اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گرم‌ترین و خنک‌ترین استان‌های کشور


مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور طی سه روز آینده را تشریح کرد.

ایسنا: مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت آب و هوای کشور طی سه روز آینده را تشریح کرد.

احد وظیفه گفت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی طی سه روز آینده در سواحل شرقی دریای خزر، دامنه‌های شرقی البرز، شمال شرق کشور و نیز سواحل دریای عمان در جنوب سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان افزایش ابر، بارش پراکنده باران و گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین از مناطقی از استان‌های تهران، البرز، قم، مرکزی، قزوین، سمنان و اصفهان نیز به طور لحظه‌ای وزش باد نسبتا شدید و گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با اشاره به وزش باد شدید از سمت کشور عراق خاطرنشان کرد: به همین دلیل طی سه روز آینده در استان‌های ایلام و خوزستان وضعیتی غبارآلود و برخی از ساعات همراه با باد و گرد و خاک پیش‌بینی شده است. همچنین در سه روز آینده شاهد وزش شدید باد، طوفان و گرد و خاک در نواحی شمال شرقی، شرق و جنوب شرق کشورمان بویژه در منطقه زابل خواهیم بود.

به گفته وظیفه در پی طوفان حاره‌ای آشوبا طی دو روز گذشته بیشتر مناطق دریای عمان مواج بوده و در نیمه شرقی آن نیز وضعیت طوفانی پیش‌بینی شده است که از شدت آن از روز یکشنبه کاسته خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه نیمه غربی خلیج فارس و در روزهای شنبه و یکشنبه نیز سواحل دریای خزر مواج پیش‌بینی شده است.

وی درخصوص وضعیت هوای پایتخت در روز شنبه 23 خردادماه نیز گفت: آسمان تهران در این روز صاف و همراه با وزش باد پیش‌بینی شده که در پاره‌ای از نقاط شاهد بروز پدیده گرد و خاک و در بعضی از ساعات نیز شاهد وزش باد شدید خواهیم بود. همچنین بیشینه و کمینه دمای تهران نیز 37 و 23 سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

وظیفه درخصوص گرم‌ترین استان‌های کشور نیز گفت: سه استان خوزستان، قم و یزد به ترتیب با بیشینه دمای 46، 42 و 42 درجه بالای صفر گرم‌ترین استان‌های کشور در روز شنبه خواهند بود و استان‌های اردبیل، زنجان و کردستان نیز با کمینه‌ دمای 7، 8 و 9 درجه بالای صفر خنک‌ترین استان‌های کشور در این روز خواهند بود.


ویدیو مرتبط :
معرفی گرم ترین کشور های جهان - کدام کشور گرمترین آب و هوا را دارد؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرد و غبار در 3 استان/هوای خنک و بارش‌ بهاری تا اواسط هفته میهمان کشور است



 اخباراجتماعی  ,خبرهای   اجتماعی, سازمان هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با طبیعی خواندن شرایط تندری و ناپایدار جوی در فصل بهار از وقوع سیلاب در برخی استان‌ها در روز آینده خبر داد.

به گزارش میزان، احد وظیفه، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با بیان این مطلب که به سبب افزایش سرعت وزش باد روی عراق طی امروز و فردا پدیده گرد و غبار و کاهش دید افقی در استان‌های ایلام، کرمانشاه و خوزستان پیش‌بینی می‌شود، افزود:جهت جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از شرایط مخرب جوی، اقدامات احتیاطی لازم توسط هموطنان و سازمان‌های اجرایی به عمل آید.

وی با اشاره به اینکه این موج در حال گذر است و شرایط تندری و ناپایدار امروز (شنبه اول خرداد) کمابیش در بخش‌های شرقی، ارتفاعات البرز، مازندران، شرق استان تهران برقرار است، اضافه کرد: بعد از گذر موج، شرایط پایدار در کشور ایجاد می‌شود.

وظیفه با بیان اینکه تا روز دوشنبه سوم خرداد، هوای خنک‌تری را نسبت به هفته قبل تجربه خواهیم کرد و از روز سه‌شنبه 4 خرداد به بعد افزایش دما را خواهیم داشت، گفت: در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده (3 تا 5 خرداد) در شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز، بارش‌های بهاری را در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، شاهد خواهیم بود.

به گزارش میزان بنابراطلاعیه سازمان هواشناسی،طی امروز  رگبار باران ، گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید به شرح زیر پیش بینی می شود:

شنبه 95/3/1 در استانهای مازندران ، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی ،نیمه شرقی تهران، شمال سمنان و نیمه شرقی یزد و کرمان.

در این شرائط در دره های کوهستانی پرشیب احتمال وقوع سیلهای ناگهانی، برخورد صاعقه بویژه در مناطق کوهستانی، وقوع شرائط تندری (توفانی) و رگبارهای موقت شدید با پتانسیل آبگرفتگی و تگرگ وجود دارد.