اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گرد و خاک میهمان پایتخت نشینان شد


گرد و خاک همراه با وزش باد شامگاه دوشنبه تهران را فرا گرفت.

ایرنا: وزش باد از سمت شهرستان رباط کریم و استان قم به سمت تهران، موجب ایجاد گرد و خاک در آسمان پایتخت شده است.

مدیرکل هواشناسی استان تهران گفت: به دلیل وزش باد با سرعت 20 تا 40 کیلومتر در ساعت از مناطق جنوب و جنوب غرب استان و پراکنده شدن ذرات گرد و خاک در هوا و حرکت جریانات جوی به سمت شهر تهران شاهد ذرات گرد و غبار از اوایل امشب در آسمان پایتخت هستیم.

محمدعلی عزیزاقلی افزود: این گرد و غبار محلی است و با بارش های پراکنده از اواخر امشب از غلظت گرد و خاک کاسته خواهد شد.


ویدیو مرتبط :
گرد و خاک در زابل | طوفان شدید گرد و خاک در زابل شعاع دید را کاهش داد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پدیده گرد و خاک میهمان جنوب و شرق کشور



اخبار,اخباراجتماعی ,هواشناسی

پدیده گرد و خاک برای دومین روز متوالی در آبادان و خرمشهر و در نواحی شمالی سیستان و بلوچستان شدت گرفت.

به گزارش  صدا و سیما، رییس سازمان هواشناسی استان خوزستان گفت: با ورود توده گرد و خاک از کشور عراق در ساعت های آینده شاهد کاهش دید و افزایش آلودگی در اغلب شهرهای استان بویژه شهرهای آبادان و خرمشهر خواهیم بود.

آقای بهادری افزود:هم اکنون دمای هوا در شهرهای آبادان و خرمشهر بیست و نه درجه سانتیگراد است که نسبت به روز گذشته پنج درجه کاهش دارد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آبادان گفت: میزان آلودگی و غلظت گرد و خاک در آبادان و خرمشهر هم اکنون با چهارصد و شصت و نه میکروگرم بر متر مکعب سه برابر حد مجاز ارزیابی می شود.

سید احمد موسوی آزاد با بیان اینکه میزان آلودگی هوا در طول روز افزایش خواهد یافت افزود: روز گذشته میزان آلودگی هوا در منطقه ده برابر حد مجاز گزارش شده بود.

وی از شهروندان بویژه سالمندان و کودکان خواست در صورت ضرورت از منزل خوارج شوند.

 وزش باد و گرد و خاک در شمال سیستان و بلوچستان
وزش باد و  گرد و خاک از امروز  در  نواحی شمالی  سیستان و بلوچستان شدت گرفت.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: سرعت طوفان در منطقه فرودگاهی زابل و زهک امروز به70 کیلومتر برساعت رسید و شعاع دید در زهک به 700 متر و در زابل به 3000 متر کاهش یافت.

ملاشاهی میزان غلظت ریزگردها را 211 میکرو گرم و شرایط هوایی را ناسالم اعلام کرد.

وی گفت: این طوفان تا فردا ادامه دارد و از جمعه از شدت آن کاسته می شود و  تا اواسط هفته آینده باد و گرد و خاک با شدت کمتری در این منطقه حکمفرما خواهد بود.

کارشناس هواشناسی استان برای نواحی شرقی و مرکزی استان  افزایش غبار و باد و گرد و خاک و برای ارتفاعات مرکزی و جنوبی افزایش ابر را پیش بینی کرد.

از فردا تا اوایل هفته آینده رعد و برق ، رگبار باران و احتمال تگرگ و تند باد هم برای نواحی جنوبی استان دور از انتظار نیست .

 اخبار اجتماعی  - صدا و سیما