اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گروگانگیری خشن برای اخراج مستاجر!


پسر صاحبخانه برای اینکه مستأجرشان زودتر خانه را تخلیه کند، ۲ آدم‌ربای خشن را اجیر کرد. گروگان‌ها یک مادر و دختر ۳ ساله بودند که ۴ ساعت در یک خانه قدیمی زندانی شدند.

همشهری آنلاین: پسر صاحبخانه برای اینکه مستأجرشان زودتر خانه را تخلیه کند، ۲ آدم‌ربای خشن را اجیر کرد. گروگان‌ها یک مادر و دختر ۳ ساله بودند که ۴ ساعت در یک خانه قدیمی زندانی شدند.

 ماجرا از این قرار بود که ظهر 23 شهریور‌ماه زنی جوان به همراه دختر 3 ساله‌اش برای خرید به خیابانی در شرق پایتخت رفت. لحظاتی بعد وقتی این مادر و دختر وارد کوچه خلوتی شدند 2 مرد قوی‌هیکل به سمتشان رفتند. یکی از آنها چاقویی زیر گلوی زن جوان گذاشت و دیگری با تهدید دختر 3 ساله او را ربود.

کمی آن طرف‌تر یک خودروی پژو پارک شده بود که کودک‌ربا به سمت خودرو رفت و دختربچه را به زور سوار ماشین کرد. مادر او در مقابل چشمان وحشت‌زده دخترش شروع کرد به داد و فریاد و کمک خواستن از مردم که در همین حین مرد مسلح تهدید کرد که اگر سکوت نکند او را خواهد کشت. او به زور و تهدید، زن جوان را هم سوار خودروی پژو کرد و به همراه راننده که منتظرشان ایستاده بود گریختند. اما انگیزه آنها از گروگان‌گرفتن این مادر و دختر چه بود؟

4 ساعت بعد زن جوان در حالی‌که آثار ضرب و شتم روی صورتش وجود داشت به اداره پلیس رفت تا پرده از راز شوم آدم‌ربایان خشن بردارد. او حتی از ناحیه پا نیز هدف ضربه چاقو قرار گرفته و مجروح شده بود که در توضیح ماجرا گفت: 3 مرد گروگانگیر وقتی من و دخترم را با زور و تهدید چاقو سوار ماشین کردند، التماسشان کردم که دخترم را رها کنند اما آنها مرتب فحاشی می‌کردند و کتکم می‌زدند.

 دخترم به‌شدت وحشت کرده بود و مرتب گریه می‌کرد. آنها در یکی از خیابان‌های همان حوالی ایستادند و وقتی راننده برگشت و به آدم‌ربایان گفت که من و دخترم را به داخل خانه ببرند، او را شناختم. راننده کسی جز پسر صاحبخانه‌ام نبود که همان لحظه متوجه شدم که او طراح نقشه آدم‌ربایی است.

این زن در ادامه گفت: 2 آدم‌ربای خشن با تهدید، من و دخترم را به داخل خانه بردند و لحظاتی بعد هم پسر صاحبخانه به آنجا آمد. او تهدید کرد که هرچه زودتر خانه‌اش را تخلیه کنم. تا پیش از این او و پدرش از من خواسته بودند تا آپارتمانشان را تخلیه کنم و من هم به‌دنبال خانه‌ای مناسب بودم.

این مادر و دختر 4 ساعت در آنجا زندانی بودند و پس از آن پسر صاحبخانه با تهدید آنها را رها کرده بود. او شاید تصورش را هم نمی‌کرد که پس از رهایی مستأجرش، او به اداره پلیس برود و شکایت کند. زن جوان در ادامه می‌گوید: در آن 4 ساعت پسر صاحبخانه و همدستانش به زور مرا مورد آزار و اذیت قرار دادند.

آنها حتی تهدیدم کردند که اگر به‌زودی خانه را تخلیه نکنم هم خودم و هم دخترم را به قتل می‌رسانند. آدم‌ربایان پیش از رهایی ما برای اینکه مرا بترسانند با چاقو ضربه‌ای به پاهایم زدند که مجروح شدم. در حالی‌که گریه می‌کردم به من گفتند که اگر پای پلیس را به میان بکشم جان خودم و دخترم در خطر است. با این حال تصمیم به شکایت گرفتم چون امنیت جانی ندارم.

دستگیری متهم در خواب

تیمی از مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی با دستور قاضی سعید احمدبیگی بازپرس دادسرای جنایی پایتخت تحقیقات خود را در این پرونده آغاز کردند. در نخستین گام، پاتوق‌های احتمالی طراح نقشه گروگانگیری را که کسی جز پسر صاحبخانه شاکی نبود، زیر نظر گرفتند تا اینکه وی سحرگاه دیروز در بستر خواب دستگیر شد.

او روز گذشته برای انجام تحقیقات به دادسرا منتقل شد و اتهام آدم‌ربایی را انکار کرد. وی مدعی شد که مادر و کودک را سوار ماشین خود کرده و از مادر خواسته تا هرچه زودتر خانه‌شان را تخلیه کند.

او درحالی این ادعا را مطرح کرده که چند شاهد در محل دیده‌اند که 3 نفر با زور و تهدید چاقو مادر و دختر را ربوده و سوار خودرو کرده بودند.

بر اساس این گزارش، هم‌اکنون پسر جوان با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفته است و تحقیقات برای شناسایی 2 آدم‌ربای خشن اجیرشده ادامه دارد تا ابعاد پنهان ماجرا آشکار شود.


ویدیو مرتبط :
حرکت خشن از جواد نکونام و اخراج شدن او

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تنبیه‌ خشن معلم الیگودرزی اخراج موقت اورا در پی داشت/معلم اظهار ندامت کرده/تصاویر واقعی است



اخبار,اخباراجتماعی  , تنبیه بدنی دانش‌آموز

پاپایی درخصوص بررسی فیلم پخش شده تنبیه بدنی شاگرد هنرستان فنی حرفه‌ای باهنر در شهرستان علی گودرز گفت: قانون اجازه تنبیه بدنی دانش‌آموز را به هیچ عنوان به همکاران فرهنگی نمی‌دهد. آموزش و پرورش به کرات از طریق بخش‌نامه‌های متعدد این موضوع را به اطلاع فرهنگیان رسانده و اگر موردی خلاف آن مشاهده شود تخلف است و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص نحوه برخورد با دانش‌آموز متخلف گفت: در برخورد با قصور و عدم انجام مسئولیت دانش‌آموختگی قانون به همکاران فرهنگی در ابتدا اجازه‌ی تذکر و اخطار شفاهی به صورت خصوصی، در جمع و سپس تغییر کلاس می‌دهد و در نهایت اگر این روند توسط دانش‌آموز ادامه پیدا کند اخراج موقت وی از مدرسه و مدارس حوزه مربوطه را در پی دارد.

پاپایی اشاره کرد: اگر این موضوع شدت یابد و اخطارهای در نظر گرفته شده مؤثر نباشد دانش‌آموز از تحصیل در کلیه مدارس محروم می‌شود.

وی اظهار داشت: این قوانین و ضابطه‌ها برای آگاه‌سازی به صورت کتابچه و بخش‌نامه به همکاران فرهنگی ابلاغ شده است. در مقابل نیز اگر معلمی از حد و مرز قانون گذر کرد و دانش‌آموز را با تنبیه بدنی مجازات کرد دانش‌آموز و اولیایی او می‌توانند از طریق ادارات ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات رفتار همکار فرهنگی را مورد پیگرد قرار دهند.

پاپایی با اشاره به این که این مرکز پاسخگویی در تمامی ادارات آموزش و پرورش در کل کشور مستقر است، ادامه داد: به نسبت شدت وارده از طرف معلم به دانش‌آموز، مسئولیت پیگیری این موضوع به مراجع ذی‌ربط و دستگاه‌های مرتبط واگذار می‌شود که یکی از این ادارات اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات است.

وی در ادامه افزود: محمدی رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان علی گودرز پس از تأیید صحت این فیلم گفت علی‌رغم تأکید فراوان آموزش و پرورش به پایبندی به آیین نامه اجرایی مدارس و تأکید بر ممنوع بودن تنبیه بدنی در مدارس باز هم به ندرت شاهد این نوع تذکر هستیم. که در پی آن تیم ما به ویژه مدیر آموزشگاه پیگیری‌های لازم را انجام داده و به همکار فرهنگی تذکرات لازم داده شده است.

رییس اداره آموزش و پرورش شهرستان الیگودرز از اظهار پشیمانی و ندامت معلم خاطی خبر داد و گفت از دانش‌آموزان و خانواده‌های ایشان دلجویی شده است.

اخبار,اخباراجتماعی  , تنبیه بدنی دانش‌آموز

 

اخبار,اخباراجتماعی  , تنبیه بدنی دانش‌آموز

 

اخبار  اجتماعی  -  خبر انلاین