اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گرمای شدید در هند جان 500 تن را گرفت


موج گرما در هند به کشته شدن دست‌کم 500 تن انجامید.

ایسنا: بالا رفتن دما در بخش‌هایی از هند و رسیدن آن به 48 درجه سانتی‌گراد موجب شد دست‌کم 500 تن جان خود را از دست بدهند.

بیشتر فوتی‌های این حادثه در «تلنگانا» و «آندرا پرادش»، ایالت‌های جنوبی هند بوده که از روز شنبه بیش از 140 قربانی داشته است.

مقامات محلی این دو ایالت از ساکنان آنها درخواست کردند از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کرده و میزان فراوانی مایعات بنوشند. همچنین بیشتر قربانیان از میان افرادی هستند که در معرض تابش مستقیم خورشید قرار داشته‌اند و معمولا بالای 50 سال بودند.

موج گرما از اواسط ماه آوریل این دو ایالت هند را فراگرفته اما بیشتر فوتی‌های مربوط به این حادثه در هفته گذشته اتفاق افتاده است.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، کارشناسان هواشناسی در هند با بیان اینکه موج گرما ناشی از کمبود بارش‌هاست، اظهار داشتند: این شرایط جوی برای چند روز آینده ادامه خواهد داشت.


ویدیو مرتبط :
آبگرفتگی شدید در هند | غرق شدن ده‌ها خودرو بر اثر بارش شدید باران در هند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قربانیان گرمای هوا در هند به 2207 تن رسید


شمار تلفات گرمای هوا در هند به 2207 تن افزایش یافت.

خبرگزاری ایسنا: شمار تلفات گرمای هوا در هند به 2207 تن افزایش یافت.

موج گرما که بسیاری از بخش‌های هند را در بر گرفته تا روز گذشته (شنبه) 2207 قربانی برجای گذاشته و تنها از روز جمعه در دو ایالت جنوبی آندرا پرداش و تلنگانا 202 مورد بیشتر فوت ثبت شده است.

رسانه‌های محلی هند اعلام کردند: روز گذشته 146 مورد فوتی دیگر در ایالت آندرا پرادش گزارش شد که شمار تلفات این حادثه طبیعی در این ایالت را به 1636 تن افزایش داد در حالی که در ایالت تلنگانا تعداد قربانیان گرمای هوا به 541 تن رسیده به گونه‌ای که طی 24 ساعت گذشته 52 نفر جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری شینهوآ، طبق اعلام مقامات داخلی هند در سه ایالت اوریسا، گجرات و دهلی‌نو تلفات گرمای هوا به ترتیب 21، هفت و دو تن گزارش شده است.