اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گردن زنی 10 نفر در عربستان با شمشیر


وزارت کشور عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این 8 نفر به جرم سرقت، محکوم شدند و در ریاض اعدام آنان انجام شد.

در حالی که انتقادات به شیوه اعدام در عربستان سعودی ادامه دارد، روز گذشته 2 عربستانی و 8 بنگلادشی به جرم سرقت و قتل، با شمشیر اعدام شدند.

مقامات سعودی روز گذشته (جمعه) 10 نفر را در ریاض و تبوک، گردن زدند و وزارت کشور سعودی اتهام آنان را سرقت و قتل نفس اعلام کرد.

 مقامات سعودی دو عربستانی و 8 بنگلادشی را به جرم قتل، با شمشیر گردن زدند.

سال گذشته اعدام 10 عراقی شیعه که در عربستان زندانی بودند، اعتراضات و واکنش‌های شدیدی از جمله در عراق برانگیخت.

وزارت کشور عربستان سعودی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این 8 نفر به جرم سرقت، محکوم شدند و در ریاض اعدام آنان انجام شد.

در یک بیانیه دیگر وزارت کشور سعودی اعلام کرد که دو سعودی نیز در شهر تبوک در شمال عربستان مجکوم شدند و به جرم قتل اعدام شدند.

 با اجرای حکم این 10 نفر، تعداد افراد اعدام شده در عربستان به 55 نفر از ابتدای سال میلادی جاری رسید در حالی که سال گذشته 27 نفر اعدام شدند

 متهمان به جرم‌هایی مانند قتل، قاچاق مواد مخدر، تجاوز به عنف، ارتداد و سرقت مسلحانه به اعدام با شمشیر محکوم می‌شوند.

منبع: فارس



ویدیو مرتبط :
مراسم گردن زنی در عربستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عربستان سعودی: بازداشت 10 نفر با ادعای جاسوسی برای ایران



عربستان سعودی,جاسوسی برای ایران

عربستان سعودی: بازداشت 10 نفر با ادعای جاسوسی برای ایران

این افراد شامل 8 سعودی، یک شهروند ترکیه و یک لبنانی هستند / وزارت کشور ریاض قبل از این هم 18 نفر از جمله یک ایرانی را به اتهام جاسوسی برای تهران بازداشت کرده بود.

سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی از بازداشت 10 نفر به اتهام فعالیت جاسوسی برای ایران خبر داد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، به گفته این سخنگو، این افراد شامل 8 سعودی، یک شهروند ترکیه و یک لبنانی هستند.

وزارت کشور ریاض در اسفند گذشته هم 18 نفر از جمله یک ایرانی را به اتهام جاسوسی برای تهران بازداشت کرده بود.

دولت ایران هر گونه ارتباط با این گروه ها را تکذیب کرده است.

مقامات سعودی تاکنون دلیل یا شواهدی برای این ادعا و اتهام زنی خود ارائه نکره اند.

این 18 نفر به جمع آوری اطلاعات درباره برخی تاسیسات و مراکز در عربستان سعودی و انتقال آنها به سازمان های امنیتی کشور خارجی متهم شده بودند و در شهرهای مکه، مدینه، ریاض و منطقه الشرقیه دستگیر شده اند.

ایران و عربستان سعودی هم اکنون بر سر موضوعات مختلف از جمله دخالت نظامی ریاض در بحرین برای مقابله با اعتراضات داخلی این کشور اختلافات جدی دارند./عصرایران