اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گروهک "جندالله" مسئولیت انفجارهای تروریستی چابهار را پذیرفت



 

شبکه خبری العربیه لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد که گروهک تروریستی جندالله مسئولیت دو انفجار ساعاتی پیش در جنوب شرقی ایران را پذیرفت.

 

به گزارش مهر، العربیه که همواره به پوشش هدفمند اخبار گروهک موسوم به جندالله می پردازد لحظاتی پیش در خبری فوری اعلام کرد که این گروهک مسئولیت انفجارهای امروز در چابهار را برعهده گرفته است.

خاطرنشان می شود انفجارهای امروز چابهار در میان عزاداران حسینی تا کنون 86 شهید و مجروح بر جا گذاشته است. منابع خبری از دستگیری عامل این انفجارها خبر داده اند.... / مهر


ویدیو مرتبط :
حضور اعضاء گروهک تروریستی جندالله در شبکه نور!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گردانهای عبدالله عزام مسئولیت انفجارهای تروریستی بیروت را بر عهده گرفت/ شهادت رایزن فرهنگی ایران در بیروت



 گردانهای عبدالله عزام مسئولیت انفجارهای تروریستی بیروت را بر عهده گرفت/  شهادت رایزن فرهنگی ایران در بیروت

رسانه های عربی گزارش دادند که گردانهای عبدالله عزام وابسته به القاعده مسئولیت انفجارهای تروریستی در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را بر عهده گرفت.

به گزارش  مهر، شبکه المیادین گزارش داد گردانهای عبدالله عزام وابسته به القاعده مسئولیت انفجارهای تروریستی امروز در نزدیکی سفارت ایران در بیروت را برعهده گرفت.

شایان ذکر است که در انفجارهای تروریستی صبح امروز در نزدیکی سفارت ایران در بیروت، دست کم 23 نفر شهید و 150 نفر زخمی شدند.

این در حالی است که عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه تاکید کرده است سازمانهای جاسوسی رژیم صهیونیستی و عربستان عامل این انفجارهای تروریستی هستند.

 

-------------------------------------------------------


سفیر ایران در لبنان خبر شهادت رایزن فرهنگی ایران در بیروت را تایید کرد

«غضنفر رکن‌ آبادی» سفیر ایران در لینان خبر شهادت «حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی در بیروت را تایید کرد.

به گزارش  فارس،‌ «غضنفر رکن‌ آبادی» سفیر ایران در لینان در گفت‌وگو با شبکه خبری المنار خبر شهادت «حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری» رایزن فرهنگی در بیروت را تایید کرد.

وی همچنین گفت: این حملات سفارت ایران را هدف قرار داده بود.

رکن آبادی در بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر ایرانی‌های بیشتری به شهادت رسیده‌ باشند به اطلاع عموم خواهیم رساند.

شمار قربانیان انفجار امروز نزدیک سفارت ایران به 23 کشته و 146 زخمی رسیده است.

«علی حسن خلیل» وزیر بهداشت عمومی لبنان از تمام بیمارستان‌های بیروت و اطراف آن خواست تا درهای خود را به روی زخمی‌های این انفجار تروریستی در سفارت ایران باز کنند و بهترین خدمات را به آنها ارائه دهند.

 ابرهیم انصاریˈ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت که صبح امروز در مقابل سفارت ایران به شهادت رسید، از مدیران با سابقه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

 

-------------------------------------------------------

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب


رایزن فرهنگی شهید در بیروت که بود؟

ابرهیم انصاریˈ رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بیروت که صبح امروز در مقابل سفارت ایران به شهادت رسید، از مدیران با سابقه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

به گزارش ایرنا وی متولد 1338 ه.ش. (1959م) در شهرستان لامرد از توابع استان فارس است که دارای تحصیلات حوزوی و دانشگاهی و مدرک کارشناسی ارشد مدیریت است.

از سوابق کاری این شهید می توان به مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان هرمزگان به مدت دو سال (از سال 1371- 1373) و مدیر کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان گیلان به مدت ده سال (از سال 1373-1383) اشاره کرد.

وی از سال 1383 به مدت پنج سال و نیم رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سودان بود و تا پیش از تصدی رایزن فرهنگی ایران در بیروت به مدت سه سال مدیر کلی آفریقا - عربی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی را به عهده داشت.

شبکه های خبری امروز تصاویری به شکل مستقیم از محل انفجار مقابل سفارت ایران پخش کردند و از شهادت حجت الاسلام ˈابراهیم انصاریˈ رایزن فرهنگی سفارت ایران خبر دادند.

این انفجارهای تروریستی، یکی در نزدیکی در اصلی سفارت رخ داده و دیگری مقابل ساختمان مسکونی سفارت ایران رخ داده است.

هنوز از تعداد دقیق شهدای این حادثه خبری در دست نیست، اما تاکنون شهادت ده تن در این حادثه تایید شده است.

/مهر/فارس/ایرنا