اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گروگانگیری برای پس‌گرفتن محموله عتیقه



گروگانگیری برای پس‌گرفتن محموله عتیقه

اختلاف مأموران قلابی و مسافران مرموز بر سر سکه‌های عتیقه و فرش‌های ابریشمی، منجر به گروگانگیری چند ساعته شد.

چند روز پیش 2مرد در ترمینال غرب تهران متوجه 2مسافر شدند که تعدادی فرش ابریشمی، مقداری ارز و چند سکه عتیقه همراه خود داشتند. مردان جوان خود را مأمور جا زدند و به سراغ مسافران مرموز رفتند و به بازرسی بار آنها پرداختند. آنها سپس مدعی شدند که وسایل این افراد جزو کالای ممنوعه است و باید توقیف شود.

در جریان صحبت‌های رد و بدل شده بین مأموران قلابی و مسافران مرموز، سرانجام قرار شد مأموران قلابی در ازای دریافت مبلغی، اموالی را که از مسافران گرفته بودند، پس دهند. اما آنها پس از این توافق، به قول خودشان عمل نکردند و اموال را پس ندادند. همین مسئله باعث شد که مسافران مرموز، یک روز بعد به سراغ 2مأمور قلابی رفته و آنها را به بهانه‌ای به داخل یک خودرو کشانده و هر دو را گروگان بگیرند.

درحالی‌که مسافران مرموز درخواست بازپس‌گیری فرش‌ها و سکه‌های عتیقه خود را داشتند، ماجرای این گروگانگیری به گوش پلیس رسید و تیمی از مأموران کلانتری ترمینال غرب، زیرنظر سردار ساجدی‌نیا، رئیس پلیس تهران وارد عمل شدند.

در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که آدم‌ربایان، گروگان‌هایشان را به سمت بیابان‌های همدان منتقل کرده و مدعی شده‌اند که تنها شرط آزادی آنها، بازپس‌گیری اموالی است که در اختیار گروگان‌ها بوده است.

 با این حال مأموران پلیس بررسی‌های گسترده‌ای را درخصوص این ماجرا آغاز کردند تا جایی که آدم‌ربایان مجبور شدند گروگان‌هایشان را رها کنند. درهمین حال مأموران کلانتری نیز توانستند 2نفر از همدستان گروگانگیرها را پس از تأیید خبر آزادی گروگان‌ها، در ترمینال غرب دستگیر کنند.

پس از انتقال 2متهم به کلانتری و بازجویی‌های صورت گرفته از آنها مشخص شد که این افراد قصد داشتند عتیقه‌ها را پس از وارد کردن به تهران بفروشند که با مأموران قلابی روبه‌رو شده بودند.

هم‌اکنون پرونده این افراد به جرم قاچاق عتیقه و گروگانگیری و پرونده گروگان‌ها نیز به جرم استفاده از عنوان جعلی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفته است.

/همشهری

 


ویدیو مرتبط :
کشف محموله اشیا عتیقه و باستانی از قاچاقچیان در تبریز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرید و فروش عتیقه به گروگانگیری رسید



 

آدم‌ربایانی كه با گروگانگیری قصد اخاذی ۲۰۰ میلیون تومانی را داشتند با هوشیاری و سرعت عمل پلیس ناكام ماندند.



صمد فرامرزی، معاون اجتماعی پلیس آذربایجان شرقی در این باره گفت: ماموران پلیس آگاهی از ربوده شدن شخصی ساكن شهرستان مراغه اطلاع یافتند و به دلیل حساسیت موضوع سریعا اكیپی ویژه برای بررسی موضوع به شهرستان بناب اعزام شد و پس از تحقیقات محسوس و نامحسوس با همكاری پلیس آگاهی بناب وارد عمل شدند.



وی گفت: آدم‌ربایان ضمن تماس با خانواده ربوده شده درخواست ۲۰۰ میلیون تومان وجه نقد كرده بودند كه ماموران با شیوه‌های خاص پلیسی، تعقیب و مراقبت لازم را در دستور كار قرار دادند.



فرامرزی افزود: در تحقیقات تخصصی معلوم شد آدم‌ربایان در شهر زنجان هستند؛ بر همین اساس، با تلاش ماموران سرانجام گروگان در زنجان از چنگ آدم‌ربایان نجات یافت.



در ادامه تحقیقات مشاهده شد كه بدن این فرد در اثر شكنجه ربایندگان زخمی و كبود شده و به دلیل ترس زیاد از گروگانگیران، حاضر به حرف زدن نیست كه پس از مدتی متقاعد شد و لب به سخن گشود وبیان كرد: به خاطر اختلا‌ف در زمینه خرید و فروش عتیقه آدم رباها مرا ربوده و درخواست پول كرده بودند.


تحقیق در این زمینه ادامه دارد.