اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گرد و غبار پروازهای ایلام را لغو کرد


مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: شرایط نامساعد جوی و گرد و غبار شدید، پروازهای تهران - ایلام و بالعکس بعد از ظهر سه شنبه این فرودگاه را لغو کرد.

خبرگزاری ایرنا: مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: شرایط نامساعد جوی و گرد و غبار شدید، پروازهای تهران - ایلام و بالعکس بعد از ظهر سه شنبه این فرودگاه را لغو کرد.

مجتبی بیاتی در گفت وگویی اظهار کرد: آسمان غبار آلود و کاهش دید خلبان دلایل اصلی لغو 2 پرواز رفت و برگشت شرکت هواپیمایی آسمان در نوبت بعد از ظهر فرودگاه شهدای ایلام است.

وی افزود: پروازهای نوبت صبح امروز این فرودگاه در 2 نوبت رفت و برگشت انجام شده است.
گرد و غبار غلیط ناشی از بیابان های کشورهای عربی همسایه همواره در فصل های مختلف، آسمان استان های غرب و جنوب کشور را در بر می گیرد و باعث بروز مشکلاتی برای مردم این مناطق می شود.

هوای ایلام از ابتدای سال جاری 64 روز آلوده و ناسالم بالاتر از حد مجاز و استاندارد داشته که این میزان سال گذشته تنها 39 روز بوده است.

در این مدت شهرستان مرزی مهران با 50 روز و ایوان با 18 روز بیشترین و کمترین میزان آلودگی هوا را به خود اختصاص دادند ضمن اینکه شهر ایلام نیز امسال 21 روز هوای ناسالم داشته است.
وقوع طوفان در کانون های گرد و غبار کشورهای عراق، سوریه و عربستان مهمترین دلیل آلودگی هوای استان ایلام است


ویدیو مرتبط :
لغو تمام پروازهای میان روسیه و اوکراین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزایشی دمای هوا در کشور/ گرد و غبار در ایلام و خوزستان



اخبار,اخبار اجتماعی ,سازمان هواشناسی

 

اخبار اجتماعی - افزایشی دمای هوا در کشور/ گرد و غبار در ایلام و خوزستان

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شرایط مذکور موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و خلیج فارس می‌شود، افزود: انتظار می‌رود تا اواسط وقت امروز در ایلام و خوزستان شاهد کاهش دید افقی باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به افزایش سرعت وزش باد در کشور عراق و بروز پدیده گرد و غبار در استان‌های غرب و جنوب غرب کشور، گفت: دمای هوا در اکثر نقاط کشور روند نسبتاً افزایشی خواهد داشت.

امیرحسین نقشینه در گفت‌وگو با فارس درباره شرایط جوی کشور، اظهار داشت: با توجه به نقشه‌های بدست آمده از تصاویر دریافتی از ماهواره‌ها، افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق موجب می‌شود شاهد تولید گرد و غبار در این کشور باشیم که این گرد و خاک طی دو روز آینده استان‌های غرب و جنوب غرب کشور را درگیر می‌کند.

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه شرایط مذکور موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در استان‌های واقع در غرب، جنوب غرب و خلیج فارس می‌شود، افزود: انتظار می‌رود تا اواسط وقت امروز در ایلام و خوزستان شاهد کاهش دید افقی باشیم.

به گفته وی، طی دو روز آینده علاوه بر ایلام و خوزستان در بوشهر نیز به دنبال کاهش کیفیت هوا شاهد کاهش دید افقی نیز خواهیم بود.

نقشینه بیان داشت: وزش باد نسبتاً شدید امروز و فردا شمال سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان جنوبی را درگیر می‌کند که موجب پدیده گرد و خاک در این منطقه به ویژه زابل می‌شود که با کاهش دید افقی همراه است.

وی درباره تغییر دمایی نیز اضافه کرد: انتظار می‌رود فردا نیز افزایش نسبی دمای هوا در سراسر کشور به جز جنوب غرب کشور تداوم یابد.

نقشینه با اعلام اینکه دمای هوای اهواز امروز نیز 51 درجه سانتیگراد است، بیان داشت: دمای هوای این شهر، فردا و روز یکشنبه به ترتیب به 50 و 47 درجه سانتیگراد می‌رسد.

وی با بیان اینکه هوای تهران امروز 38 درجه سانتیگراد است، گفت:‌ انتظار می‌رود کمینه دمای این کلانشهر طی فردا و روز یکشنبه به ترتیب به 29 و 30 درجه سانتیگراد برسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ارتفاعات تهران امشب بارش باران را تجربه کند، ادامه داد: همچنین انتظار می‌رود طی دو روز آینده در شهرهای جنوبی پایتخت شاهد وزش باد باشیم. 

اخبار اجتماعی - فارس