از اعتمادم سوءاستفاده كرده است. چراكه رسیدهای بانكی نشان می‌داد كه پول‌های میلیونی به حساب من آن هم بابت مهریه و نفقه پرداخت شده است. 

همسرم مرد زیركی بود وی روی همه رسیدهای بانك نوشته بود كه پول بابت مهریه و نفقه است. از بی‌وجدانی شوهرم كلافه شده بودم چطور می‌توانست با مادر بچه‌هایش چنین رفتاری كند؟! آیا به فكر آبروی خانوادگی‌مان نبود؟ 

زن بخت برگشته كه در برابر یك توطئه از پیش طراحی شده قرار گرفته بود از قاضی خواست تا به زندگی با شوهر پولدارش پایان دهد. قاضی پس از شنیدن حرف‌های این زن دستور داد تا حسابش بررسی شود. بررسی‌ها نشان می‌داد كه در مدت 2سال چندین میلیون پول بابت مهریه و نفقه به حساب بانكی این زن واریز شده است ولی در حال حاضر در حساب بانكی وی تنها چند صد هزار تومان پول است به طوری كه پول‌ها پس از پرداخت باز از حساب برداشت شده بودند.

اثبات این ادعا كه شوهر فریبكار این زن حساب بانكی‌اش را خالی كرده است كمی سخت به نظر می‌رسید و تنها راه حل آن مشاهده دوربین‌های دستگاه ATM بود، بنابراین با استعلام از بانك مشخص شد كه پول‌ها از كدام دستگاه خودپرداز برداشت شده است ولی متأسفانه به خاطر نداشتن دوربین در دستگاه ATM چهره كسی كه از حساب بانكی در زمان و روز مشخصی پول برداشت كرده ثبت نشده بود. به همین خاطر زن بیچاره نتوانست این ادعای خودش را اثبات كند و شوهر فریبكارش را كه مهریه‌اش را از چنگ وی درآورده بود، به جرم كلاهبرداری محكوم كند. این زن به خاطر بچه‌هایش حاضر شد تا به زندگی با شوهرش ادامه دهد، تا بچه‌هایش غم دوری مادر را احساس نكنند./ایران