اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گردشگری قطاری اروپایی‌ ها در ایران


سرانجام و پس از تاخیری چند روزه نخستین قطار حامل گردشگران اروپایی هفته گذشته وارد ایران شد، تا امکان سفر زمینی توریست‌های اروپایی به ایران برای نخستین بار از طریق قطار فراهم شود.

خبرگزاری ایسنا: سرانجام و پس از تاخیری چند روزه نخستین قطار حامل گردشگران اروپایی هفته گذشته وارد ایران شد، تا امکان سفر زمینی توریست‌های اروپایی به ایران برای نخستین بار از طریق قطار فراهم شود.

چندی قبل مدیر عامل راه‌آهن در نشست خبری خود اعلام کرد: گروهی از گردشگران اروپایی با هدف بازدید از شیراز به ایران سفر خواهند کرد، سفری که برخلاف عادت مرسوم، این بار با قطار انجام می‌شود واین تور گردشگری بناست ضمن معرفی کردن شهرهای مختلف ایران به اروپایی‌ها، زیرساخت‌های راهی کشور را نیز در سطحی فراقاره‌ای به نمایش گذارد.

با پیگیری مقدمات لازم و هماهنگی‌های بین المللی سرانجام قطار حامل گردشگران اروپایی هفتم مهرماه از مرز رازی وارد خاک ایران شد و توریست‌های اروپایی پس از گذشت از مناطق شمالی وغربی کشور به سمت استان فارس حرکت کردند تا اقامتی چند روزه در شیراز را تجربه کنند.

این اتفاق جدای از تاثیرات مثبتی که در صنعت گردشگری ایران خواهد گذاشت، در اثبات زیرساخت‌های ریلی ایران در عرصه بین المللی نیز نقش مهم ایفا می‌کند.

در شرایطی که در حال حاضر مسیرهای مسافرتی بین المللی ریلی ایران پس از بحران‌های سیاسی سوریه، تنها به ترکیه و استانبول محدود شده در صورت پیگیری سفرهای این چنینی می‌توان دریچه‌ای جدید را در این حوزه باز کرد.

هر چند هنوز تا پوشش راهی و گسترده راه آهن در این فاصله زیادی دارند و همچنان استان‌های متعددی از نعمت قطار محروم‌اند اما اتصال بین المللی خطوط ریلی به کشورهای منطقه می تواند در دو بعد مسافرتی و اقتصادی نقش مهم ایفا کند.

با افتتاح راه‌آهن اینچه برون در شمال شرق و آستارا در شمال غرب شبکه سراسری ریلی ایران از شمال تا جنوب کشیده می‌شود و این موضوع راه ترانزیت ریلی در دریاهای جنوب و شمال کشور را می‌گشاید.

از سوی دیگر با تکمیل شدن قطعات باقی مانده طرح راه آهن شرق به غرب، می‌توان بار دیگر جاده ابریشم را چه در حوزه ترانزیت و چه در صنعت توریسم احیا کرد.

ایران با توجه به جایگاه جغرافیایی خاص خود از یک سو در ارتباط روسیه و کشورهای شرق اروپا با دریای آزاد موثر است و از سوی دیگر آسیای مرکزی را به اروپا و ترکیه وصل می‌کند.

حضور قطار لهستانی‌ها در ایران نشان می‌دهد در صورت بهبود زیرساخت‌های راهی کشور ایران توان بالایی برای جذب گردشگران خارجی و سرمایه‌های آن‌ها دارد، سرمایه‌هایی که نیاز کشور به توسعه را تضمین مالی می‌کند.


ویدیو مرتبط :
پرواز گردشگری بوئینگ 747SP ایران ایر در آسمان ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گردشگری: ایران زیبا و منحصر به فرد ما (2)


کلیسای ارمنی -- شمال غرب ایران