اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گرفتاری مسافران اروپا در دام مرد كلاهبردار



اخبار,اخبار حوادث ,كلاهبرداری

 

اخبار حوادث - گرفتاری مسافران اروپا در دام مرد كلاهبردار

مرد كلاهبرداری كه با فریب متقاضیان اقامت در كشورهای اروپایی میلیون‌ها تومان به جیب زده بود، با ردیابی‌های پلیس دستگیر شد.

 به گزارش جوان، دوم مهرماه مردی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران رفت و در شكایتی به كارآگاهان گفت: چند روز پیش برای گرفتن بلیت به یك آژانس هواپیمایی در خیابان جمهوری رفتم. در آنجا با مرد میانسالی آشنا شدم كه مدعی بود كارش گرفتن اقامت قانونی زندگی در خارج از كشور برای افراد متقاضی است. او وقتی متوجه شد كه من هم به دنبال گرفتن اقامت هستم از من دعوت كرد برای ادامه صحبت به دفتر كارش بروم. در چند جلسه ملاقاتی كه با او داخل دفتر كارش داشتم، گفت از طریق ارتباطی كه با چند سفارتخانه اروپایی دارد می‌تواند كاری كند تا روند رسیدگی به درخواست اقامت افراد سریع‌تر انجام شود.

مالباخته ادامه داد: من كه در این مدت كاملاً به او اعتماد پیدا كرده بودم مبلغ 100 میلیون تومان را پرداخت كردم تا او اقدامات قانونی برای مهاجرت و اقامت قانونی من و اعضای خانواده‌ام در كشور آلمان را انجام دهد اما هنوز یك هفته‌ای از تحویل دادن پول نگذشته بود كه ناگهان غیبش زد و تلفن همراه و تلفن‌ها دفتر كارش هم قطع شد. بلافاصله به دفتر كارش كه در خیابان پانزده خرداد بود رفتم كه متوجه شدم همزمان با گرفتن پول از من آنجا را تخلیه كرده است.

تحقیقات برای شناسایی متهم پرونده ادامه داشت تا اینكه كارآگاهان در بررسی‌های بیشتر با شكایات مشابهی مواجه شدند كه در این پرونده‌ها نیز به این شیوه از متقاضیان اقامت كلاهبرداری شده بود. بدین ترتیب كارآگاهان با انجام چهره‌نگاری محمود - 56 ساله یكی از مجرمان سابقه‌دار جعل و كلاهبرداری را شناسایی كردند.

تمام مالباختگان در اظهارات مشابهی به كارآگاهان گفتند: زمان مراجعه به سفارتخانه‌ها یا آژانس‌های هواپیمایی با متهم آشنا شدند و برای اینكه روند قانونی گرفتن اقامت‌شان سریع‌تر پیش برود میلیون‌ها تومان به این مرد كلاهبردار پرداخت كرده‌اند.  كارآگاهان در تحقیقات بیشتر دفتر كار جدید متهم را در خیابان فاطمی شناسایی كردند و موفق شدند او را اواخر آبان ماه دستگیر كنند.

سرهنگ كارآگاه داوود فرد رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی پایتخت گفت: در بازرسی از محل كار متهم تعداد زیادی مهر جعلی شعبات مختلف بانكی، دفاتر رسمی ثبت اسناد و قوه قضائیه، سفارتخانه‌های خارجی و پاسپورت و مدارك شناسایی متعلق به افراد متقاضی اقامت در كشورهای اروپایی كشف شد.

وی با اشاره به اینكه تاكنون دهها مالباخته متهم را شناسایی كرده‌اند، اظهار داشت: مالباختگان می‌توانند برای شناسایی متهم یا پیگیری پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی مراجعه كنند.
اخبار حوادث - جوان

 


ویدیو مرتبط :
گرفتاری یک مرد به دست یک ببر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرفتاری دختر جوان در دام كلاهبردار اینترنتی



 

 

پسر جوانی كه درپی ارتباط اینترنتی با فریب یك دختر جوان میلیون ها تومان از وی اخاذی كرده بود، در عملیات ویژه پلیس آگاهی اصفهان دستگیر شد.

 

چند روز پیش مردی با حضور در پلیس آگاهی اصفهان با ارائه شكایتی عنوان كرد وقتی به اتفاق اعضای خانواده محل سكونت خود را ترك كرده، پس از بازگشت متوجه شده طلای موجود در خانه به ارزش ۲۰ میلیون تومان به سرقت رفته است.

 

● ردپای آشنا

درپی این شكایت كارآگاهان پلیس آگاهی با حضور در خانه شاكی و بررسی موضوع متوجه شدند این سرقت داخلی است و فردی آشنا كه از محل نگهداری طلا ها اطلاعات كافی داشته در فرصتی كه به دست آورده طلای موجود در خانه به ارزش ۲۰ میلیون تومان را سرقت كرده است.

با مشخص شدن این موضوع، ماموران به تحقیق از اعضای خانواده پرداختند كه در جریان تحقیقات، اظهارات ضد و نقیض دختر ۲۱ ساله خانواده موجب شد تا وی به عنوان فرد مظنون به سرقت برای تحقیقات بیشتر به پلیس آگاهی منتقل شود.

 

● دختر جوان در دام كلاهبردار اینترنتی

سرهنگ حسین زاده، رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در این باره به «جام جم» گفت: پس از انتقال دختر ۲۱ ساله به پلیس آگاهی وی سرانجام زبان به اعتراف گشود و گفت در دام یك شیاد اینترنتی گرفتار شده و برای حفظ آبروی خود و خانواده اش ۲۰ میلیون تومان طلای والدینش را سرقت كرده و در اختیار وی قرار داده است.

سرهنگ حسین زاده افزود: با اعترافات دختر جوان مشخص شد او از چند ماه پیش با جوانی كه ساكن كرمانشاه است در چت روم ارتباط اینترنتی برقرار كرده و در جریان این ارتباط، با فریب این فرد تصاویر خصوصی خود را در اختیار این فرد شیاد قرار داده است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح كرد: پس از این ارتباط كه به دور از چشم والدین بوده جوان شیاد به بهانه های مختلف از این دختر چندین میلیون تومان اخاذی كرده و هر بار كه وی در برابر خواسته این فرد مقاومت می كرده، از سوی فرد شیاد تهدید می شده است كه بلافاصله تصاویر خصوصی او در فضای اینترنت پخش خواهد شد؛ به طوری كه دختر جوان از ترس این تهدیدها، ۲۰ میلیون طلای والدینش را سرقت كرده و در اختیار این فرد قرار داده است.

 

● دستگیری متهم

رئیس پلیس آگاهی اصفهان اضافه كرد: پس از اعترافات دختر جوان، موضوع به بازپرس پرونده در دادسرای اصفهان گزارش و دستور نیابت قضایی صادر شد.

حسین زاده افزود: با اعزام یك تیم عملیاتی از ماموران به كرمانشاه، شیاد اینترنتی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه وی تصاویر خصوصی چند دختر جوان از جمله دختر شاكی كشف و متهم برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی اصفهان منتقل شد.

متهم در بازجویی ها اعتراف كرد، پس از پرسه زدن در اینترنت و حضور در چت روم، با جملات فریبنده دختران جوان را اغفال كرده و سپس با در اختیار گرفتن عكس ها و فیلم های خصوصی شان، در مرحله بعدی از آنها اخاذی می كردم.

رئیس پلیس آگاهی تهران عنوان كرد: پس از اعترافات متهم دستور قضایی در این ارتباط صادر شد تا تحقیقات تكمیلی از وی انجام شود.

سرهنگ حسین زاده افزود: والدین باید نسبت به آگاه سازی فرزندان خود در فضای مجازی توجه كافی داشته باشند، زیرا همان طور كه در این پرونده شاهد هستیم، این دختر برای جلوگیری از پخش تصاویر خصوصی خود در اینترنت، مدام پول در اختیار این فرد شیاد قرار می داد.... /گزارش : جام جم آنلاین