اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گروه کوبه ای تهران رونمایی شد


گروه «کوبه ای تهران» از مجموعه های تازه تاسیس موسیقی در نهمین روز از برگزاری جشنواره موسیقی فجر اولین کنسرت رسمی خود را برای مخاطبان اجرا کرد.

خبرگزاری مهر: اولین کنسرت رسمی گروه تازه شکل گرفته «کوبه ای تهران» به سرپرستی حسین رضایی نیا نوازنده دف چهارشنبه شب ۲۸ بهمن ماه در نهمین روز از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت تهران برگزار شد.

در این کنسرت که همچون اغلب اجراهای چند روز گذشته جشنواره با ترکیب کاملا سازی چیده شده گروه کوبه ای تهران متشکل از حسین رضایی نیا دف، همایون نصیری پرکاشن، مرشد مهرگان ضرب زورخانه، کامبیز گنجه ای تمبک و وحید اسداللهی نقاره قطعاتی را برای مخاطبان اجرا کردند که با توجه به آنسامبل کوبه ای کنسرت و اجرای قطعاتی که از ریتم تندتری نسبت به آنچه که تاکنون مخاطبان موسیقی ایرانی با آن مواجه بودند، فضای برنامه با استقبال خوب مخاطبان روبه رو شد.

گروه کوبه ای تهران رونمایی شد

این گروه نوپای موسیقی که اعتقاد دارند سازهای کوبه ای قلب تپنده کنسرت های موسیقی است، کنسرت شب گذشته خود را با ضرب زورخانه مرشد مهرگان از اساتید پیشکسوت موسیقی زورخانه آغاز کردند و در ادامه با قطعاتی که به صورت بداهه اجرا شد کار را ادامه دادند در نهایت نیز هر یک از اعضای گروه با تک نوازی های خود کنسرت را پایان دادند.

حسین رضایی نیا در بخش پایان کنسرت ضمن معرفی دوباره اعضا به مخاطبان، بیان کرد: برای اولین بار است که ما پنج نفر دور هم جمع شدیم تا استارتی برای کارهای آینده داشته باشیم.  برای من باعث افتخار بزرگی است کنار دوستانی هستیم که همگی آنها از بهترین نوازندگان سازهای کوبه ای ایران هستند و من امیدوارم با همراهی این هنرمندان از این پس برنامه های بهتر و مستمری را اجرا کنیم.

کنسرت گروه کوبه ای تهران یکی از پرجمعیت ترین کنسرت های نهمین روز از برگزاری سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر بود که بعد از اجرای «بلکه سیسکو» از کشور مالی با عنوان «سیری در ریتم های ایران زمین به همراه شاهنامه خوانی»، برای مخاطبان اجرا شد.


ویدیو مرتبط :
گروه نوازی کوبه ای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

۲ و ۳ اردیبهشت ۸۹ كنسرت گروه آوازی تهران ...



 

۲ و ۳ اردیبهشت ۸۹ كنسرت گروه آوازی تهران در تالار وحدت برگزار می شود

 

کنسرت جدید گروه آوازی تهران به رهبری «میلاد عمرانلو» دوم و سوم اردیبهشت ۸۹ در تالار وحدت برگزار میشود. به گزارش خبرنگار موسیقی ایرانیان، در این برنامه گروه آوازی تهران قطعات مختلفی از آهنگسازان غربی و ایرانی (قطعاتی همچون مهتاب اثر کلود دبوسی، فوگ دو مینور از باخ، پرلود اکت سوم اپرای کارمن اثر ژرژ بیزه، لزگینکا از سوییت گایانه اثر آرام خاچاتوریان و همچنین آثاری از طالب خان شهیدی «آهنگساز برجسته تاجیکستان»، توفیق قلیف، علی اکبر قربانی، فردی مرکوری، سکات جاپلین، پل مک کارتنی و…) را اجرا میکند. قابل ذکر است وحید تاج در این اجراها به عنوان تکخوان، گروه آوازی تهران را همراهی خواهد کرد.


مخاطبین می توانند در صورت تمایل از طریق سایت رسمی گروه آوازی تهران (tehranvocal.com) به صورت اینترنتی اقدام به رزرو بلیط خود کنند.