اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گروگانگیری در شرکت واحد/حضور رئیس پلیس پیشگیری برای خاتمه‌دادن به گروگانگیری



گروگانگیری,گروگانگیری در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران,گروگانگیری در شرکت واحد

گروگانگیری در شرکت واحد/حضور رئیس پلیس پیشگیری برای خاتمه‌دادن به گروگانگیری

سرهنگ خانچرلی، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ برای ایجاد آرامش و بازداری گروگانگیر از ادامه اقدام خود وارد ساختمان شرکت واحد اتوبوسرانی شد.

فرد گروگانگیر در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه مدتی راننده بود و بعد از آن در بخش تصادفات مشغول به کار شد اما بعد از مدتی از کار خود اخراج شد.
در حال حاضر سرهنگ خانچرلی، رئیس پلیس پیشگیری تهران برای گفت‌وگو با گروگانگیر  وارد ساختمان شرکت واحد اتوبوسرانی شده است تا شاید بتواند وی را آرام و از ادامه این اقدام توسط گروگانگیر جلوگیری کند.


مردم در محل تجمع کرده‌اند و نیروهای رهایی گروگان نیز در صحنه حضور دارند.
ساعاتی پیش پیمان سنندجی، مدیرکل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه و عظیمی، مدیر اجرایی این سازمان توسط یک فرد اخراج‌شده از سازمان به گروگان گرفته شد.
در حال حاضر، این گروگان‌گیری در محل شرکت واحد اتوبوسرانی و دفتر مدیرعامل انجام شده است و یگان نیروی انتظامی در آنجا مستقر است.

برادر گروگانگیر در شرکت واحد: برادرم شرور نیست و تحت تأثیر شرایط این کار را کرده است

در حالی که تلاشهای مأموران انتظامی برای پایان دادن به گروگانگیری در شرکت واحد ادامه دارد، برادر گروگانگیر نیز به محل آمده است تا او را راضی به تسلیم شدن بکند.

برادر عامل گروگانگیری در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به مهر گفت: من می توانم برادرم را راضی کنم که خود را تسلیم پلیس کند.
او که در محل حادثه حاضر شده است افزود: من می دانم که چگونه باید با برادرم صحبت کرد تا خود را تسلیم کند به همین خاطر اگر اجازه دهند به محل گروگانگیری بروم او را با صحبت تسلیم خواهم کرد.
وی افزود: برادرم فرد شروری نیست و تحت تأثیر شرایط این کار را کرده است.
بر اساس این خبر، برادر بهرام، عامل گروگانگیری در شرکت واحد دقایقی قبل به سمت دفتر مدیرعامل شرکت واحد رفت تا پس از صحبت با برادرش او را راضی به تسلیم شدن بکند.

گروگانگیر  12سال سابقه کار دارد
سعیدی، نماینده کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی به مهر گفت: عامل گروگانگیری بهرام 40 ساله که به عنوان ردیف کار 12سال سابقه کار در شرکت واحد دارد حدود 8 ماه قبل به علت خوابیدن در محل کار توسط مسئولان شرکت واحد به علت بی انضباطی در محل کار اخراج و این حکم توسط شورای اسلامی کار که نماینده ما نیست، تأیید و از محل کار اخراج شد. وی در این مدت بیکار بود و فشار اقتصادی بر او وارد شده بود.

 

متأسفانه در یک سال گذشته شرکت واحد اتوبوسرانی با بکارگیری یک وکیل با نفوذ در اداره کار تا کنون چندین پرونده را به نفع خود به پایان برده است. من تا کنون وکیل 200 نفر از کارمندان شرکت واحد بودم که برخی از آنها مرتکب این تخلف انضباطی شده و به کار بازگشتند اما مرد گروگانگیر حتی به دیوان عدالت اداری شکایت کرد اما نتیجه ای نداشت.

استقرار تک تیراندازها در ساختمان شرکت واحد
به گزارش ایسنا، با گذشت سه ساعت از آغاز گروگانگیری، استقرار تک تیراندازهای پلیس پایتخت در ضلع شمالی ساختمان شرکت واحد، این عملیات را وارد فاز دیگری کرد.
بر این اساس، اقدامات پلیس برای رهایی دو فرد گروگان گرفته شده در این ساختمان همچنان ادامه دارد.
دقایقی قبل مرتضی تورک، معاون امنیتی دادستان تهران نیز در محل حادثه واقع در ساختمان شرکت واحد اتوبوسرانی تهران حاضر شد.

لحظه به لحظه با گروگانگیری در اتوبوسرانی
حضور معاون دادستان تهران/انتقال یک برانکارد به داخل ساختمان

براساس مشاهدات خبرنگاران مأموران پلیس در تلاشند تا بدون آسیب رسیدن به گروگان و گروگانگیر بتوانند به حادثه سازمان اتوبوسرانی خاتمه دهند.

به گزارش  فارس، مأموران پلیس مستقر در محل گروگانگیری رئیس شرکت اتوبوسرانی در حال آماده شدن برای انجام عملیات راپل هستند.
براساس مشاهدات  فارس، تک‌تیرانداز‌های مستقر در ساختمان‌های اطراف تغییر موضع داده و از محل‌های قبلی خود جابه‌جا شده‌اند.


در حال حاضر مأموران پلیس مستقر در میدان عملیات در تلاشند تا بتوانند گروگانگیر را از اقدام خود منصرف کرده و گروگان‌ها را آزاد کنند.
این در حالی است که اندکی قبل خانواده فرد گروگانگیر از محل ساختمان خارج شده و برادر متهم به داخل ساختمان رفته است.
حوالی ساعت ۱۵:۳۰ یک برانکارد به داخل ساختمان برده شده که مشخص نشده است برای چه این اتفاق افتاده است.

در حال حاضر تورک معاون امنیت دادستان تهران و سرپرست دادسرای قاضی مقدس در محل حادثه حضور دارد.
پلیس پیش از این نیز در حوادث گروگانگیری عکس العمل خوبی از خود نشان داده و موفق شده بود تا گروگانگیر‌ها را از قصد خود منصرف کنند.
پیش بینی می‌شود این بار نیز پلیس با تلاش خود موفق شود تا بدون آسیب رساندن به گروگانها فرد گروگانگیر را دستگیر کرده و به این قائله خاتمه دهند.

 

 


ویدیو مرتبط :
گروگانگیری در شرکت واحد تهران!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات جدید از گروگانگیری در شرکت واحد از زبان رییس پلیس پایتخت



گروگانگیری در ساختمان شرکت واحد


جزئیات گروگانگیری در شرکت واحد از زبان رییس پلیس پایتخت

فرمانده انتظامی تهران بزرگ جزئیات عملیات هشت ساعته پلیس برای دستگیری گروگان‌گیر در ساختمان شرکت واحد را تشریح کرد.

سردار حسین ساجدی نیا در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: حوالی ساعت 10:30 روز چهارشنبه 13 شهریور ماه در تماسی با پلیس 110 اعلام شد که چند نفر در یکی از دفاتر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران توسط یک فرد گروگان گرفته شده‌اند.

وی افزود: در پی این حادثه سریعا عوامل پلیس، مسوولان مربوطه و واحد رهایی گروگان در محل حاضر شدند و برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیبی به شهروندان و افراد به گروگان گرفته شده ابتدا به وسیله تلفن و سپس به شکل حضوری با فردی که به عنوان گروگان‌گیر مطرح شده بود، وارد مذاکره شدند که این مذاکره حدود هشت ساعت به طول انجامید.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این که از تورک، معاون دادستان تهران نیز درخواست کردیم که به محل بیایند افزود: حضور ایشان در صحنه در کنار پلیس بسیار موثر بود.

وی در خصوص این که هدایت کل عملیات بر عهده چه کسی بود گفت: بنده شخصا هدایت عملیات را تا دستگیری فرد گروگان‌گیر و آزادی گروگان‌ها بر عهده داشتم و خودم با گروگان‌گیر مذاکره می‌کردم.

ساجدی نیا ادامه داد: سرانجام ماموران پلیس با استفاده از یک لحظه غفلت گروگان‌گیر وارد اتاق شدند و وی را دستگیر کردند.

رییس پلیس پایتخت که خود هدایت عملیات آزادسازی گروگان ها در ساختمان مرکزی شرکت واحد اتوبوسرانی پایتخت را بر عهده داشت با اشاره به سابقه مشکلات روحی و روانی متهم دستگیر شده به ایسنا گفت: در بررسی‌هایی که انجام دادیم مشخص شد این فرد در سال‌های قبل در یکی از آسایشگاه‌های روانی بستری بوده است.

وی تصریح کرد: عملیات رهایی گروگان‌ها حوالی ساعت 19:30 به اتمام رسید و نامبرده پس از بازجویی و تشکیل پرونده هم‌اکنون در اختیار مقام قضایی قرار گرفته است. /ایسنا