اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گروگانگیری دزد فراری در خانه 2 خواهر



اخبار حوادث -  گروگانگیری دزد فراری در خانه 2 خواهر

گردانندگان شش باند سازمان یافته كه به اقدامات تبهكارانه گسترده‌ای در كرج دست می‌زدند در اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی پلیس به دام افتادند.در یكی از عملیات‌ها دزد فراری به خانه‌ای پناه برد و دو خواهر را به گروگان گرفت

رئیس پلیس كرج با اظهار این‌كه پلیس تنها در 4 درصد پیشگیری از سرقت‌ها تأثیر‌گذار است، گفت: پلیس نمی‌تواند پاسخگوی ضعف یا فقدان آگاهی در جلوگیری از سرقت‌ها باشد.

سرهنگ سید حسین سید حقیقی، رئیس جدید پلیس كرج گفت: وقوع جرم در هر سرزمینی یك امر بدیهی است و كسی نمی‌تواند این موضوع را انكار كند، اما مسأله زمانی اهمیت دارد كه در این شرایط چطور می‌توان وقوع جرایم را مورد كنترل قرار داد و این‌كه چگونه می‌توان با توجه به بسترهایی كه وجود دارد از وقوع آن و آسیب‌هایی كه جامعه را مورد تهدید قرارمی‌دهد جلوگیری كرد.

وی مهاجرپذیری كرج را یكی از عوامل مهم وقوع جرم دانست و گفت: به‌طور قطع كنترل جرایم با توجه به تعدد قبایلی كه وجود دارد بسیار دشوار است این در حالی است كه در سایر استان‌ها شاهد هستیم به‌راحتی شناسایی مجرمان با توجه به وجود دو یا چند قبیله كاملاً آسان‌است ولی در كرج از همه شهر‌های كشور حضور دارند و مهاجرپذیری باعث شده بافت این كلانشهر متفاوت باشد. اقدامات پلیس در دو بخش اقدامات سخت و نرم صورت می‌‌گیرد، به‌طوری كه كاركرد پلیس در ارتباط با دستگاه‌های قضایی، دستگیری مجرمان و پیگیری مسائل امنیت مردم در روند اجرایی جزو اقدامات سخت است.

وی افزود: بررسی‌های پلیسی نشان می‌دهد صرف انجام اقدامات امنیتی نمی‌تواند پلیس را به هدف والای احساس امنیت برساند، یعنی تنها برخورد انتظامی برای مردم امنیت آور نخواهد بود بلكه در كنار این اقدامات و حتی مقدم بر آن باید نقش‌ها و وظایف نهادهایی كه می‌توانند در تولید امنیت پلیس مؤثر واقع شوند جدی گرفته شود.

حلقه‌آخر آسیب‌های اجتماعی ایفا‌گر نقش دستگیری و كنترل جرایم را در جامعه دارد، حلقه‌های دیگری هم باید در قالب نهاد اجتماعی و مردم نهاد نقش خود را ایفا كنند تا این زنجیره بتواند به شكل‌گیری احساس امنیت در جامعه منجر شود وگرنه باید شاهد آن باشیم كه با وجود همه تلاش‌های شبانه روزی كه از سوی نیروهای پلیس صورت می‌گیرد باز هم به هدفی كه داریم نرسیم.

كاهش 19 درصدی قتل در كرج
رئیس پلیس كرج با این حال از كاهش 5 درصدی جرایم خشن طی هشت ماه نخست سال جاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد و افزود: سرقت مسلحانه و وقوع 19 درصد قتل مهار شده است، همچنین سرقت خانه 10 درصد، سرقت مغازه 9 درصد، كیف قاپی 32 درصد و سایر سرقت‌ها 45 درصد كاهش یافته‌اند.

وی در ادامه به موضوع روند بازدارندگی از وقوع جرایم اشاره كرد و گـــــفت: با وجود تلاش‌هایی كه در این راستا صورت می‌گیرد متأسفـــــانه 32 درصد مجرمان مرتكــــــــب تكرار جرم هستند، باید از دیگر ظرفیت‌های قانونی و اقتصادی و فرهنـــــگی استفاده شود تا در نهایت وقوع جرایم را تحت كنترل قرار دهیم. با دستگـــــیری و بازداشت و روند گذشته برخورد با جرایم، نمـــــی‌توان شاهد تحول در این زمینه بود.

دستگیری باند قاچاق عتیقه‌جات
3 عضو باند قاچاق عتیقه‌جات كه در تلاش بودند اشیای عتیقه‌ دوره‌ باستانی ایران را ترانزیت كنند با تلاش مأموران كلانتری 14 رسالت كرج دستگیر شدند.سرهنگ سیدحقیقی گفت: مأموران كلانتری با انجام اقدامات اطلاعاتی ویژه پلیسی توانستند محل نگهداری اشیای عتیقه دوره قدیمی ایران باستان كه در یك مجتمع مسكونی در محدوده رجایی شهر واقع شده بود را کشف کرده و با كنترل شبانه‌روزی، قاچاقچیان را دستگیر و برای بازجویی به كلانتری منتقل كنند.

در بازرسی از محل اختفای آن‌ها یك كارتن حاوی اشیای عتیقه و زیر خاكی كه 3 انگشتر، 11 سكه قدیمی، 2 مجسمه، 4 ظرف شیشه‌ای و كوزه، 3 كاسه سفالی، 3 كاسه سنگی، یك خمره، 12 سنگ قدیمی، تعدادی مهرهای قدیمی و تكه‌های فلزی لوله‌ای شكل، 2 شیشه تراشیده قدیمی و... كشف شد و بررسی‌ها نشان داد هر سه قاچاقچی از سطح سواد پایین برخوردار بوده و نیاز مالی را انگیزه اقدامات خود دانستند.

سوداگران مرگ در دام
مأموران كلانتری 39 گلشهر كرج هنگام گشتزنی با مشكوك شدن به سرنشینان یك پراید سفید رنگ توانستند محموله سنگین موادمخدر را كشف كنند.

در اقدام عملیاتی دیگری جاعل حرفه‌ای اسكناس و اسناد دولتی كه به طرز ماهرانه‌ای اقدام به جعل می‌كرد با پیگیری پلیس دستگیر و روانه زندان شد.

در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر رفت و آمدهای مرموز در یك واحد آپارتمانی، مأموران كلانتری 46 دهقان‌ویلای كرج با كنترل شبانه‌روزی توانستند در بازرسی از این خانه تعداد زیادی اسكناس تقلبی و تجهیزات تكثیر آن را كشف كنند.

این جاعل در بازجویی مأموران دایره مبارزه با جعل مدعی شد برای پركردن اوقات فراغت خود اقدام به جعل می‌كرده و هیچ سوءاستــــــفاده‌ای نكرده است اما در ادامه بازجویی‌ها به جرم خود اعتراف كرد و همدستش را لو داد.

گروگانگیری در صحنه فرار یك دزد
مأموران پلیس كرج در یك عملیات پلیسی دشوار موفق به آزادی دو گروگان از چنگال گروگانگیر شدند.


سرهنگ سیدحسین سیدحقیقی، رئیس پلیس كرج در تشریح این خبر اظهار داشت: ساعت 3 و 15 دقیقه نیمه‌شب 22 آذرماه سال جاری مأموران كلانتری 22 مهرشهر هنگام گشتزنی متوجه شدند دو دزد در حال سرقت از یك پراید هستند.

وی ادامه داد: دزدان با دیدن مأموران قصد فرار داشتند كه با اقدام بموقع و عكس‌العمل سریع عوامل گشت سرانجام یكی از دزدان كه مجهز به یك قمه و چاقو بود، دستگیر شد و مأموران با فرار همدست وی مواجه شدند. مأموران در ادامه به تعقیب مرد فراری پرداختند و وی با استفاده از زور وارد یك خانه شده و دو خواهر كه در آنجا بودند را با استــــفاده از یك قمه همراه خود به گروگان گرفت.

سرهنگ سیدحقیقی اظهار داشت:‌ مأموران با مشاهده وضعیت بحرانی در اقدامی ضربتی موفق به رهایی هر دو گروگان و دستگیری دزد گروگانگیر شدند.بررسی‌ها نشان داد دزد گروگانگیر كه كوروش نام دارد تاكنون چهار بار روانه زندان شده كه آخرین بار پس از سپری كردن 4 سال محكومیت، 2 ماه پیش از زندان آزاد شده است.

سرهنگ سیدحقیقی همچنین با بیان اعترافات دزد دیگری كه امیر نام دارد، گفت: ‌وی به 5 فقره سرقت داخل خودرو و وسایل آن اعتراف كرده است.بنابر این گزارش، مأموران پلیس كرج در عملیات مختلف دیگری توانستند گردانندگان یك باند قاچاق دارو و كالاهای بهداشتی و باندی افیونی با 132 كیلوگرم تریاك را دستگیر كنند.
اخبار حوادث - روزنامه ایران


ویدیو مرتبط :
حمله تروریست ها به خانه شهروند سوری و گروگانگیری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعتراف دزد فراری به ده ها فقره سرقت خشونت بار



 

اعتراف دزد فراری به ده ها فقره سرقت خشونت بار

 

  سارقی كه همدستش در تعقیب و گریز پلیس هدف گلوله قرار گرفت و كشته شد، به ده ها فقره سرقت همراه با ضرب و جرح مردم اعتراف كرد.

بعدازظهر یكشنبه ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی با مشاهده یك خودروی پراید سفید كه به صورت مشكوك در غرب تهران پرسه می زد، پس از كنترل خودرو متوجه شدند سرنشینان آن متهمان زورگیری هستند كه با قمه و چاقو به مردم حمله ور شده و اموالشان را سرقت می كنند.

با دستور توقف، راننده در بزرگراه چمران بسرعت متواری شد و پس از تعقیب و گریز و هشدارهای پلیسی، سرانجام متهمان با رها كردن خودرو، متواری شدند كه یكی از آنها هدف اصابت گلوله قرار گرفت و كشته شد و دیگر سارق نیز دستگیر و برای تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی منتقل شد.

سرهنگ محمدیان در ارتباط با این خبر به «جام جم» گفت: متهم دستگیر شده كه یك جوان شهرستانی است، چند فقره سابقه كیفری دارد.

وی افزود: متهم به ده ها فقره سرقت همراه با ضرب و جرح مردم اعتراف كرد كه در بازرسی از مخفیگاه وی مقادیر قابل توجهی اموال مسروقه و تعدادی كیف زنانه و مردانه كشف و ضبط شد.

رئیس پلیس آگاهی تهران تصریح كرد: تحقیق برای شناسایی مالباختگان ادامه دارد.... / جام جم آنلاین