اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گروگان‌گیری جدید در پاریس


منابع خبری فرانسوی از تیراندازی و گروگان‌گیری جدید در منطقه‌ای دیگر از پاریس خبر دادند.

ایسنا: تیراندازی جدید در یک فروشگاه مواد غذایی مخصوص یهودیان در شرق پاریس رخ داده و گفته می‌شود چند نفر زخمی شده‌ و دو تن تاکنون کشته‌ شده‌اند.

در این عملیات همچنین ضارب اقدام به گروگان گیری دست‌کم پنج تن در داخل فروشگاه کرده است. محل فروشگاه به محاصره پلیس درآمده است. به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس فرانسه دستور بسته شدن تمامی مغازه های واقع در منطقه ای که به یک فروشگاه یهودی حمله شد، را داده است.

گروگان‌گیری جدید در پاریس

گزارش شده که گروگانگیر به پلیس گفته است که او می‌خواهد دو مظنون به حمله به شارلی ابدو اجازه پیدا کنند که از محاصره پلیس در دمارتن خارج شوند.

تدابیر امنیتی در اطراف مساجد و اماکن مقدس مسلمانان در پاریس بالا رفته است.

گروگان‌گیری جدید در پاریس

این نگرانی وجود دارد که راستگرایان افراطی فرانسوی که علیه مهاجران و مسلمانان موضع دارند به اقداماتی علیه آنها دست بزنند.

برخی رسانه‌های فرانسوی گزارش داده‌اند، گروگانگیر همان مردی است که دیروز یک مامور پلیس زن را در پاریس به ضرب گلوله کشت. گفته شده که گروگانگیر به دو کلاشنیکف مسلح است.

گروگان‌گیری جدید در پاریس

پلیس فرانسه عکسی از مردی به نام "آمدی کولیبالی" و زنی به نام "حیات بوم‌الدین" را به عنوان مظنون‌های حمله دیروز به یک مامور پلیس منتشر کرده است.


ویدیو مرتبط :
لحظاتی پس از پایان گروگان گیری/ پاریس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گروگان‌گیری جدید در پاریس/ 4 گروگان و گروگانگیر کشته شدند /برادران کواشی هم کشته شدند



 

تیراندازی و گروگان‌گیری جدید در شرق پاریس/ 4 گروگان و گروگانگیر کشته شدند

پلیس فرانسه از وقوع یک حادثه تیراندازی و گروگان‌گیری جدید در شرق پاریس خبر داد.

به گزارش فارس، گزارش‌ها از پاریس از وقوع چندین حادثه تیراندازی در شرق پاریس خبر می‌دهند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه یک مرد مسلح 5 نفر را در یک فروشگاه مواد غذایی «کوشر» (غذای حلال یهودی) در شرق پاریس گروگان گرفته است. در این حمله یک نفر هم زخمی شده است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

این خبر در حالی اعلام شده که رسانه‌های فرانسه صبح امروزجمعه از تعقیب و گریز یک خودروی مسروقه در شهرک «دامارتن آن گوئل» شمال شرق شهر پاریس خبر داده بودند. به نوشته رسانه‌های فرانسه این خودرو حامل مظنونین حادثه تیراندازی روز چهارشنبه بوده است.

روز چهارشنبه (17 دی‌ماه) دفتر مجله طنز «شارلی‌ابدو» در شمال پاریس هدف یک حمله تروریستی قرار گرفت که در خلال آن 12 نفر از جمله دو پلیس کشته شدند.

پلیس فرانسه وقوع این حادثه تیراندازی جدید را تأیید کرده است.

بر اساس اعلام پلیس پاریس، فردی که در این فروشگاه اقدام به گروگانگیری کرده، همان فردی است که دیروز در جنوب پاریس، یک پلیس زن را به ضرب گلوله کشت.

پیش از این اعلام شده بود که این فرد، در زندان با «سعید کواشی»، عامل حمله روز چهارشنبه به دفتر هفته‌نامه «شارلی ابدو» هم‌سلول بوده است.

گزارش‌ها حاکی است فروشگاهی که حادثه تیراندازی در آن به وقوع پیوسته در نزدیکی چندین مدرسه قرار دارد. در حال حاضر دانش‌آموزان اجازه خروج از مدرسه را ندارند.

منابع محلی به فرانس‌پرس گفته‌اند که در این حادثه تاکنون دست‌کم 2 نفر کشته شده‌اند.

در همین حال پلیس فرانسه با انتشار عکسی هویت افرادی که عامل حادثه تیراندازی در پمپ‌بنزینی در جنوب فرانسه را مشخص کرد.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 

پلیس فرانسه با توجه به حمله به این فروشگاه، از صاحبان فروشگاه‌ها و مراکز تجاری در محله یهودی‌نشین «مره» (Marais) خواست، تا اطلاع ثانوی، کسب و کار خود را تعطیل کنند.

عامل گروگانگیری در فروشگاه یهودیان در شرق پاریس، تهدید کرد که در صورت حمله نیروهای پلیس به دو برادری که در شمال پاریس توسط پلیس محاصره شده‌اند، گروگان‌های خود را خواهد کشت؛ منظور وی از «دو برادر»، سعید و شریف کواشی است که چهارشنبه 12 نفر را در دفتر هفته‌نامه «شارلی ابدو» کشتند.

آنها امروز صبح پس از تعقیب و گریز در اتوبان «آ 2» پاریس، در یک منطقه صنعتی محاصره شدند. سعید و شریف یک گروگان دارند.

همزمان با انتشار اخبار حمله پلیس به محله «دامارتن آن گوئل» که محل پناه  گرفتن سعید و شریف کواشی است، خبرنگار شبکه خبری سی‌بی‌سی می‌گوید که صدای 3 انفجار در نزدیکی فروشگاه کوشر، شنیده شده است.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 در ساعت 19:46 به وقت تهران، همزمان با انتشار خبر کشته شدن سعید و شریف کواشی در شمال پاریس، خبرگزاری‌ها از آزادی 6 گروگان از فروشگاه کوشر خبر دادند، اطلاعی از نحوه آزادی آنها و سرنوشت گروگان‌گیر در دست نیست.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 در ساعت 19:58 دقیقه، پلیس از کشته شدن عامل گروگانگیری در این فروشگاه خبر داد؛ خبر آزادی و سلامت گروگان‌ها هم که از قبل اعلام شده بود.

 

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

 دقائقی بعد اما ورق برگشت و خبرگزاری رویترز گفت که حمله نیروهای ویژه رهایی‌گروگان پلیس به فروشگاه، آنچنان موفق هم نبوده و حداقل 4 نفر از جمله گروگان‌گیر کشته شده‌اند؛ پلیس فرانسه هم تأیید کرد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان هم مدعی است که «حیات بومدین» در فروشگاه حضور داشته ولی پس از حمله نیروهای امنیتی، توانسته از محل بگریزد.

 

-------------------------

برادران کواشی کشته شدند

خبرگزاری فرانسه از قول مقام‌های فرانسوی نوشت که دو مظنون حادثه تروریستی پاریس، در پی حمله کماندوهای فرانسوی کشته شدند.

دو مظنون حمله به مجله شارلی ابدو که در چاپخانه‌ای در شهر دمارتن بودند حدود ساعت 20 به وقت ایران کشته شدند.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید گروگان برادران کواشی در چاپخانه دمارتین آزاد شده است.

اخبار بین الملل - فارس