اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

گردشگران نوروزی «خشایار شاه» را دیدند!


بازدیدکنندگان تخت جمشید در نوروز ۹۵، اشیای تاریخی جدیدی را در موزه تخت‌جمشید دیدند.

روزنامه دنیای اقتصاد: بازدیدکنندگان تخت جمشید در نوروز ۹۵، اشیای تاریخی جدیدی را در موزه تخت‌جمشید دیدند.

سر مجسمه خشایار شاه از آثار شاخصی است که پس از 10 سال، بار دیگر در موزه تخت‌جمشید به معرض نمایش گذاشته شد.سر مجسمه خشایارشاه از سنگ مرمر سیاه است که به‌دلیل کلاه و گوشواره‌ای که دارد، این اثر را به خشایارشاه نسبت داده‌اند.

در آغاز سال ۹۵، علاوه‌بر سر مجسمه خشایارشاه، نمایش اشیای تاریخی دیگری در ویترین‌های موزه تخت جمشید، نگاه بازدیدکنندگان را به خود جلب کرد.

این اشیا عبارتند از گردنبند سنگی سفید به شکل عاج مربوط به دوره هخامنشی و کشف شده در تخت جمشید، مهره‌های سنگی رنگی شامل گردنبند و دستبند دوره هخامنشی کشف شده در تخت جمشید، بخشی از پای مجسمه انسان از جنس سنگ مرمر سفید کشف شده در ناحیه شمال غربی خارج از صفه تخت جمشید (ناحیه معروف به فراتادارا)و همچنین نمونه بست آهنی به‌کار رفته در سنگ‌های تخت‌جمشید که برخی برای اولین‌بار به نمایش گذاشته شدند.


ویدیو مرتبط :
کلیپ ایرانی خشایار شاه پسر داریوش شاه هخامنشی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: نقش جهان پذیرای گردشگران نوروزی


مسافران و گردشگران نوروزی در میدان نقش جهان اصفهان

ایرنا: مسافران و گردشگران نوروزی در میدان نقش جهان اصفهان