اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گرد و خاک در ایلام، سه برابر حد مجاز



اخبار,اخبار اجتماعی ,گرد و غبار

رییس آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: وضعیت گرد و غبار در شهرستان مهران اکنون به سه برابر حد مجاز رسیده و وضعیت هوا در حالت هشدار قرار دارد.

علی طاهر سارایی روز دوشنبه اظهار کرد: براساس آخرین نتایج ثبت شده از ایستگاه های سنجش و پایش ذرات گرد و غبار مناطق مختلف استان، شهرستان مهران با 500، دهلران 300 و ایوان با 200 میکروگرم در مترمکعب در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی با بیان اینکه پایداری توده های گرد و غبار با نوسان مداوم همراه است، یادآور شد: کاهش یا افزایش این توده ها به صورت لحظه ای در حال تغییر است و وضعیت آلایندگی هوای شهر ایلام در زمان حاضر با 113 میکروگرم در مترمکعب در حالت عادی قرار دارد.

سارایی از احتمال افزایش این پدیده در ساعت های آینده در شهر ایلام خبر داد و تاکید کرد: میزان حد مجاز ذرات گرد و غبار در هوا 150 میکروگرم در متر مکعب است.

نقاط مختلف استان بویژه شهرهای مرزی مهران و دهلران در طول سه روز گذشته با پدیده ریزگردها و آلودگی هوا ناشی از گرد و غبار مواجه هستند.

استان ایلام با توجه به 430 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق به عنوان یکی از سرمنشاهای تولید گرد و خاک، در طول سال در معرض بروز پدیده گرد و غبار و آلودگی هوا قرار دارد.

 

اخبار اجتماعی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
وزش طوفان و گرد و خاک در شهرستان هیرمند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گرد وغبار در اهواز 5برابر حد مجاز شد



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: میزان غلظت گرد و غبار در آسمان اهواز ظهر روز چهارشنبه به پنج برابر حد مجاز رسید.

شهریار عسکری چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: در ساعت 14 امروز میزان گرد و غبار در اهواز به 747 میکروگرم بر مترمکعب رسیده است.

وی افزود: در همین ساعت میزان گرد و غبار در آبادان 339 میکروگرم بر مترمکعب، در اندیمشک 259 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

عسکری همچنین با بیان اینکه گرد و غبار رو به افزایش است افزود: در ساعت 13 امروز میزان گرد و غبار در اهواز679 میکروگرم بر مترمکعب و در آبادان 335 میکروگرم بر مترمکعب بود.


حد مجاز گرد و غبار 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

بر اساس اطلاعیه هواشناسی خوزستان احتمال وقوع گرد و غبار محلی در بعد ازظهرها وجود دارد.

این اطلاعیه وزش بادهای به نسبت شدید در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه خلیج فارس را مواج پیش بینی کرده است.