اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گروگانگیری 3 ساعته برای گرفتن جواب بله


پسر جوان وقتی فهمید که دختر مورد علاقه‌اش قصد ازدواج با فرد دیگری را دارد،زبه گزارش خبرنگارباشگاه شبانه باشگاه خبرنگاران جوان گروگانگیری کشید.

باشگاه خبرنگاران جوان: پسر جوان وقتی فهمید که دختر مورد علاقه‌اش قصد ازدواج با فرد دیگری را دارد، نقشه گروگانگیری کشید.

این اتفاق چند روز پیش در شرق تهران رخ داد. آن روز، دختر جوانی به نام بهناز وقتی از محل کارش بیرون آمد تا به خانه‌اش برود، یکدفعه تیزی چاقو را پشت کمرش احساس کرد. وقتی برگشت چشمش به حسین، خواستگار سابقش افتاد. حسین با تهدید از او خواست سوار ماشین شود و بهناز که وحشت کرده بود به ناچار سوار ماشین شد و این شروع یک گروگانگیری 3ساعته برای گرفتن جواب بله بود.

3 ساعت بعد دختر جوان در برابر افسر پلیس نشسته بود و درحالی‌که اشک می‌ریخت از اتفاق شومی می‌گفت که برایش رخ داده بود. او گفت: حسین را از قبل می‌شناختم. او خواستگارم بود که مدتی قبل به او جواب منفی داده بودم چون شغل مناسبی نداشت و به‌نظرم زندگی با او غیرممکن بود.

بعد از آن یکی از بستگانم به خواستگاری من آمد که با موافقت خانواده‌ها با یکدیگر نامزد شدیم. این درحالی بود که حسین همچنان دست از سرم برنمی‌داشت و مرتب برایم مزاحمت ایجاد می‌کرد تا اینکه فهمید من قصد ازدواج دارم. وی ادامه داد: روز حادثه وقتی از محل کارم بیرون آمدم حسین به من حمله کرد و با تهدید چاقو مرا ربود.

او سپس به خانه‌ای رفت و 3ساعت مرا گروگان گرفت. او با تبلتش وایبر مرا هک کرد و گفت باید به نامزدم پیام بفرستم که دیگر حاضر نیستم با او ازدواج کنم. حسین می‌گفت با هک کردن وایبر من می‌تواند همه پیام‌هایم را بخواند و اگر پیامی غیراز این برای نامزدم بفرستم جان هر دوی ما در خطر است.

او سپس مرا مورد آزار و اذیت قرار داد و گفت که اگر با او ازدواج نکنم، آبرویم را خواهد برد. من هم برای فرار از دست او به دروغ جواب بله دادم. پس از آن حسین رهایم کرد و مهلت داد که نامزدی‌ام را به‌هم‌ بزنم و من به اداره پلیس آمدم.این شکایت کافی بود تا با دستور قاضی مدیرروستا، بازپرس جنایی تهران تیمی از مأموران پلیس آگاهی تحقیقات خود را در این پرونده آغاز کنند.

بررسی‌ها نشان می‌داد که حسین پس از این ماجرا متواری شده و ردی از وی وجود ندارد. آنطور که به‌نظر می‌رسید این پسرجوان در جریان شکایت دختر موردعلاقه‌اش قرار گرفته و زندگی مخفیانه‌ای را آغاز کرده است. بعد از گذشت یک‌ماه سرانجام حسین که فکر می‌کرد آب‌ها از آسیاب افتاده به محل سکونت خود بازگشت و آنجا بود که پلیس دستگیرش کرد.

این پسرجوان پس از مواجهه حضوری با شاکی لب به اعتراف گشود و گفت: حدود یک سال قبل به بهناز علاقه‌مند شدم اما زمانی که می‌خواستم به خواستگاری او بروم، او جواب رد داد. بهناز زیر همه قول و قرارهایش زد و وقتی شنیدم که با یکی از بستگانش نامزد کرده عصبانی شدم.

پسر جوان منکر اتهام آدم‌ربایی شد و ادامه داد: روز حادثه من از او خواستم سوار ماشینم شود او هم سوار شد. بعد هم با هم حرف زدیم و او قول داد که نامزدی‌اش را به‌هم بزند. من وایبرش را هم هک کردم تا مطمئن شوم حرف‌هایش راست است و قصد دیگری نداشتم.

هم‌اکنون پسرجوان بازداشت شده است و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.


ویدیو مرتبط :
اموزش گرفتن گلد مجانی ایکس باکس لایو 48 ساعته

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گروگانگیری برای پس‌گرفتن محموله عتیقه



گروگانگیری برای پس‌گرفتن محموله عتیقه

اختلاف مأموران قلابی و مسافران مرموز بر سر سکه‌های عتیقه و فرش‌های ابریشمی، منجر به گروگانگیری چند ساعته شد.

چند روز پیش 2مرد در ترمینال غرب تهران متوجه 2مسافر شدند که تعدادی فرش ابریشمی، مقداری ارز و چند سکه عتیقه همراه خود داشتند. مردان جوان خود را مأمور جا زدند و به سراغ مسافران مرموز رفتند و به بازرسی بار آنها پرداختند. آنها سپس مدعی شدند که وسایل این افراد جزو کالای ممنوعه است و باید توقیف شود.

در جریان صحبت‌های رد و بدل شده بین مأموران قلابی و مسافران مرموز، سرانجام قرار شد مأموران قلابی در ازای دریافت مبلغی، اموالی را که از مسافران گرفته بودند، پس دهند. اما آنها پس از این توافق، به قول خودشان عمل نکردند و اموال را پس ندادند. همین مسئله باعث شد که مسافران مرموز، یک روز بعد به سراغ 2مأمور قلابی رفته و آنها را به بهانه‌ای به داخل یک خودرو کشانده و هر دو را گروگان بگیرند.

درحالی‌که مسافران مرموز درخواست بازپس‌گیری فرش‌ها و سکه‌های عتیقه خود را داشتند، ماجرای این گروگانگیری به گوش پلیس رسید و تیمی از مأموران کلانتری ترمینال غرب، زیرنظر سردار ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران وارد عمل شدند.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که آدم‌ربایان، گروگان‌هایشان را به سمت بیابان‌های همدان منتقل کرده و مدعی شده‌اند که تنها شرط آزادی آنها، بازپس‌گیری اموالی است که در اختیار گروگان‌ها بوده است.

 با این حال مأموران پلیس بررسی‌های گسترده‌ای را درخصوص این ماجرا آغاز کردند تا جایی که آدم‌ربایان مجبور شدند گروگان‌هایشان را رها کنند. درهمین حال مأموران کلانتری نیز توانستند 2نفر از همدستان گروگانگیرها را پس از تأیید خبر آزادی گروگان‌ها، در ترمینال غرب دستگیر کنند.

پس از انتقال 2متهم به کلانتری و بازجویی‌های صورت گرفته از آنها مشخص شد که این افراد قصد داشتند عتیقه‌ها را پس از وارد کردن به تهران بفروشند که با مأموران قلابی روبه‌رو شده بودند.

هم‌اکنون پرونده این افراد به جرم قاچاق عتیقه و گروگانگیری و پرونده گروگان‌ها نیز به جرم استفاده از عنوان جعلی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

/همشهری